• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » آغاز به کار شبکه کودک

    آغاز به کار شبکه کودک

    شبکه کودک کار خود را رسما آغاز کرد

    عکس های دیدنی از بچه ها و کودکان بامزه

    شبکه کودک از ساعت ۱۴ امروز روی موج شبکه پویا قرار گرفت و پخش برنامه‌هایی ویژه برای گروه سنی کودک را آغاز کرد.

    محمد سرشار رئیس شبکه کودک و نوجوان چند روز گذشته در نشستی با خبرنگاران از چند و چون این شبکه جدید خبر داد، این شبکه تخصصی برای کودکان در آن علاوه بر پخش انیمیشن، برنامه ها، سریال‌ها، فیلم‌ها و مسابقات مربوط به گروه‌های سنی کودک و نوجوان را روی آنتن می برد.

    بنابرگفته سرشار، شبکه کودک در قالب دو کانال «خردسال» و «کودک و نوجوان» برنامه هایش را روی آنتن می‌فرستد به این ترتیب که فعلا برنامه های این شبکه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ به عنوان شبکه پویا، کانال خردسال است و از ساعت ۱۴ تا ۲۲ ویژه برنامه هایی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان را پخش می‌کند.

    شبکه تخصصی کودک که پیش از این با عنوان پویا شناخته می‌شد، امروز با آغاز پخش آزمایشی خود و با گسترده‌تر شدن فعالیت‌هایش برنامه ها و اهدافی از جمله جدیدتر شدن برنامه ها و همچنین پخش برنامه‌هایی متناسب با گروه سنی خردسال را دنبال می‌کند.

    طبق جدول پخش برنامه های امروز این شبکه، خردسالان در شبکه اختصاصی خود شاهد مجموعه‌های ایرانی «دهکده بزا بزا»، «نقاش کوچولو»، «دشت الفبا» و «مباحث ریاضی» و مجموعه‌های غیرایرانی «تراکتور قرمز»، «روباه کوچولو»، «بزرگ و کوچک» و «خرس کوچولو» و همچنین نماهنگ های «خروس»، «همیشه با هم» و «جانماز» بودند و بدین‌ترتیب ۴۳ درصد از برنامه‌های ساخت ایران را مشاهده کردند که ۱۸ درصد آن تولید جدید بود.

    کودکان نیز امروز مجموعه‌های ایرانی «بوسه بر آسمان»، «مینا و دوستان» و «خمره» و مجموعه‌های غیرایرانی «پاندای کونگ فو کار»، «سایمون در سرزمین نقاشی‌های گچی» و «قهرمانان تنیس» را به همراه نماهنگ های «شهر قشنگ» و «نماز» در شبکه اختصاصی خود به تماشا می نشینند که با این برنامه‌ریزی ۵۰ درصد از برنامه‌های شبکه کودک، ساخت ایران و ۴۲ درصد آن جدید بود.

    با توجه به شروع سال تحصیلی، نمایش فیلم های سینمایی برای کودکان به روزهای تعطیل، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها اختصاص خواهد یافت.

    این هفته به مناسبت عید سعید قربان، پنجشنبه دوم مهر فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل الله» به کارگردانی علی اصغرزاده و جمعه سوم مهر فیلم سینمایی «صخره مرجانی» به کارگردانی مارک دیپر پخش خواهد شد.

    مطابق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای هر کانال، براساس نسبت تعیین‌شده و به تدریج برنامه‌های جدید به برنامه‌های پویانمایی افزوده خواهد شد.

    راه اندازی شبکه کودک بنابر نیازسنجی دقیق چهار ماهه صورت گرفته است و جذب مخاطبان بیشتر به ویژه در حوزه کودک نوید از اعمال نگرش تخصصی و ضرورت ساماندهی و برنامه ریزی برای گروه‌های سنی مختلف در رسانه می دهد.

    با توجه به اینکه شبکه‌های دو، آموزش و تهران با عنایت به ماموریت های محوله هنوز هم برنامه هایی برای کودکان پخش می کنند، شبکه کودک به عنوان شبکه تخصصی کودک می تواند مخاطب میلیونی خود را در کشور و در صورت شناخته تر شدن و تداوم در خارج از کشور داشته باشد.

    تدارک برنامه های نظارت شده و تولید برنامه های جدید برای این شبکه نیز نیازی است که باید آن را ضروری شمرد و توجه به ارزش‌های مذهبی، دینی، اجتماعی و فرهنگی، اهمیت مقولات قومی و بومی و مهمتر از همه تولید محتوایی متناسب با رشد روحی و جسمی کودکان و خردسالان با وجود چنین شبکه ای رنگ جدی به خود می گیرد و پرهیز و اجتناب از جایگزینی تامین برنامه های گروه‌های سنی دیگر را برای مخاطب کودک یادآور می شود.

    طبق گفته‌های مدیر شبکه کودک، نظارت دقیق تربیتی بر محتوای برنامه‌ها و متناسب‌سازی آن‌ها با الگوی رشد در این دوره سنی از ویژگی‌های اساسی این شبکه است.

    محمد سرشار رویکردهای برنامه ریزان این شبکه را شامل برنامه هایی با محتوای قرآن و سیره معصومان(ع)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حوزه خردورزی و فلسفه، بازی و ورزش و سرگرمی، اخلاق اجتماعی، سبک زندگی، زبان فارسی و علم و فناوری ذکر کرد و به گفته وی این هشت محور در منظومه رشد کودک و نوجوان از اولویت بیشتری در برنامه سازی و پخش برنامه‌ها برخوردار بوده است؛ به عنوان نمونه پس از بازبینی کارشناسان برای سریال‌های خارجی رده سنی کودک، از بین ۴ هزار و ۳۰۰ سریال انیمیشن شناسایی شده، تنها ۵۶۰ سریال بررسی شده و پس از سه مرحله ارزیابی، سریال‌هایی که مناسب‌تر بوده است برای این رده سنی در دستور تأمین و خرید قرار گرفت.

    برای تامین و تولید برنامه‌های ایرانی نیز با هماهنگی‌های مراکز تولید کننده مانند مرکز صبا، مرکز هنرهای دیجیتال بسیج، خانه پویانمایی انقلاب اسلامی و باقی مراکز و برگزاری جلسات مشترک، منابعی تولیدی که پخش نشده، جمع‌آوری شده است و از طرف دیگر منابعی در دستور تولید قرار گرفته است که براساس جداول زمانی مناسب در فهرست پخش شبکه قرار بگیرد و با یک توجه ویژه‌ای پخش شود.

    منبع:شبکه خبر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی نوسازی و طراحی داخلی
  • خرید کتاب بیهوشی و مراقبتهای ویژه زبان اصلی
  • کتب عکس زبان اصلی
  • خرید کتاب های تفکر انتقادی از آمازون
  • منابع اورجینال بیماری ها
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • خرید کتاب های زبان اصلی منطق
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>