• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » علم و تکنولوژی » خودرو » مک لارن ۵۷۰S +با سلطان جاده ها آشنا شوید/خبر فوری

    مک لارن ۵۷۰S +با سلطان جاده ها آشنا شوید/خبر فوری

     

    مک لارن همیشه برترین مدل های خودرو را روانه بازارهای جهانی کرده است و در نوع خود همیشه بهترین بوده است. مک لارن ۵۷۰SS یک ماشین مسابقه ای برای خیابان ها است که از سرعت بالا، توانایی باورنکردنی، طراحی و استایل دیوانه کننده برخودار است. دیگر سوپر ماشین ها ممکن است راحت تر باشند،

    برخی هم حتی ممکن است پیشرفته تر باشند و از سیستم الکترونیکی بهتری در آنها استفاده شده باشد اما ماشین های کمی در دنیا وجود دارند که مانند این نمونه بتوانند هر بیننده ای را از حیرت تا حد مرگ برسانند.
    با اتومبیل مک لارن 570S سلطان جاده ها شوید

    مک لارن ۵۷۰S +با سلطان جاده ها  آشنا شوید/خبر فوری

    مردم اغلب از اینکه ژورنالیست ها چگونه می توانند دو ماشین تویوتا کرولا و مک لارن ۵۷۰S را که قطب مثبت و منفی هم هستند و تفاوت های زیادی با هم دارند را در یک رده ارزیابی کنند، شگفت زده می شوند.البته کارشناسان خبره این حوزه می توانند از تجربیات خود برای مقایسه انواع خودرو با یکدیگر و

    خودروهای تازه وارد به بازار استفاده کنند و این کار برای آنها کار سختی محسوب نمی شود. و دقیقا به واسطه اینکه من قبلا سوار ماشین های عالی مثل آئودی R8-V10 و نیسان GT-R و داج وایپر شده بودم با اطمینان به شما می گویم که مک لارن ۵۷۰S نیز یکی از انواع خوب ماشین های تازه وارد به بازار محسوب می شود.

    مک لارن در حدود ۵۰ سالی هست که به ساخت ماشین های مسابقه ای مشغول است و این خودروساز بود که برای اولین بار استفاده از فیبر کربن را به مسابقات فرمول ۱ آورد. مدل های مدرن مک لارن از سال ۲۰۱۰ وارد بازار شدند که معروف ترین آنها خودرو های سه تایری برای مسابقات رالی محسوب می شدند که در چند سطح عرضه می شدند: سطح مبتدی،سری ورزشی،سری سوپر قدرتمند،بسیار ویژه، سری Ultimate.

    مدل ۵۷۰S مک لارن در رده ماشین های اسپورت ساده قرار می گیرد که نشانگر این است که کمپانی مک لارن قصد جذب مشتری جدید در این رده را دارد. اگر عملکرد تمام ماشین های هم رده ۵۷۰S را در سری ورزشی نظر بگیریم، با اطمینان می توان گفت که ۵۷۰S از همه آنها بهتر است.

    طراحی بیرون و استایل ماشین

    ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این ماشین برای افراد درون گرا ساخته نشده است. اگر شما فردی خجالتی هستید یا از صحبت کردن با افراد دیگر متنفرید و یا از اینکه عکس شما در ترافیک یا پمپ بنزین گرفته شود ناراحت می شوید بهتر است سراغ تویوتا کرولا بروید و این ماشین مناسب شما نیست.
    با اتومبیل مک لارن 570S سلطان جاده ها شوید

    مک لارن ۵۷۰S +با سلطان جاده ها  آشنا شوید/خبر فوری

    استایل این ماشین هر بیننده ای را به خود جذب می کند چرا که در طراحی آن از نوک کوسه الهام گرفته شده و خط و خطوطی که بر روی این ماشین کار شده است به شکل هنرمندانه ای زیبا طراحی شده است.رنگ قرمز روشن سولفوری ماشین بسیار چشم نواز است و اگر برای تحلیف انتخابات رییس جمهوری امریکا این ماشین را نبرند،

    به جرات می توان گفت زیبا ترین ماشین سال در این رده محسوب می شود. این ماشین زیبایی خاصی مثل آئودی R8 دارد چرا که زوایا و خط و خطوط در طارحی آن بسیار هنرمندانه کار شده است اما با این وجود باید گفت این مدل مک لارن وحشی تر از آئودی است و در دنیا فقط داج وایپر و لامبرگینی هوراکان می توانند به گرد پای این مدل ماشین در زیبایی برسند.

