• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار چهره ها » رحمتی به پایان کار رسیده است؟+ زبان سرخ سید مهدی/خبر فوری

    رحمتی به پایان کار رسیده است؟+ زبان سرخ سید مهدی/خبر فوری

    کاپیتان استقلال باز هم مطابق چند سال اخیر با یک مربی دیگر دچار اختلاف شده است.
    نتیجه تصویری برای سید مهدی؛ رحمتی
    رحمتی به پایان کار رسیده است؟+ زبان سرخ سید مهدی/خبر فوری

    اختلافی که این بار به نیمکت‌نشینی او در استقلال منجر شده و البته مشخص نیست انتهای آن به کجا ختم خواهد شد.

    به گزارش ایلنا، سید مهدی رحمتی، این روزها در صدر اخبار حاشیه‌ای فوتبال ایران قرار دارد. کاپیتان آبی‌پوشان تهرانی که از نظر فنی بهترین دروازه‌بان دهه اخیر فوتبال ایران بوده است، باز هم مطابق چند سال اخیر با یک مربی دیگر دچار اختلاف شده است. اختلافی که این بار منجر به نیمکت‌نشینی او در استقلال شده و البته مشخص نیست انتهای آن به کجا ختم خواهد شد. آیا این دروازه‌بان که می‌توانست برای تیم ملی فوتبال ایران به افسانه‌ای مثل احمدرضا عابدزاده تبدیل شود و در عرصه باشگاهی بیش از اینها بدرخشد با برخی رفتارهای غیر حرفه‌ای به پایان عصر خود رسیده است؟

    در همین رابطه در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به تمام اختلافاتی که مهدی رحمتی با مربیان خود در تیم ملی و استقلال در چند سال اخیر داشته است.

    وقتی کی‌روش بازیکن‌سالاری را برنتابید

    همه چیز برای رحمتی بعد از شکست ایران مقابل ازبکستان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ آغاز شد. تا قبل از این او در هیچ تیمی با مربیان خود به شکلی واضح و علنی دچار اختلاف نشده بود و او که تقریباً در آن دوران از نظر فنی دوره اوج خود را طی می‌کرد، از مقبولیت زیادی برخوردار بود. شاید همین مساله بود که باعث شد رحمتی بعد از شکست ایران مقابل ازبکستان در تهران که شانس صعود مستقیم تیم ملی به جام جهانی را تا حدود زیادی کاهش داده بود، در اقدامی عجیب و دور از انتظار، به دلیل انتقاداتی که از او بر سر اشتباهش در صحنه گل ازبکستان شده بود، با انتشار نامه‌ای از تیم ملی خداحافظی کرد. اقدامی که البته برخلاف انتظار رحمتی، با واکنش مثبت کی‌روش روبرو شد و سرمربی پرتغالی تیم ملی بدون توجه به نام و جایگاه دروازه‌بان اول تیم ملی در آن زمان، برای همیشه روی نام او خط قرمز کشید و دیگر هیچ‌وقت از رحمتی برای بازی در تیم ملی دعوت نکرد. بعد از خداحافظی رحمتی از تیم ملی و عدم توجه کی‌روش به این موضوع، در ابتدا فشار زیادی برای بازگشت او به تیم ملی وجود داشت اما بعد از عملکرد خوب دیگر دروازه‌بان‌های تیم ملی و صعود مستقیم ایران به جام جهانی، این فشارها تا حدود زیادی کم شد و با ظهور علیرضا بیرانوند در فوتبال ایران، برای همیشه فراموش شد.

    رحمتی، استقلال؛ پرده اول، امیر قلعه‌نویی

    برخلاف اتفاقاتی که برای مهدی رحمتی در تیم ملی رخ داد، او در استقلال از حمایت بالای امیر قلعه‌نویی، سرمربی وقت استقلال و البته هواداران این تیم برخوردار بود. او در آن روزها درون دروازه استقلال عملکرد بسیار خوبی داشت و نقشی اساسی در قهرمانی سوم آبی‌ها در لیگ برتر داشت. فصل بعد از آن اما شرایط برای رحمتی، قلعه‌نویی و استقلال به شکلی متفاوت پیش رفت. سنگربان استقلال در ابتدا با جواد نکونام هم‌تیمی خود دچار اختلاف شد. اختلافی که البته حمایت سرمربی استقلال از رحمتی را در پی داشت و منجر به جدایی نکونام از استقلال شد اما بعد از آن رحمتی بر سر برخی مسائل با خود امیر قلعه‌نویی نیز به مشکل خورد و در انتهای فصل استقلال را به مقصد پیکان ترک کرد تا در سومین سال از سومین دوره حضور قلعه‌نویی در استقلال، رحمتی در این تیم غایب باشد.

