• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار و حوادث » ۷۱۷ نفر در مناسک حج کشته شدند / عکس

    ۷۱۷ نفر در مناسک حج کشته شدند / عکس

    مرگ ۷۱۷ زائر در ازدحام مناسک حج +عکس

    سازمان دفاع شهری عربستان اعلام کرد که در جریان ادای مناسک حج در سرزمین منا  دست کم ۷۱۷ تن از حجاج کشته شده‌اند.

    مرگ 150 زائر در ازدحام مناسک حج

    شبکه های خبری «اسکای نیوز» و «العربیه» با تایید این رویداد، به نقل از مسئولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد.

    همچنین گزارش های رسیده حاکی از آن است که وزارت بهداشت سعودی با اعلام وضعیت قرمز، تمام بیمارستان‌های منا و مکه را به حالت آماده باش شدید درآورده و شمار کشته شدگانی که به سردخانه‌های بیمارستانها منتقل می‌شوند، هر لحظه در حال افزایش است.

    بنا به گفته مسئولان عربستانی، مناسک حج با روال طبیعی خود و با احتیاط‌های لازم ادامه خواهد داشت و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور برای تامین هر چه بهتر این مناسک به مناطق پرازدحام اعزام شدند.

    این در حالی است که روز گذشته نیز کمیته امدادرسانی عربستان اعلام کرد که ۲۰۴ نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مسیر مکه مکرمه به منا در اثر ازدحام دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

    البته ازدحام در منا پیشتر نیز حوادث تلخی آفریده بود که در شاخص ترین نمونه آن، نه سال پیش حدود ۳۵۰ زائر در اثر ازدحام در منا جان باختند و بیش از هزار تن زخمی شدند.

    از زمان آغاز مناسک حج تا کنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته در روز ۱۱ ماه جاری نیز سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به کشته شدن ۱۱۸ نفر از جمله ۱۱ ایرانی منجر شد.

    این در حالی است که اوحدی، رئیس سازمان حج  زیارت در گفت‌وگو با بخش خبری رسانه ملی کشورمان، شمار جان باختگان این حادثه را ۳۵۰ تن اعلام کرد و افزود که حدود ۱۵۰۰ تن در اثر این ازدحام مجروح شده‌اند.

    مرگ 220 زائر در ازدحام مناسک حج +عکسمرگ 150 زائر در ازدحام مناسک حج

    مرگ 150 زائر در ازدحام مناسک حج


    افزایش شمار کشته‌شدگان رمی‌جمرات به ۳۵۰ نفر/ ۱۵۰۰ زائر مجروح شدند/ بیش از ۳۰ زائر ایرانی ناپدید شدند

    خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تعداد کشته‌های حادثه رمی جمرات به بیش از ۳۵۰ نفر افزایش یافته است، گفت: بیش از ۱۵۰۰ زائر مجروح شدند.

    رئیس سازمان حج و زیارت افزود: ساعت ۹ صبح خبر دادند که مسئولان امنیتی عربستان دو مسیر رمی جمرات را بسته‌اند و زائران در مسیرهای دیگر با ازدحام فراوان به سوی رمی جمرات رفتند.

    وی ادامه داد: زائران براثر خفگی و زیر دست و پا ماندن کشته و مجروح شدند.

    براساس گزارش فارس، تاکنون بیش از ۳۰ زائر ایرانی ناپدید شدند که ۳ نفر از آنها اعضای واحد مرکزی خبر هستند.

    هم‌اکنون اعضای سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری در حال جستوجو برای مفقودین ایرانی این حادثه هستند.

    این در حالی است که همه مجروحان به ۴ بیمارستان در شهر مکه منتقل شده اند.


    ۱۲ ایرانی در میان کشته‌شدگان رمی جمرات

    خرگزاری ایسنا: مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از تایید مرگ ۱۲ ایرانی و مجروح شدن ۲۴ تن (تا لحظه مخابره این خبر) در حادثه امروز رمی جمرات خبر داد.

    مهندس وحید رحمتی با بیان اینکه هنوز آمار قطعی از حادثه‌دیدگان ایرانی در دست نیست، گفت: آمار تقریبی فوتی‌ها و مجروحان این حادثه تا یک ساعت آینده اعلام می‌شود. اما با توجه به وسعت حادثه امروز رمی‌جمرات در منا، این آمار نیز قطعی نخواهد بود و تخمینی است.

    رحمتی علت این حادثه را ازدحام و فشار جمعیت در رمی‌جمرات عنوان کرد.

    وی همچنین از آماده‌باش بیمارستان‌ هلال احمر در مکه جهت پذیرش و ارایه خدمات لازم به زائران خبر داد.


    دستور رییس جمعیت هلال احمر برای خدمت‌رسانی به مجروحان حادثه رمی‌جمرات

    خبرگزاری ایسنا: رئیس جمعیت هلال احمر ضمن عرض تسلیت در پی ضایعه فوت تعدادی از زائران در صحرای عرفات، خطاب به کادر درمانی هلال احمر ایران در مکه بر تلاش مضاعف تیم پزشکی ایران به‌ منظور تامین نیازها و ارائه خدمات درمانی لازم به زائران حادثه‌دیده تاکید کرد.