    تجربه رانندگی با مک لارن ۵۷۰S

    وقتی پای راست خود را بر روی پدال گاز فشار می دهید و سقف متحرک را بالا می دهید، به واسطه شتاب بالای این ماشین، محکم به عقب پرت می شوید. مک لارن ۵۷۰S از یک موتور توربو دو قلوی ۳٫۸ لیتری ۸ سیلندر بهره می برد. اگرچه صدایی که از موتور بر می خیزد شبیه موتورهای کوچک است

    و این بدان علت است که بر خلاف ماشین های ۸ سیلندر دیگر، از یک موتور ۸ سیلندر کوچک در این ماشین استفاده شده است و این کار را به کمک تجربیات زیاد خود در تولید موتورهای کوچک با قدرت بالا در ماشین های مسابقه ای قبلی خود انجام داده است. اگر چه موتور کوچک است اما قدرتی که به ماشین می دهد حیرت آور است.
    با اتومبیل مک لارن 570S سلطان جاده ها شوید

    مک لارن ۵۷۰S +با سلطان جاده ها  آشنا شوید/خبر فوری

    موتور مک لارن ۵۷۰S قادر به تولید ۵۶۲ اسب بخار نیرو و ۴۴۳ پوند بر فوت گشتاور است و پیستون های کوچک به کار رفته در این ماشین گویای این امر هستند که مک لارن همچنان علاقه مند است مدل های دیگر تولیدی خود را کمی شبیه ماشین های مسابقه ای فرمول ۱ تولید کند. صدای موتور مخصوصا

    وقتی از تونلی عبور میکنید و پا را بر روی پدال گاز قرار می دهید، شبیه ماشین های فرمول یک می شود؛ اینجاست که متوجه می شوید موتور مک لارن ۵۷۰S بیش از جثه ش می غرد. مک لارن ۵۷۰S مانند یک گربه از جای خود تیک آف می کند و کلاچ دوگانه و سیستم انتقال هفت دنده ای اتوماتیک این خودرو را قادر می سازد که با شتابی باورنکردنی در مسیرهای مستقیم به حرکت در آید.

    این ماشین نمونه خوبی برای ایده نرخ قدرت به وزن محسوب می شود. مک لارن ۵۷۰S به واسطه استفاده از فیبر کربن و الومینیوم در بدنه آن، یک ماشین سبک وزن محسوب می شود . وزن آن تنها ۳۱۸۶ پوند است که ۴۰۰ پوند هم کمتر از آئودی R8 است. البته باید گفت با این وزن می توان آن را سبک تر از ماشین هایی مثل شورلت چوی،فورد موستانگ،نیسان GT-R،داج وایپر،

    جگوار تیپ F و بسیاری دیگر از ماشین های ورزشی دانست.سبکی این ماشین امکان چابکی بیشتر به ماشین داده است و به همین خاطر انجام هر حرکتی در فرمان ماشین به سرعت اعمال می شود و همین امر حس خوبی به راننده القا می کند.

    نکته جالب در مورد مک لارن ۵۷۰S شخصیت دوگانه آن است. چرا که علی رغم اینکه آن را ماشینی برای جاده و سرعت بالا به شمار می آورند اما با سرعتی منطقی نیز میتوان از آن در داخل منطقه شهری نیز استفاده کرد. سیستم انتقال این ماشین یکپارچه است و خبری از بسیاری از مشکلات ماشین هایی با دو کلاچ در این ماشین نیست. (منظور ما اصلا آئودی نیست!)

    دنده نیز در کسری از ثانیه در حد میلی ثانیه عوض می شود و به راننده این امکان را می دهد، وقتی تخته گاز می رود یکی پس از دیگری دنده ها را به سرعت عوض کند. البته توصیه می شود همواره در حالت دنده اتوماتیک حرکت کنید تا خود ماشین به صورت خودکار دنده مناسب را برای شما انتخاب کند.

