• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » درمان و از بین بردن لکه های روی صورت

    درمان و از بین بردن لکه های روی صورت

    درمان لکه صورت در منزل

    مدل آرایش صورت غلظ و لایت دخترانه 2016

    آیا دارای پوستی تیره با نقاط و لکه های تیره هستید؟  آیا نمی دانید چگونه از لکه های تیره و قهوه ای پوست رها شوید؟  آیا از استفاده مکرر پوشاننده های پوست، کرم های روشن کننده و سفید کننده پوست خسته شده اید؟

    با وجود محصولات آرایشی بسیار گوناگون در بازار، قدرت داروهای گیاهی را فراموش نکنید. داروهای گیاهی، عاری از هرگونه مواد شیمیایی بوده و برای استفاده بر روی پوست بی خطر هستند.

    شاید شما هم از آن دسته از افراد هستید که مرتبا در صدد رفع لکه های قهوه ای و جوشهای صورت بر آمده اید و به نتیجه ای که می خواستید نرسیدید این بار راه درمانی ساده ای که تنها با استفاده از سالمترین، موثرترین و طبیعی ترین مواد انجام می شود را نیز امتحان کنید، شرط تاثیر گذاری و به نتیجه رسیدن درست آن مراقبت و انجام این کار تا چهل روز و به طور مرتب است.

    لکه هایی که بر اثر فشار دادن جوش ها به وجود می آید و باعث کنده شدن جوش یا آکنه می شود تبدیل به لکه های دائمی روی پوست می شود که به سختی از بین می رود. در این مطلب به چند درمان خانگی رفع لکه ها اشاره خواهیم کرد که خواندن آن می تواند مفید باشد.

    راه های طبیعی از بین بردن لکه صورت :

    مواد لازم:

    سیب : یک عدد کوچک
    عسل : یک قاشق چایخوری
    آبلیمو : سه چهار قطره

    به این ترتیب که:

    پیشنهاد می کنیم این کار ترجیحا شب و قبل از خواب انجام شود اما اگر برایتان مقدور نیست هر ساعتی از روزکه می توانید و آرامش دارید را انتخاب کنید، یک سیب کوچک را از وسط نصف کرده، آن را رنده کنید و نصف دیگر را همان موقع بخورید. سیبهای رنده شده را از صافی رد کنید، آب آن را به آرامی و به حالت دورانی از پایین به بالا با ماساژ بر روی صورت بمالید و صبر کنید تا خوب جذب پوست شده و خشک شود.

    پس از ده تا پانزده دقیقه پوستتان را با آب سرد و خنک بشویید و از مخلوط  عسل و آبلیمو استفاده کرده آن را به همان شکل روی صورت بزنید و با نوک انگشتان به آرامی به پوستتان ضربه بزنید .حالت کشدار آن را حس می کنید که طبیعی است . پس از ده دقیقه دوباره صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید .

    توصیه می شود این کار را حتما تا چهل شب مرتب انجام دهید ، نیمه ی سیب را نیز حتما بخورید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

    از بین بردن لکه با سیب زمینی

    اکنون یک سفید کننده طبیعی و گیاهی را معرفی می کنیم که برای پوست بسیار مؤثر می باشد.

    با سیب زمینی، نقاط و لکه های قهوه ای و تیره را از روی پوست بردارید. سیب زمینی، باعث روشن شدن و سفیدی پوست می شود و می تواند لکه های تیره پوست را بهبود بخشد.

    ماسک سیب زمینی

    پوست یک سیب زمینی را بگیرید و آن را رنده کنید. سپس مقداری گلاب به آن اضافه نمایید. آنها را خوب با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیری درآید. اگر پوستی چرب دارید، چند قطره آب لیمو و اگر پوستی خشک دارید، چند قطره عسل به آن مخلوط اضافه کنید.

    سپس آن ترکیب را بر روی پوست خود قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. سیب زمینی دارای خواص سفید کننده ملایمی است و استفاده منظم از این ترکیب، نقاط و لکه های تیره پوست شما را کاهش می دهد و پوست را روشن و سفید می سازد.

    درمان لکه صورت در منزل

    از بین بردن لکه با آب پیاز

    پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی های صورت گرفته نشان داده است که لکه های قهوه ای که بر اثر تابش آفتاب پس از سی سالگی روی پوست پدیدار می شوند، با استفاده از آب پیاز به مرور زمان کم رنگ می شوند و از بین می روند.

