خانه » علم و تکنولوژی » خودرو » پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو
 modiseh 

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

پژو ۵۰۸ یکی از محصولات ایران خودرو است که بالای ۱۰۰ میلیون قیمت دارد و می توان آن را در دسته خودروهای لوکس در ایران قرار دارد. ایران خودرو درصدد است تا از اواخر امسال Peugeot 508 را به بازار رقابتی سدان‌های لوکس ایران وارد کند؛ بازاری که رنو تلیسمان نیز به تازگی در آن حضور یافته است.

باشگاه سدان‌های خانوادگی نیمه لوکس در ایران با اینکه اعضای زیادی دارد اما ازمیان آن‌ها تنها چندنام موردتوجه قرارگرفته‌اند. حالا سروصدای عضو جدید این باشگاه بتدریج به گوش می‌رسد؛ عضوی که مثل اکثر تازه‌واردهای ایران، اصالتی فرانسوی دارد: پژو ۵۰۸ بزودی به ایران می‌رسد.

پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

۵۰۸؛ لوکس‌ترین سدان پژو
انگار خود پژو هم برای ورود به بازار سدان‌های بزرگ نیمه‌لوکس تردید داشت. از پژو ۶۰۷ بگیرید تا نسخه کوچکتر آن یعنی پژو ۴۰۷ هیچکدام مدل موفقی برای پژو نبودند. پژو ۶۰۷ کمتر از ۵ سال بعد از ورودش دچار کاهش فروش شد و از آن تاریخ به بعد هرسال کمتر از سال قبلش می‌فروخت تا اینکه در ۲۰۱۰ پژو به عمرش پایان داد.

پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

پژو ۶۰۷ قبل از ۲۰۰۰ میلادی وارد بازار شد

پژو ۴۰۷ هم سرنوشتی مشابه ۶۰۷ داشت ولی با این تفاوت که آمدنش بسیار موفق‌تر از ۶۰۷ ولی رفتنش بسیار بدتر از ۶۰۷ بود! پژو ۴۰۷ تنها ۲ سال بعد از ورودش با استقبال بازار روبرو شد اما از سال سوم ۱۴۳% کاهش فروش داشت و نهایتا از آن زمان تا پایان عمرش، یعنی تا ۲۰۱۰، در هیچ سالی با افزایش فروش مواجه نشد.
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

عرضه پژو ۴۰۷ از سال ۲۰۰۴ شروع شد

تجربه ناموفق ۶۰۷ و ۴۰۷ ، پژو را محافظه‌کارتر از قبل کرد. می‌پرسید چرا؟ چون مدل ۴۰۸ را به بازار فرستاد؛ پژو ۴۰۸ درست بعد از توقف تولید ۴۰۷ به بازار آمد و با توجه به نامش همه تصور کردند جانشین ۴۰۷ است ولی چنین نبود؛ پژو ۴۰۸ در حقیقت نسخه سدان را برای هاچ‌بک ۳۰۸ داشت و هردو از یک پلتفرم بهره می‌بردند.

دلیل دوم آن به بازار بسیار محدود ۴۰۸ برمی‌گردد؛ پژو هیچگاه ۴۰۸ را به بازار رقابتی اروپای غربی نفرستاد ولی در عوض ۳ خط تولید برای آن در آسیا زد!
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

پژو ۴۰۸ محصول سال ۲۰۱۰ است و از ۲۰۱۴ نیز نسل دوم آن به بازار آمد. (تصویر متعلق به نسل اول است) متولد ۲۰۱۱ ؛ به روزشده برای ۲۰۱۵

یکسال بعد از شروع تولید ۴۰۸ در چین، خبر تولید پژو ۵۰۸ در همه رسانه‌های اروپایی پیچید. می‌دانید چرا؟ چون در نامش عدد ۵ داشت! تاقبل از آمدن ۵۰۸ اروپایی‌ها حدود دو دهه بود هیچ پژویی ندیده بودند که نامش با حرف ۵ شروع شود.

به هرحال بعد از رونمایی ۵۰۸ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ این فرانسوی از ابتدای ۲۰۱۱ تحویل مشتریان شد. چندین ماه بعد نیز نسخه استیشن آن با نام ۵۰۸SW و سال ۲۰۱۳ نیز نسخه استیشن هیبریدی آن با نام ۵۰۸RXH تولید شد.
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

اما ۵۰۸ در راه ایران، محصول ۲۰۱۴ و مدل ۲۰۱۵ است. پژو در اواخر ۲۰۱۴ اولین فیس‌لیفت ۵۰۸ را معرفی کرد؛ تولید این فیس‌لیفت از سپتامبر ۲۰۱۴ در فرانسه و سپس از ژانویه ۲۰۱۵ در چین آغاز شد. هدف پژو از این فیس‌لیفت یکسان‌سازی ظاهر ۵۰۸ با مدل‌های جدید ۱۰۸ و ۳۰۸ بود.

پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

مهم‌ترین ویژگی‌ ۵۰۸ فیس‌لیفت در تغییر جلوپنجره و چراغ‌ها، استفاده از دی‌لایت و همچنین سپرها و رینگ‌های جدید خلاصه می‌شد. در این فیس‌لیفت اکثر جزئیات کابین دست‌نخورده باقی ماند و پژو فقط صفحه کیلومتر و بخش‌هایی از کنسول وسط آن را مجددا طراحی کرد.

پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

از آنجایی که ۵۰۸ پرچمدار سدان‌های پژو بود، فرانسوی‌ها برای فیس‌لیفت آن سطح امکاناتش را بالاتر بردند؛ چیزهایی مثل مانیتور ۷ اینچی لمسی با امکان اتصال به اپلیکیشن‌های Peugeot Connect ، تهویه اتومات چهارگانه، سیستم صوتی JBL ، دوربین عقب و هشداردهنده نقطه کور ازجمله امکاناتی هستند که تاقبل از فیس‌لیفت ۲۰۱۵ در دسترس مشتریان پژو ۵۰۸ قرار نداشت.
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

در بخش فنی نیز فیس‌لیفت ۲۰۱۵ این پژو به دو انجین جدید مجهز شد؛ یکی انجین بنزینی ۱٫۶ لیتری THP165 و دیگری انجین ۲٫۰ لیتری دیزلی BlueHDi180. حالا که صحبت از انجین شد باید بگوییم که پژو صرف‌نظر از انجین‌های دیزلی، ۴ انجین بنزینی هم برای ۵۰۸ درنظر گرفته است ولی از آنجایی که هم در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو تهران (اسفند ۹۴) و هم در نمایشگاه مشهد،

پژو ۵۰۸ با انجین ۱٫۶ لیتری در غرفه ایران خودرو به نمایش گذاشته شده بود ماهم فرض می‌کنیم که این خودروی دیفرانسیل جلو با همین انجین وارد ایران می‌شود. همچنین در نمایشگاه مشهد، پژو ۵۰۸ دارای امکانات زیر بود:

رینگ ۱۸ اینچی، دی‌لایت، اتولایت
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

کنترل پایداری، کمکی حرکت در شیب

۶ ایربگ، سنسور عقب، دوربین عقب
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودروتنظیم برقی صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها

ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، مانیتور لمسی
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودروسانروف، آینه‌های تاشو برقی، سنسور باران
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

رکورددار فروش خارجی پژو 
مجموع فروش جهانی پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۵ از مرز ۳۷۰ هزار دستگاه گذشت؛ پژو در آن سال با اعلام این خبر گفت بازار چین، که از ۲۰۱۳ پرفروش‌ترین بازار ۵۰۸ است، بیش از ۳۶% مجموع تولید ۵۰۸ را فروخته که تاکنون برای پژو سابقه نداشته است. به عبارت دیگر ۵۰۸ نخستین محصول پژوست که فروش خارجی‌اش بیشتر از فروش آن در خود کشور فرانسه بود.
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

پژو ۵۰۸ ؛ اولین وارداتی ایکاپ 
به گزارش پارس ناز در اواسط زمستان امسال و همزمان با شروع تولید پژو ۲۰۰۸ در ایران، ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) قصد واردات ۵۰۸ فیس‌لیفت را دارد. به دلیل قیمت بالایی که ۵۰۸ در ایران خواهد داشت، تولید آن برای ایکاپ، ریسک خطرناکی است و به همین دلیل ایکاپ قصد واردات آن را دارد تا استقبال مشتریان ایرانی را بسنجند.
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

چه قیمتی دارد؟ 
واردات پژو ۵۰۸ به بازار ایران آن هم در محدوده قیمتی سدان‌های نیمه‌لوکس، نشان‌دهنده اعتمادبه نفس بالای پژوسیتروئن نیست؛ نشانه زیرکی اوست! فرانسوی‌ها خوب می‌دانند که عرضه یک پژوی ۱۶۰ میلیونی برای مشتریان ایرانی قابل قبول نیست اما آن روی سکه را هم باید دید.

پژوسیتروئن شاید فروش مناسبی از جانب ۵۰۸ در ایران نداشته باشد ولی کافی است تصور کنیم که اگر وسوسه تولیدش را در سر داشته باشد چه اتفاق بزرگی در بازار ایران رخ می‌دهد؛ آن وقت پژو ۵۰۸ می‌ماند و چهار رقیبی که حداقل ۴۰ میلیون تومان از ۵۰۸ گران‌ترند!
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

پژو ۵۰۸+مشخصات فیس لیفت ۱۰۰میلیونی پژو در ایران خودرو

ضمن اینکه تجربه واردات رنو تلیسمان ثابت کرد که با جلب اعتماد مشتریان می‌توان آن‌ها را مجاب کرد تا حتی ۱۸۵ میلیون تومان برای یک فرانسوی هزینه کنند. هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا شکست پژو ۵۰۸ بسیار زود است. پس همچنان باید منتظر آینده بمانیم.
پژو 508 خودرو لوکس و گران ایران خودرو

برای حمایت از ما لطفا کلیک کنید

دانلود

اشتراک گذاری مطلب

modiseh

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
?>