    سوییچ تغییر حالت ماشین نیز مستقل از شاسی و سیستم تعلیق است و به شما این امکان را می دهد تا بین حالت های نرمال،اسپورت،مسابقه ای یکی را در هر لحظه انتخاب کنید. این موضوع سیستم تعلیق را قوی تر و واکنش شاسی را به پیچ و کشش ها بهتر می کند.
    با اتومبیل مک لارن 570S سلطان جاده ها شوید

    مک لارن ۵۷۰S +با سلطان جاده ها  آشنا شوید/خبر فوری

    وقتی شاسی ماشین عملکرد خوبی دارد، به راحتی می شود به ترمزهای کربن سرامیکی این ماشین اعتماد کرد. در بین تمام مدل هایی که تاکنون امتحان کرده ام، ترمزهای این ماشین اولین نمونه ای بودند که در سرعت پایین سر و صدا نمی کردند و با خیال راحت این اعتماد به نفس را به راننده می دهند

    که حتی در سرعت پایین در شرایط سخت نیز می توانند به ترمزها اتکا کنند. البته برای درگیر کردن ترمزها نسبتا نیروی زیادی را باید به پدال وارد آورد و این موضوع نسبت به ماشین های سبک وزن دیگری که تاکنون تست کرده بودم مقداری بیش از اندازه بود.

    کارکرد بنزینی این ماشین قیمت آن را پایین می اورد البته فاکتور مصرف بهینه سوخت برای ماشینی در این رده برای خریدار اهمیت چندانی ندارد اما در هر صورت نمرات مصرف سوختی که از EPA دریافت کرده است به شرح زیر است: ۱۶ مایل در هر لیتر بنزین در شهر و ۲۳ مایل در هر لیتر بنزین در بزرگراه

    و ۱۹ مایل در هر لیتر بنزین در مسافتهای ترکیبی. این آمار البته از آئودی R8 که به ترتیب نمرات ۱۴/۲۲/۱۷ و داج وایپر ۱۲/۱۹/۱۴ به دست آورده اند، بهتر است. با این حال آکورای جدید موسوم به NSX توانسته رکورد خوبی در مصرف بنزین از خود به جای بگذارد که به ترتیب ۲۱/۲۲/۲۱ است .

    طراحی داخلی

    اولین چالشی که با مک لارن ۵۷۰S مواجهید این است که چطور سوار آن شوید! دکمه لمسی که درها را باز می کند، در قسمت زیرین نواری که منتهی به گلگیر عقب می شود قرار دارد و با لمس آن، درب ماشین باز خواهد شد.موردی که در مورد درهای این ماشین باید گفت این است

    که درهای آن راحت باز نمی شوند و سوار شدن به آن کمی سخت است. این درها مانند بال پرنده به بالا میروند و راننده و سرنشینان می توانند سوار ماشین شوند.
    با اتومبیل مک لارن 570S سلطان جاده ها شوید

    مک لارن ۵۷۰S +با سلطان جاده ها  آشنا شوید/خبر فوری

    چالش دوم در مورد این ماشین این است که چطور بر روی صندلی های آن بنشینیم.صندلی راننده خیلی پایین قرار گرفته است. به طوری که جایگاه آن پایینتر از اگزوز ماشین است که قسمتی از ان در کناره های ماشین قرار دارد.تنها راه این است که صندلی را قبل از سوار شدن مقداری به عقب کشیده و سپس وارد کابین راننده شوید.

    اما قسمت سخت کار در همینجا به پایان می رسد چرا که بعد از مستقر شدن در صندلی، احساس خوبی به شما دست می دهد. شما می توانید به دلخواه ارتفاع سقف را تنظیم کنید و زاویه دید جلوی راننده علی رغم پایین بودن بادگیرهای کناری، همچنان مناسب است. پنجره کناری راننده بسیار فراخ و وسیع است و محدودیتی ندارد اما پنجره پشتی باریک است و مناظر زیادی از قسمت عقب ماشین دیده نمی شود.

