• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » گردشگری » معرفی جاهای دیدنی شهرستان نور مازندران / عکس

    معرفی جاهای دیدنی شهرستان نور مازندران / عکس

    با جاذبه‌های گردشگری شهرستان نور آشنا شوید!

    مکانهای تفریحی شهرستان نور

    جاذبه‌های گردشگری شهرستان نور

    شهرستان نور که تا چند سال قبل سولده نامیده می شد از شهرهای مهم رستمدار بخشی میان رویان و مازندران است. این شهر دارای دو منطقه سردسیری و گرمسیری با بلوکات بسیار است که مهمترین آنها بالاده نامیده می شود.

    کاخ تمیشان

     مکانهای تفریحی شهرستان نور

     کاخ تمیشان در ۵ کیلومتری‌ شهرستان‌ نور قرار دارد

     

    این‌ کاخ‌ در ۵ کیلومتری‌ شهرستان‌ نور واقع‌ شده‌ و در دوران‌ سلطنت‌ پهلوی‌ دوّم‌ به‌ دستوراشرف‌ (خواهر محمّد رضا شاه‌) ساخته‌ شده‌ و در زمره‌ مجموعه‌ کاخ‌ هایی‌ است‌ که‌ امروزه‌ در اختیار بنیادجانبازان‌ قرار گرفته‌ است‌. محوطه‌ کاخ‌ بسیار بزرگ‌ و دارای‌ استخر، اصطبل‌ و محل‌ اقامت‌ نگهبانان‌ است‌.

    روبروی‌ آن‌ بنای‌ زیبا و بزرگ‌ دیگری‌ وجود دارد که‌ در کنار ساحل‌ دریای‌ خزر ساخته‌ شده‌ و به‌ عنوان‌ پلاژاختصاصی‌ سلطنتی‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گرفت‌. ساختمان‌ این‌ بنا از نظر طراحی‌ و تزئینات‌، زیبایی‌ خاصی‌ داردو با سایر ارزش‌های‌ هنری‌ و معماری‌ آن‌ برابری‌می‌کند.

    دریاچه الیمالات

     مکانهای تفریحی شهرستان نور

     دریاچه الیمالات دریاچه الیمالات در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان قرار دارد

     

    دریاچه سد الیمالات در ۸ کیلومتری نور در مسیر جاده نور ـ چمستان قرار دارد و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود ۳ کیلومتر است. به عبارتی دریاچه الیمالات در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان قرار دارد و در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا جای گرفته است. فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود سه کیلومتر برآورد می شود.

    پارک جنگلی کشپل

      مکانهای تفریحی شهرستان نور

     پارک جنگلی کشپل یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان نور

    در حوزه استان مازندران شهرستان نور شهر چمستان درمسیر ییلاقی لاویج ودر حد فاصل ۲/۵ کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نور-چمستان واز جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج وشرق به جنگلهای چمستان واز غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان واقع شده‌است.

    این عرصه بمساحت ۷/۲۱ هکتارمی‌باشد واز نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی توسکا- لرک وتوسکا- توسکاوبلوط- افرا، بلوط – ممرز – انجیلی و ممرز – انجیل است نظر به اینکه از این محدوه بعنوان تفرجگاه در گذشته مورد استفاده واقع می‌گردید.

    (و همچنین بخاطر وجود سنگ آهن در رودخانه این مسیر قدیما دارای کوره‌های ساچمه سازی بوده‌است که هنوز هم بقایای آن موجود می‌باشد)و در واقع وجود چشمه‌های با دبی خوب این امکان را برای استفاده فراهم نموده واز طرف شهرداری چمستان تاسیسات وتسهیلات پراکنده بدون طرح از قبیل چشمه اب معدنی، آ لاچیغ، حصارنرده‌ای، پله سنگی، فروشگاه مواد غذایی و کته کبابی، پارک بازی برای بچه‌ها وزمین بازی فوتبال و والیبال و سرویس بهداشتی صورت گرفته بود.

    که در طی موافقت اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری و سازمان جنگلها در واگذاری اجرای طرح مدیریت بهره وری به شهرداری چمستان اقدام به تهیه طرح هادی شده‌است.

    که در زون متمرکز انواع امکانات و تسهیلات مجاز در تفرجگاه و در زون بازسازی نیز برای بهره گیری در آینده اقدام به نهالکاری با استفاده ازگونه‌های بومی خواهد شد لازم به ذکر است منابع مالی این طرح از طریق شهرداری چمستان تامین خواهدشد.

    آرامگاه نیما یوشیج

       مکانهای تفریحی شهرستان نور

    آرامگاه نیما یوشیج در روستای ییلاقی و کوهستانی یوش قرار دارد

     

    در روستای ییلاقی و کوهستانی یوش از دهستان اوزرود شهرستان نور خانه نیما شاعر بلند آوازه شعر فارسی قرار دارد که توسط جدش بیش از ۲۰۰ سال پیش با گجچ‌بری و پنجره‌های زیبای ارسی ساخته شده ست. خانه نیما همچنین آرامگاه وی است.

    کلیسای آنتوان مقدس

        مکانهای تفریحی شهرستان نور

    کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی “هایکاشن” یکی از جاذبه های گردشگری نور

     

    کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی “هایکاشن” واقع در فاصله بین شهرهای نور و علمده استان مازندران واقع است. کلیسا توسط ارامنه کاتولیک مذهب ایران بنا شده و کار ساختمان آن در ۱۹۷۴ میلادی به اتمام رسیده است.

    دیوارهای خارجی کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی آن با گچ پوشانده شده است. کلیسا دارای پلانی بشکل هشت ضلعی است که بر روی بعضی از اضلاع آن یک جفت نورگیر کم عرض تعبیه شده است. کلیسا بر روی صفه ای به ارتفاع پنج متر قرار داده شده است و برای ورود به آن پلکانهایی در مقابل ناقوسخانه کلیسا ساخته شده است.

    سقف کلیسا که بشکل گنبد است در قسمت میانی خود دارای گنبد کوچکتری با ساقی هشت ظلعی وبه ارتفاع ۵/۱ متر با هشت نورگیر میباشد. ناقوسخانه در جلوی درب ورودی بنا شده و دارای گنبدی با شش ستون میباشد.

    آبشار آب پری

    مکانهای تفریحی شهرستان نور

    آبشار آب پری یکی از مکانهای تفریحی شهرستان نور

     

    این آبشار در فاصله ۵ کیلومتری شهر نور، نزدیکی شهر رویان واقع شده‌است. در آب پری درختان با فاصلهٔ کم از یکدیگر قرار دارند و بیشتر مناطق بکر و دست نخورده مانده‌است. این ناحیه همسایه کجور و یوش می‌باشد. آبشار آب پری در کنارهٔ جاده قرار گرفته‌است.

    این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است.اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می‌ شوند.

    منبع:tabnak.ir

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • خرید کتاب های اقتصاد از آمازون
  • دانلود منابع مرجع تعمیر ونگهداری هواپیما
  • خرید کتاب های زبان اصلی عمران
  • دانلود فایل های زبان اصلی طراحی وب
  • دانلود فایل های زبان اصلی بدنسازی
  • خرید کتاب زبان اصلی مهندسی برق
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • کتب حرارت زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>