• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » مصرف زعفران برای زیبا کردن پوست

    مصرف زعفران برای زیبا کردن پوست

    با زعفران پوست‌تان را زیبا کنید
    زعفران هميشه به عنوان يك ماده غذايي مفيد و خوش عطر و رنگ در سفره غذايي ما ايراني‌ها جاي داشته است؛ چاشني پرخاصیتی که به یکی از گران‌قیمت‌ترین ادویه‌های بازار مبدل شده‌است. احتمالا تا به حال خواص بي شمار زعفران را در درمان انواع بيماري‌ها شنيده ايد. به گفته دكتر عباسيان، متخصص طب سنتي زعفران در كاهش فشارخون، رفع افسردگي و ناراحتي‌هاي روحي، درمان سرطان، درمان بيماري‌هاي قلبي موثر است.علاوه بر اين، چاي زعفران براي درمان بسياري از بيماري‌ها مانند آسم، سرفه، خشكي پوست، حمله عصبي، گاز معده، سوزش سردل و بي‌خوابي مفيد است. اما جداي از اين‌ها زعفران يك ماده مفيد براي تصفيه و پاكسازي پوست است. اين ماده داراي مواد ضد باكتريايي است كه براي درمان آكنه بسيار مفيد است. زعفران همچنين روشن‌كننده پوست است و برای از بين بردن آلودگي‌ها و ناخالصي‌هاي روي پوست نقش موثري ايفا مي‌كند. تنها ايرادي كه از زعفران مي‌توان گرفت، قيمت بالاي آن است، اما خوشبختانه مقدار بسيار كمي از آن براي استفاده از منافع بي شمار آن كافي است. در ادامه برخي از خواص اين ماده را ذكر مي‌كنيم.

    اكسيرسرخ جواني

    روشن كننده پوست

    چند رشته زعفران را در مقداري شير بريزيد تا زماني كه رنگ شير تغيير رنگ دهد و خواص زعفران وارد شير شود. پس از اينكه رنگ شير تغيير كرد، مقداري پودر سندل سفيد به آن اضافه كنيد. اين ماسك را به صورت و گردن خود بزنيد. ۱۵ تا ۲۰ دقيقه صبر كنيد وبعد بشوييد. استفاده مكرر از اين ماسك به روشن‌تر شدن پوست كمك مي‌كند.

    درخشان‌كننده پوست

    در فصل زمستان، گاهي پوست افراد خشك و تيره رنگ مي‌شود. شما مي‌توانيد براي بازگرداندن لطافت و زيبايي پوست خود، از تركيب زعفران و عسل استفاده كنيد. چند رشته زعفران را به يك قاشق عسل اضافه كنيد. آنها را باهم تركيب كنيد و به پوست صورت بزنيد. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید. این ماسک را به مدت ۲هفته روزی یک‌بار تکرار کنید. ويژگي آبرساني عسل و درمان‌كنندگي زعفران، گردش خون را در پوست بهبود مي‌بخشد و درخشندگي را به پوست باز مي‌گرداند.

    از بين بردن تيرگي ناشي از آفتاب سوختگي

    اگر به تازگي مدت زيادي را جلوي آفتاب بوده‌ايد يا برنزه كرده‌ايد، مقداري زعفران را به مدت يك شب در شير پرچرب بخيسانيد. بعد از اين مدت با انگشت آن را به پوست برنزه شده بزنيد. اين تركيب به طرز موثري اثر آفتاب سوختگي را از بين مي‌برد و همچنين درخشندگي را به پوست باز مي‌گرداند.

    جوانسازي پوست

    اگر شما هم پاك‌كننده‌هاي طبيعي را به نوع شيميايي آن ترجيح مي‌دهيد، زعفران را با گلاب تركيب كنيد تا زماني كه رنگ زعفران با گلاب تركيب شود و به وسيله يك تكه پنبه تمام صورت را آغشته كنيد. بعد از ۱۰تا ۱۵دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. اين كار پيري پوست را به تعويق مي‌اندازد و حس جواني را در پوست حفظ مي‌كند.

    از بين برنده آكنه

    تركيب زعفران و ريحان براي رهايي از شر آكنه بسيار مفيد است. اگر پوست شما مستعد جوش و آكنه است، حتما از اين تركيب استفاده كنيد. خاصيت ضد باكتريايي اين تركيب عفونت‌هاي ناشي از آكنه را از بين مي‌برد. ماسك آماده شده را به صورت آكنه‌اي بزنيد و اجازه دهيد خشك شود و بعد با آب بشوييد. اما شما با استفاده مداوم از اين تركيب مي‌توانيد اثر آن را روي ازبین رفتن  آكنه‌ها ببينيد.

    چند نكته:

    – زعفران چاشني گران قيمتي است، براي پوست درست و به جا از آن استفاده كنيد.