    بنابر اعلام اداره‌ کل روابط‌ عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در پیامی خطاب به دکتر سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر آورده است: «خبر ضایعه ناگوار از دست دادن تعداد دیگری از زائران بیت‌ الله‌الحرام در صحرای عرفات، ما را نیز همانند بسیاری از مسلمانان جهان متاثر کرده و به سوگ نشاند.

    ضمن عرض تسلیت این ضایعه ناگوار به همه مسلمانان جهان و از جمله خانواده‌های داغدیده، علی‌الخصوص خانواده‌های داغدیده زائران ایرانی، از جنابعالی تقاضا دارم تا بیش از پیش و همانند خدمات ارزنده کادر درمانی هلال‌احمر ایران به حادثه‌دیدگان سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، این بار نیز از هیچ کوششی در زمینه ارائه خدمات درمانی لازم و بهبود سلامت زائران آسیب‌دیده فروگذار نکرده و گزارش روزانه ارائه خدمات را به اینجانب منعکس نمایید.»


    امیرعبداللهیان: تشکیل ستاد ویژه‌ برای رسیدگی به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا

    باشگاه خبرنگاران جوان: معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه گفت: ستادی ویژه برای رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا تشکیل دادیم.

    معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه از تشکیل ستادی ویژه در این وزارتخانه برای رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا خبر داد و گفت: سفارت ، سرکنسولگری ، سازمان حج و زیارت و همه دستگاههای ذیربط کشورمان در مکه مکرمه نیز با مدیریت مستقیم نماینده ولی فَقِیه و سرپرست حجاج ایرانی در حال رسیدگی فوری به وضع اسیب دیدگان هستند.

    معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: مقامات عربستان سعودی مسئول این حادثه هستند و باید فورا اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود و تامین امنیت کامل زوار بعمل اورند.

    وی گفت: بی تدبیری در تامین امنیت حجاج از سوی مقامات ذیربط سعودی غیر قابل اغماض است.

    در پی ازدحام جمعیت در مراسم رمی جمرات امروز تاکنون ۳۴۵ کشته و بیش از ۱۰۰۰ زخمی شده اند.


    کشته و زخمی شدن بیش از ۱۸۰۰ نفر از حجاج در اثر ازدحام جمعیت در منا

    باشگاه خبرنگاران جوان: شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: عربستان سعودی از کشته شدن دست کم ۳۵۰ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام بر اثر تراکم جمعیت در صحرای منی خبر داد. در این حادثه همچنین حدود ۱۵۰۰ نفر از حجاج زخمی شدند.

    بیمارستان‌ها در مکه مکرمه در پی حادثه رمی جمرات به حال آماده باش در آمدند. مجروحان به بیمارستان مرکزی منا منتقل شده اند. این حادثه در حین برگزاری مراسم رمی جمرات در منا در روز پنجشنبه رخ داده است.

    بر اساس گزارش‌ها، خبرنگار صدا وسیما نیز در اثر ازدحام جمعیت بی هوش شد و سپس با کمک افراد حاضر به هوش آمد.

    در همین حال، اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، از کشته و زخمی شدن شماری از هموطنانمان در پی این حادثه خبر داد. به گفته وی ۴۱ ایرانی در منا کشته شده‌اند.

    در همین حال شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: خالد بن فیصل بن عبدالعزیز آل سعود، امیر مکه، از محل حادثه امروز در صحرای منا بازدید کرد.


    اوحدی: بیش از ۴۱ ایرانی در میان قربانیان

    رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به نظر می رسد بیش از ۴۱ ایرانی در میان کشته شدگان حادثه امروز کشتن و آمار قطعی تا ۳۰ دقیقه دیگر به طور رسمی اعلام خواهد شد.

    اوحدی با اشاره  به  آخرین  وضعیت حجاج ایرانی اظهارکرد: به  نظر می رسد تا کنون حدود ۱۲۵ زائر ایرانی (۴۱ کشته و بیش از ۶۰ زخمی) در میان قربانیان حادثه  رمی جمرات هستند که  باشد اما آمار قطعی کشته شدگان و مجرو‌حیت تا  نیم ساعت آینده به  صورت  رسمی اعلام می شود.


    درخواست کمک تهران برای پیگیری حادثه منا

    خبرگزاری ایسنا: معاون پارلمانی و کنسولی وزارت خارجه با اشاره به تشکیل ستاد ویژه‌ای در این وزارتخانه برای پیگیری حادثه منا و وضعیت حجاج ایرانی گفت: ما اکنون از بخش های مختلف درخواست کردیم برای عضویت در این ستاد و پیگیری امور هرچه زودتر نمایندگانی را معرفی کنند.

