• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » عمومی » آموزش های جالب » حذف تصاویر اضافی عکس هایی که وردپرس در سایز های مختلف ایجاد میکند و جلوگیری از ایجاد چندین تصویر

    حذف تصاویر اضافی عکس هایی که وردپرس در سایز های مختلف ایجاد میکند و جلوگیری از ایجاد چندین تصویر

    سلام خدمت دوستان

    چون خودم مشکل زیادی با تصاویر وردپرس داشتم راه حل حذف تصاویر اضافی  و جلوگیری از ایجاد چند تصویر بلا استفاده رو براتون مینویسم امیدوارم به دردتون بخوره .

    اول از همه بریم سراغ:

    حذف تصاویر اضافی وردپرس در سایز های مختلف

    و اما شرح مشکل : همون طور که میدونید وردپرس به صورت پیش فرض حین آپلود یک عکس، چند سایز مختلف نیز از همون عکس تولید میکنه من چه طور میتونم عکس هایی که توسط وردپرس در سایزهای کوچک و متوسط ایجاد شده رو پاک کنم و فقط عکس در سایز اصلی باقی بمونه ؟
    یعنی عکس های سایز thumbnail و medium رو خودکار پاک کنم ؟

    پاسخ: برای انجام این کار نیاز به هیچ افزونه ای نیست. کافیه توسط FTP به هاست خود متصل بشید و با فیلتر کردن عکس ها اقدام به پاک کردن سایز های اضافی کنید اما چه طور ؟

    برنامه های اتصال به FTP مانند FileZilla و Core FTP و … امکان فیلتر کردن یا به عبارتی جستجو در فایل ها رو ندارند به همین دلیل از خود ویندوز کمک میگیریم.

    نکته : قبل از هر چیز از اکانت خود یک بک آپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل امکان بازگشت داشته باشید .

    – بر My Computer کلیک کنید.

    – در قسمت Navigation Bar آدرس سایت خود را به همراه FTP وارد نمائید (به عنوان مثال ftp.simanet.co) سپس Enter رو بفشارید.

    ftp

    – در پنجره باز شده نام کاربری و پسورد اف تی پی رو وارد کنید.

    – به پوشه ای که عکس ها آپلود شده رفته و در در سمت راست در فیلد جستجو مقدار پهنا و عرض را وارد کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر ما قصد داریم عکس هایی با سایز ۸۰×۸۰ را پاک کنیم.

    ftp2

    – اکنون موارد انتخاب شده را توسط کلید میانبر ctrl + a ، یا به عبارت دیگر Select All کرده و ctrl + delete را بفشارید تا برای همیشه از شر عکس های زائد خلاص شوید.

     

     

    روش غیرفعال کردن ایجاد تصاویر با سایز بدون استفاده

    ابتدا باید ببینید که چه تعداد کپی و با چه سایزهای توسط وردپرس برای هر تصویر ایجاد می شود. وردپرس بطور پیشفرض ۳ کپی برای سایز های Large ، Medium و بندانگشتی thumbnails ایجاد می کند. پوسته وردپرس سایت شما، پلاگین ها و اسلایدر ها ممکن است سایزهای دیگری برای خود ایجاد کنند.

    ابتدا باید به file manager هاست خود وارد شوید و در پوشه wp-content وارد پوشه uploads شوید. به پوشه سال و سپس پوشه ماهی وارد شوید که این اواخر در آن آپلود تصویر داشتید.  لیست فایل های تصاویر را مانند شکل زیر می توانید مشاهده کنید:

    imagefileswp

    همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید برای تصویر آپلود شده valley.jpg پنج عدد کپی با سایزهای مختلف ایجاد شده است که عدد سه از آنها مربوط به خود وردپرس و ۲ عدد ایجاد شده توسط قالب سایت هستند. شما به راحتی می توانید جلوی ایجاد تصاویر پیشفرض وردپرس را بگیرید. البته توصیه می کنیم همیشه امکان ایجاد بندانگشتی ها یا thumbnails را بدهید چون مدیریت گالری در وردپرس از آنها استتفاده می کند. برای اینکار کافی است به منوی تنظیمات، و سپس بخش رسانه در مدیریت وردپرس بروید و اعداد هر سایز که استفاده نمی کنید را برابر ۰ قرار دهید.

    در وبلاگ شیواهاست ما از تصاویر medium و large هیچ استفاده ای نمی کنیم اما ایجاد بندانگشتی ها را فعال نگهداشته ایم:

    wp media option

    اما دو سایز دیگر توسط قالب ما برای تصاویر شاخص و آیکون پست ها با سایز های ۵۰ و ۲۲۰ ایجاد می شوند که توسط سایت در حال استفاده هستند. پس ما نیاز داریم که از هر فایل تصویر ۳ عدد کپی داشته باشیم.

    اما ممکن است قالب سایت شما سایز هایی ایجاد کند که در سایت خود بکار نبرده باشید. همانطور که تا پیش از راه اندازی بخش وبلاگ شیوا هاست ما نیز از سایز های ایجاد شده توسط قالب برای تصاویر شاخص و آیکون پست ها استفاده نمی کردیم. تابع ایجاد سایز تصاویر یعنی add_image_size  در فایل  functions.php از فایل های پوسته شما قرار دارد و مشابه کد زیر می باشد:

    البته ممکن است شما چند خط مشابه بیشتر هم داشته باشید. حذف هر سطر برابر است با غیر فعال کردن ایجاد آن سایز از تصاویر. همچنین شما باید سطری که شامل set_post_thumbnail_size هست نیز جهت جلوگیری از ایجاد بندانگشتی توسط قالب حذف نمایید:

    توجه کنید که هر یک از این سایز ها ممکن است در سایت شما توسط اسلایدرها، پیوست ها و … بکار رفته باشد، پس باید دقت کنید که واقعا آن سایزهایی که کاربرد نداشته اند را حذف نمایید.

    برخی سایز های دیگر ممکن است توسط پلاگین هایی مثل اسلایدرها، گالری تصاویر و … ایجاد شوند که اگر آنها نیز بکار نمی آیند باید در میان فایل های پلاگین های مربوطه به دنبال کد add_image_size باشید.

    پس از انجام این کارها برای تصاویری که آپلود می کنید کپی های جدیدی ایجاد نمی شود اما کپی های ایجاد شده برای تصاویر قبلی در هاست شما باقی می مانند. اگر بلا استفاده هستند می توانید از طریق file manager اقدام به حذف آنها کنید و یا از پلاگین هایی مانند Force Regenerate Thumbnails استفاده کنید. بکاپ گیری قبل از استفاده از چنین پلاگین هایی فراموش نشود.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • خرید کتاب های جبر خطی از آمازون
  • خرید کتاب همایش ها زبان اصلی
  • خرید کتاب سازمان و پردازش داده ها زبان اصلی
  • منابع اورجینال ترمودینامیک و مکانیک آماری
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • کتب نظریه شماره زبان اصلی
  • خرید کتاب بازی های فکری زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیبر نوری
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>