    رحمتی، استقلال؛ پرده دوم، پرویز مظلومی

    بعد از ناکامی امیر قلعه‌نویی در سال آخر حضور خود در استقلال که منجر به رفتن او از این تیم و بازگشت دوباره پرویز مظلومی به استقلال شد، مهدی رحمتی به عنوان اولین خرید فصل سرمربی جدید، دوباره و برای سومین بار به استقلال بازگشت. در ابتدا همه چیز برای دو طرف خیلی خوب پیش رفت و استقلال هفته‌های متوالی با درخشش سنگربان خود صدرنشین لیگ بود و به فینال جام حذفی نیز صعود کرد. ولی هرچه به انتهای فصل نزدیک‌تر می‌شدیم اختلافات میان رحمتی و سرمربی استقلال نیز آشکارتر می‌شد. بعد از شکست سنگین استقلال در دربی پایتخت و سپس ناکامی آبی‌پوشان در فینال جام حذفی در خرمشهر، پرویز مظلومی از بازیکنانی حرف زد که به او خیانت کرده‌ و باعث ناکامی استقلال شده بودند  و در این میان و انگشت اتهام به عنوان نفر اول به سمت مهدی رحمتی بود. رحمتی در این فصل البته با برخی دیگر از هم‌تیمی‌های خود نیز دچار اختلاف شده بود.

    رحمتی، استقلال؛ پرده سوم، علیرضا منصوریان

    بعد از ناکامی پرویز مظلومی و برکناری او از سمت خود، علیرضا منصوریان که از محبوبیت بالایی در میان هواداران استقلال برخوردار بود، به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. منصوریان که به خوبی در جریان اتفاقات فصول گذشته تیم محبوبش قرار داشت و دوست نداشت درگیر مسائلی شود که دیگر سرمربیان استقلال در چند فصل گذشته شده بودند، در ابتدای کار خود از میان بازیکنان قدیمی استقلال تنها مهدی رحمتی، خسرو حیدری و امید ابراهیمی را حفظ کرد. منصوریان برای جلوگیری از بروز حاشیه در تیمش حنیف عمران زاده، آرش برهانی و وحید طالب‌لو که همگی به نحوی با مهدی رحمتی اختلاف داشتند را از تیم کنار گذاشت اما حتی این کار هم کمکی به ایجاد نشدن حاشیه در استقلال نکرد. استقلال شروع بدی در لیگ داشت و مشکلات مدیریتی و البته تجربه کم منصوریان بستر مناسبی برای بروز حواشی در این تیم فراهم کرد. به نحوی که حالا تنها تنها در کمتر از یک نیم فصل اختلاف منصوریان و مهدی رحمتی علنی شده است. منصوریان که ابتدای فصل تصور می‌کرد با رد کردن برخی از بازیکنان و نگه داشتن کاپیتان اول خود، تیمش درگیر حاشیه نخواهد شد، حالا خیلی زود با اولین انتخاب خود دچار مشکل شده است و تیمش را درگیر حاشیه می‌بیند. حاشیه‌هایی که شاید باز هم مانند دو فصل گذشته باعث ناکامی استقلال شود.

    رحمتی حرفه‌ای است؟

    مهدی رحمتی در تازه‌ترین واکنش خود در خصوص اتفاقات حاشیه‌ای اخیر گفته است: «من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و درگیر حاشیه‌ها نمی‌شوم.» این اظهارات را تنها زمانی می‌شود باور کرد که رحمتی در عمل هم حرفه‌ای بودنش را نشان داده باشد. اما قهر و عصبانیت بعد از نیمکت نشینی همان قدر برای استقلال حاشیه‌ساز بود که بی‌اعتنایی به جلسات کادر فنی در بین دو نیمه بازی‌ها و تمرین‌های استقلال. این علیرضا منصوریان است که رحمتی را کنار زده. مربی جوانی که اگر چه انتقادهایی از لحاظ فنی به خود او وارد است اما همین که روراست در برنامه نود می‌گوید رحمتی به یک تلنگر نیاز دارد، قابل تقدیر است. شاید بهتر است مهدی رحمتی که بی تردید یکی از بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران است کمی نسبت به رفتارهای خود تجدیدنظر کند و اینبار نه فقط با زبان که با عملش بگوید بازیکنی حرفه‌ای است.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های پردازش تصویر از آمازون
  • منابع اورجینال کتاب خوداموز
  • خرید کتاب های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • خرید کتاب شعر زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب داخلی
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • منابع اورجینال ویروس شناسی
  • خرید کتاب های گوارش از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>