    کمپانی مک لارن به ماهیت شرکت خود که تولید ماشین های مسابقه ای بوده در تولید این مدل نیز پایبند بوده و محل قرارگیری پدال و حای پوزیشن راننده را نیز مانند ماشین های مسابقه ای طراحی کرده است. فرمان این ماشین تا حدی نامرسوم است چرا که ماشین هایی در این رده معمولا فرمان های ضخیم تری

    در خودرو قرار می دهند تا با کمترین نیرویی بتوان آن را حرکت داد. و این چیزی است که در مک لارن ۵۷۰S دیده نمی شود چراکه فرمان آن بسیار نازک است و در قسمت راست ماشین قرار داده شده است.پدالها متاسفانه خیلی باریک هستند و افرادی که کفش بزرگ به پا دارند یا پاهای بزرگی دارند ممکن است

    تصادفاً پا را بر روی چند پدال بگذارند و پدالی در قسمت چپ قرار داده نشده تا از پای چپ هم بتوان استفاده کرد.طراحی داخلی اتاق ماشین به صورت اسپورت و زیبا انجام شده است و موارد مورد استفاده در کابین داخل ماشین نیز از مرغوب ترین نوع آنها به شمار می رود.برای اتاق داخلی ماشین نیز رنگ های مختلفی در اختیار است که انتخاب را برای مشتریان راحت می کند.

    آپشن های الکترونیکی و ارگونومیک

    طراحی داخلی مک لارن ۵۷۰S و اپشن های فرعی به کار رفته در آن بسیار شبیه آنچه در آئودی می بینیم است.سیستم ناوبری و وضعیت آب و هوا را می توانید از طریق یک صفحه لمسی عمودی در اختیار داشته باشید. پیدا کردن برخی از آپشنها مثل سنسور پارکینگ کمی سخت است

    چرا که در قسمت زیر فرمان طراحی شده اند.دوربین هایی که در این ماشین به کار رفته آنقدر با کیفیت هستند که می توان با صفحه نمایش آن نینتندو بازی کرد. با این وجود باید گفت که کار با صفحه نمایش چند رسانه ای لمسی این ماشین چندان راحت نیست و برای استفاده از قابلیت هایی مثل ناوبری و سیستم پیش بینی اب و هوا باید چندین دکمه را فشار دهیم.

    پیشنهاد نمی کنیم که از نقشه این ماشین که بر روی صفحه نمایش آن به تصویر کشیده می شود برای ناوبری استفاده کنید.
    با اتومبیل مک لارن 570S سلطان جاده ها شوید

    مک لارن ۵۷۰S +با سلطان جاده ها  آشنا شوید/خبر فوری

    البته ذکراین نکته خالی ازلطف نیست که در حین تست ماشین دریافتیم که برخی از آپشن های ۵۷۰S نیز به خوبی کار نمی کنند. مشکل از جایی شروع شد که ماشین با مشکلی در باتری رو به رو شد و در نتیجه چراغ های ماشین روشن نمی شدند و متاسفانه این مشکل به روشن نشدن

    چراغها منتهی نمی شد و بادگیرها و برخی کنترل های کنسول و سیستم تعیین وضعیت آب و هوا نیز از کار افتادند. البته هیچ یک از مشکلاتی که ذکر شد بر روی رانندگی تاثیر مستقیم ندارند اما به هر حال این موارد در ماشینی تا این حد گران قیمت کمی آزار دهنده به نظر می رسد.

    قسمت بار

    در فضای داخلی ماشین، قسمت بار در حد بسیار ویژه و خاص تعبیه شده است و درواقع جایی برای قرار دادن وسایل اضافی در آن در نظر گرفته نشده است. درها جایی برای قرار دادن وسیله اضافی ندارند و هر چیزی که در ماشین قرار دهید ممکن است با باز کردن درهای قیچی مانند این ماشین به بیرون بریزند.

    البته قسمتهایی برای قرار دادن فنجان قهوه و چای در این ماشین تعبیه شده که بسیار کوچک هستند و در کل توصیه نمی شود در حین رانندگی با این ماشین نوشیدنی میل نمایید.