    – ميزان مصرف مجاز زعفران در روز ۳ گرم است. اگر در غذايتان از زعفران استفاده كرده‌ايد، آن روز از زعفران براي درمان‌هاي پوستي استفاده نكنيد. براي مصرف بيشتر اين گياه حتما با پزشك طب سنتي مشورت كنيد.

    –  افرادي كه با مشكل تعريق كف دست روبه رو هستند بايد از مصرف زعفران پرهيز كنند يا مقدار آن را به حداقل برسانند چون مصرف زعفران تعريق كف دست اين افراد را بيشتر مي‌كند.

    اكسيرسرخ جواني

    جايگزين‌هاي‌مناسب كدامند؟

    همان طور كه گفتيم زعفران ماده گران‌قيمتي است و استفاده از آن براي زيبايي پوست از نظر اقتصادي خيلي مقرون به صرفه نيست، به همين علت به دنبال مواردي گشتيم كه هم خاصيت مشابه داشته باشند و هم به راحتي بتوان از آنها استفاده كرد. يكي از موادي كه مي‌توان از آن استفاده كرد، تخم مرغ و تركيب آن با ساير موادي است كه براي پوست تاثير مناسبي دارد. با هم چند نمونه از اين ماسك‌ها را بررسي مي‌كنيم.

    سفيده تخم مرغ

    سفيده تخم مرغ اثر روشن‌كنندگي براي پوست دارد و به علت حالت چسبندگي شديد، علاوه بر شفاف كردن، در ترميم جوش‌هاي صورت نيز موثر است. سفيده به تنهايي بسيار براي پوست مفيد است، پس يك سفيده‌ تخم مرغ را خوب به هم مي‌زنيد تا كاملا سفيد شده و كف مانند شود، سپس اين كف سفيد را بر روي پوست بماليد و يك ربع ساعت در آرامش دراز بكشيد. وقتي كاملا جذب وخشك شد پوست را ابتدا با آب ولرم و سپس حتما با آب سرد وخنك بشوييد. اين ماسك را هفته‌اي دوبار در آرامش كامل بزنيد.

    تخم مرغ و عسل

    براي رهايي از جوش‌هاي صورت از مخلوط تخم مرغ و عسل استفاده كنيد. تخم مرغ خام درمان خانگي موثري براي رهايي از جوش‌هاي سرسياه است. يك تا دو تخم مرغ را بشكنيد و سفيده آن را جدا كنيد و با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد.

    اين تركيب را بر روي جوش‌هاي سرسياه بماليد و بگذاريد ۳۰ دقيقه بماند و سپس با آب گرم بشوييد.  براي از بين بردن جوش مي‌توانيد از مخلوطي از جوش شيرين و آب استفاده كنيد. مقداري جوش شيرين را در آب بريزيد تا حالت خميري پيدا كند، اين خمير را به آرامي روي ناحيه مورد نظر بماليد و بگذاريد خشك شود. سپس آن را با آب گرم بشوييد تا چربي‌ها و آلودگي‌هاي ايجادكننده جوش را از پوست شما دور كند.

    تخم مرغ و روغن زيتون

    يك قاشق چاي خوري روغن زيتون و يك عدد تخم مرغ تاثير جوان كنندگي روي پوست دارد. ابتدا تخم مرغ را خوب به هم بزنيد تا كاملا يكدست شود، سپس روغن زيتون را به آن اضافه كنيد. اين ماسك را روي پوست صورت و گردن خود بماليد. كمي بعد پوست را با آب ولرم شسته و سپس از كرم مرطوب كننده استفاده كنيد. اين ماسك در جوان سازي پوست تاثير مناسبي دارد.

    متخصصان چه مي‌گويند؟

    دكتر عباسيان متخصص طب سنتي مي‌گويد بهترين نوع زعفران در ايران كشت مي‌شود. زعفران از نظر طبع گرم و خشك است كه مهم‌ترين خاصيت آن در طب سنتي نشاط‌آور بودن آن است. به‌طور كلي چون گياه زعفران هميشه گران بوده و به تنهايي باعث رنگي شدن پوست مي‌شود، در طب سنتي كمتر اين گياه براي پوست تجویز شده است، اما در طب سنتي كل نگر موارد مصرف بی‌شماری دارد. مثلا جوش فقط علت پوستي ندارد و ممكن است به عملكرد كبد مربوط باشد و به اين ترتيب با اصلاح سيستم بدن، مشكل پوست هم برطرف شود.

    زعفران هم خواصي دارد كه كبد را تقويت مي‌كند و به اين ترتيب به‌طور غير مستقيم روي پوست اثر مي‌گذارد. علاوه بر اين ضماد زعفران به تنهايي يا همراه با گلاب براي درمان خارش‌هاي پوستي مفيد و مناسب است.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های تجارت الکترونیک
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • دانلود منابع مرجع ریه و تنفس
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • منابع اورجینال تئوری نسبیت و گرانش
  • کتاب های هواشناسی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>