    حسن قشقاوی با اشاره به وظایف ستاد از جمله پیگیری مستمر وضعیت حجاج ایرانی و در تماس بودن با مکه و ‌جده در مورد تعداد دقیق آمار مجروحان و یا کشته شدگان ایرانی احتمالی در حادثه منا اظهار کرد: آمار دقیق را در این زمینه سازمان حج و زیارت با توجه به ارتباطاتی که با کاروان های حجاج دارد اعلام می‌کند و مبنای ما نیز آماری است که توسط این سازمان اعلام می‌شود.


    کشته‌شدگان ایرانی “رمی جمرات” ۴۳ نفر شدند

    خبرگزاری ایسنا: سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت دقایقی پیش اعلام کرد، تاکنون (ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه) تعداد ۴۳ نفر از زائران ایرانی بر اثر ازدحام در مناسک رمی جمرات متاسفانه کشته شده و ۶۰ نفر دیگر از هموطنان‌مان زخمی شده‌اند.

    اوحدی در رابطه با علت جان باختن زائران ایرانی گفت: دلیل این اتفاق، مسیر خاص رمی جمرات، خفگی و تنگی نفس بر اثر فشار زیاد و ازدحام جمعیت است.

    به گفته وی، مجروحین این حادثه حال عمومی‌شان خوب است و تیم‌های ایرانی پزشکی مستقر در رمی جمرات در حال خدمات‌رسانی به این عزیزان هستند.

    رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد، اسامی جان‌باختگان حادثه رمی جمرات بر روی سایت سازمان حج و همچنین بعثه مقام معظم رهبری بارگذاری شده و به زودی آمار دقیق جان‌باختگان را اعلام خواهیم کرد.

    اوحدی همچنین اظهار کرد، در اولین روز از برگزاری مراسم رمی جمرات که زائران از تمام کشورها به سوی محل برگزاری مناسک می‌روند، امروز در ساعت ۹ صبح اعلام شد که دو مسیر را بسته‌اند و زائران تنها از سه مسیر می‌توانند به رمی جمرات بروند، به همین دلیل و با توجه به ازدحام زیاد و تحت فشار قرار گرفتن مردم، شاهد فاجعه‌ای تلخ و ناگوار بودیم.

    رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد، بعثه مقام معظم رهبری به همراه مرکز پزشکی حج و زیارت برای امدادرسانی به زائران ایرانی در حال تلاش هستند، اما امکان تردد حتی برای آمبولانس‌ها در رمی جمرات وجود ندارد که این نشان می‌دهد عربستان خود را برای چنین اتفاقی آماده نکرده است.


    اطلاعیه وزارت بهداشت درباره حادثه “رمی‌جمرات”

    خبرگزاری ایسنا: دکتر ایرج حریرچی، سخنگو و قائم مقام وزیر بهداشت ضمن ابراز تاسف از حادثه صبح امروز منا و کشته و زخمی شدن تعدادی از زائران خانه خدا از جمله تنی چند از زائران ایرانی گفت: هرچند میزان جراحت‌ها شدید نیست اما، وزارت بهداشت برای اعزام تیم‌های تخصصی به عربستان و همچنین پذیرش مصدومان این حادثه آمادگی دارد.

    وی گفت: مرتبا با هیات پزشکی ایران در عربستان در تماس هستیم و احوال و شرایط زائران ایرانی را پیگیریم.


    افشای علت فاحعه امروز عربستان ؛ مسدود کردن چند مسیر توسط پلیس سعودی برای اختصاص به مقامات آل سعود!

    پایگاه خبری انتخاب: صدایی در شبکه های احتماعی به نقل از یکی از حجاج ایرانی ، علت احتمالی فاحعه امروز سرزمین منی را افشا کرده است.

    این ایرانی می گوید: ماشینهای پلیس سعودی یکی از مسیرهای رمی جمره را برای اختصاص به مقامات سعودی مسدود کردند و باعث ازدحام و تراکم جمعیت و وقوع این فاجعه شدند.

    از سوی دیگر، علت حضور تعداد زیادی از هموطنان ایرانی در میان کشته شدگان حادثه امروز ، در هاله ای از ابهام قرار دارد و خوب است هر چه زودتر سازمان حج، گزارشی دقیق به ملت ایران ارائه دهد.

    قابل ذکر است ، کسانی که سال های متمادی در سفر حج حضور داشته اند می گویند، نباید زوار، پیش از ساعت ۱۱ در مسیرهای رمی جمره قرار گیرند ، چرا که ازدحام به حدی جدیست که همواره احتمال خفگی وجود دارد. باید پرسید ، بر چه اساسی مجوز حضور ایرانیان پیش از این ساعت ، داده شده است؟ آیا پس از این همه سال حضور مدام در حج ، همچنان ایرانیان باید جزء بیشترین کشته شده ها باشند؟!

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • کتب حمل و نقل زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • خرید کتاب های طالع بینی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های بیوگرافی
  • منابع اورجینال علوم قانونی
  • خرید کتاب های مهندسی پزشکی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی تربیت
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>