    از انجایی که این ماشین از نوع ماشین هایی است که موتور در قسمت وسط ماشین قرار دارد، در نتیجه صندوق عقب مرسوم در ماشینهای دیگر، آن در قسمت جلوی آن طراحی شده است که خیلی هم بزرگ نیست و شاید تنها بتوان یک چمدان و یک کیف مسافرتی را در ان قرار داد. واقعا از مک لارن ۵۷۰S انتظار داشتید تا ماشینی برای حمل وسایل شما باشد؟

    صندوق جلوی ماشین فضایی در حد ۵٫۳ مترمکعب در اختیار قرار می دهد که خیلی زیاد نیست ولی اگر به فضای بیشتری نیاز داشتید مک لارن پیشنهاد خرید مدل ۵۷۰GT را به شما می دهد. مدل GT یک سطح شیشه ای بر روی موتور قرار داده و ۷٫۸ مترمکعب فضا در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

    در مقام مقایسه صندوق بار مک لارن ۵۷۰S با آئودی R8 که ۸ مترمکعب فضا دارد و آکورا NSX که ۴٫۴ مترمکعب فضا در اختیار سرنشینان می گذارد می توان گفت این مدل از مک لارن حد وسط را گرفته است.اگر به فضای زیادی برای حمل بار نیاز داشتید یک داج وایپر بخرید که ۱۴٫۷ مترمکعب فضا در اختیار شما قرار می دهد.

    ایمنی

    همانطور که انتظار می رفت، مک لارن ۵۷۰S در تست تصادف بزرگراه ملی شرکت نکرده است. سوپر ماشین هایی مثل مک لارن ۵۷۰S معمولا آپشن های الکترونیکی لوکسی که در بسیاری از ماشین های لوکس می بینید را ندارند و اگر فردی این آپشن ها را بخواهد این خودروساز آن ماشین خاص را برای آنها تولید می کند

    ولی قیمت آن بسیار بالا می رود. در حالی که آپشن هایی مثل ایربگ استاندارد،ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش را در این ماشین می بینید اما آپشن هایی مثل سیستم هشدار برخورد با مانع از رو به رو، سیستم هدایت ماشین بین خطوط،هشدار نقطه کور،ترمز اتوماتیک در لحظات اورژانسی، پارک اتوماتیک را در این مدل از مک لارن نمی بینید.

    اما این آپشن ها را در رقبای این ماشین نیز نمی توانید ببینید و مورد عجیب و منفی برای این ماشین محسوب نمی شود.

    ارزش این ماشین در کلاس خود

    شما این مدل از مک لارن را در هر گوشه از خیابان نمی توانید ببینید، حتی اگر همسایه شما پولدار هم باشد باز هم امکان دیدن این ماشین در اطراف خود را خیلی زیاد ندارید چرا که قیمت پایه این ماشین ۱۸۷۴۰۰ دلار است که باید ۲۵۰۰ دلار نیز برای هر بار سواری با آن کنار بگذارید(مصرف سوخت).

    نمونه ای که ما تست را بر روی آن انجام دادیم چند آپشن اختصاصی هم داشت که عبارت بودند از پکیج فیبر کربن ۲۴۶۰۰ دلاری، رنگ قرمز سولفوری ۴۱۵۰ دلاری، صفحه دیسک زرد رنگ ۱۰۵۰ دلاری و یک پکیج اسپورت ۳۸۶۰ دلاری و یک پکیج لوکس ۶۵۳۰ دلاری که شامل رنگ مات کف ماشین، دوربین، سنسور پارکینگ و تایرهای پیرلی ح زیرو کورسای تابستانی می شود.

    قیمت پایه مک لارن ۵۷۰S در بین ماشین هایی مثل آیئودی R8-V10 قرار می گیرد که به تازگی برای سال ۲۰۱۷ نیز بازطراحی شده است

     

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • خرید کتاب زبان اصلی باغبانی
  • هاردکپی کتاب های واترمارک در ساختمان داده
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • کتب نثر زبان اصلی
  • کتب عکس زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • هاردکپی کتاب های طب اورژانس
  • کتب بافت شناسی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پلیمر
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>