    تحققیات نشان داده است که عصاره پیاز به دلیل دار بودن اسید های گیاهی می توان روی پوست پلینگ مناسب انجام دهد. یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلولهای مرده و کراتینی پوست شود و این فعالیت و شادابی لایه زاینده پوست را فراهم می آورد که ثمره این عملکرد داشتن پوستی بدون لک ، جوش ، تمیز و با طراوت می باشد که در بررسی ها و تحقیقات به اثبات رسیده است.

    برای این امر لازمست افراد حداقل روزی دوبار لکه های قهوه ای را به آب پیاز آغشته کنند.

    در صورت لزوم بعد از شستن پوست مقداری کرم گیاهی روی پوست مالیده شود . البته پوستهای چرب معمولا نیاز به کرم ندارند.

    محققان عنوان می کنند که آب پیاز به علت داشتن مواد ضد عفونی کننده گوگرددار و اسید های مفید چون اسید سیتریک حتی می تواند به بهترین وجهی جوشهای معمولی و سر سیاه صورت و نواحی بینی را ضد عفونی و سریعه درمان نماید.

    همچنین شیره پیاز خام به علت داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین c در طراوت ، تقویت ، رفع وجلوگیری از چین و چروک می تواند نقش پایه ای و اساسی داشته باشد .

    جهت تهیه و استفاده از آب پیاز یک عدد پیاز را رنده نمایید و از پارچه تمیز عبور داده و شیره تهیه شده را توسط تکه ای پنبه روی پوست بمالید و حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه که البته این زمان به مقدار تحمل هر شخص قابل تغییر است.

    lake2-jizjiz.ir

    از بین بردن لکه با آب لیمو

    پنبه را در مخلوطی از میزان مساوی آب لیمو و آب آغشته کنید و به مدت ۵ دقیقه روی لکه قرار دهید.این عمل در صورتی که به طور منظم ادامه پیدا کند، نتیجه مثبتی خواهد داشت. این درمان لکه و پوست مرده را از بین می برد. علاوه بر آن می توان مقدار کمی آب لیمو به مرطوب کننده اضافه کرد.

    پنبه آغشته به آب لیمو به صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. در صورت ایجاد سوزش، آب لیمو را با کمی آب و یا گلاب رقیق کنید. استفاده از این روش هفته ای ۴ بار نتیجه قابل توجهی دارد.

    از بین بردن لکه با آب خیار

    با استفاده از پنبه کمی آب خیار را روی صورت بمالید. در فصل تابستان این کار را می توان به طور روزانه انجام داد تا به خنک شدن پوست و سفت شدن منافذ کمک کند. آب خیار برای شادابی پوست موثر است.

    از بین بردن لکه با جوش شیرین

    مقدار کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و بگذارید کف کند، سپس به حالت گردشی به قسمت های لکه شده بمالید و سپس صورت خود را بشویید. حالت زبری جوش شیرین به از بین بردن لکه ها کمک می کند.
    درمان لکه صورت در منزل

    راه های دیگر از بین بردن لکه

    ▪یکی از روش های خانگی دیگر برای درمان لکه جوش استفاده از سیب له شده با چند قطره عسل است. این ماسک را به پوست بمالید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار باعث روشن شدن پوست و سفت شدن منافذ می شود.
    ▪ پودر کافور مخلوط شده با روغن نارگیل را روی آکنه بمالید و پس از چند دقیقه بشویید.
    ▪ یک راه طبیعی برای از بین بردن لکه ها مالیدن پالپ میوه روی آکنه ها و شستن آن پس از ۲۰ دقیقه می باشد. اسید میوه و کلاژن موجود در میوه به خصوص پاپایا (نوعی میوه)، پرتقال و آناناس در رفع لکه آکنه مفید است.
    ▪ چیزی که نباید فراموش شود این است که به هنگام رفع لکه های آکنه باید مصرف آب را بالا ببرید تا به روند رشد پوست جدید کمک کند.
    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع تدارکات
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباط از راه دور
  • دانلود منابع مرجع آنالیز تابعی
  • کتب حمل و نقل زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی موسیقی (گیتار)
  • منابع اورجینال الکتریسیته و مغناطیس
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • خرید کتاب سازمان و پردازش داده ها زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی متغیر مختلط
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>