• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » علم و تکنولوژی » خودرو » تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسه

    تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسه

     

    2000px-Renault_2009_logo.svg

    .تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسه

    شرکت رنو توسط برادران رنو در سال ۱۹۲۲ شکل گرفت و در سال ۱۹۲۹ تحول بزرگی در شرکت رنو به وجود آمد و کارخانه رنو اولین خط تولید اتومبیل رنو را به طور مستقل و بدون همکاری و کمک دیگر شرکت ها راه اندازی کرد و در سال ۱۹۳۷ بود که کارخانه خودروسازی رنو کاملا تکمیل شد و جزو بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل زمان خود گردید.

    history-of-renault-brand

    تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسه

    محبوبیت برادران رنو پس از سپری شدن یک قرن هنوز هم زبانزد مردم فرانسه است . برادران رنو با نام های لوسین و مارسل و فرناندز به همراه دو خواهر خود در خانواده هفت نفره زندگی می کردند. لوسین در سال ۱۸۷۷ به دنیا آمد. عشق به ماشین بخار افکار لوسین را پر کرده بود. تحصیلاتش را در امور مربوط به مکانیک و برق توسعه داد. لحظه ای نبود که او به فکر پدیده های جدیدی درباره حرکت خودرو – برق و مکانیک نباشد. در ۲۰ سالگی اولین اختراع خود را در معرض دید هموطنانش قرار داد. سه چرخه ای را به چهار چرخه تبدیل کرد و بدین وسیله در دنیای اتومبیل تحولی بزرگ به وجود آورد و طولی نکشید که لوسین دست به کار بزرگی زد. با اختراع گیربکس نام خود را در ردیف مخترعین بزرگ فرانسه قرار داد. با همین اختراع بزرگ لوسین رنو بود که نیروی موتور به صورت مستقیم به چرخ ها منتقل می شود و به عبارتی گیربکس جای زنجیر را گرفت. اختراع بزرگ لوسین در ابتدای امر با انتقاداتی مواجه شد . برخی از همکاران او کارایی جایگزین کردن گیربکس به جای زنجیر را زیر سوال بردند و معتفد بودند که این اختراع و استفاده گیربکس در اتومبیل های آن زمان با عبور اتومبیل در سراشیبی ها و سربالایی ها با شکست روبه رو خواهد شد.

    20130417-Chrono-4-blog-3

    تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسه

    لوسین از کارش مطمئن بود و به منتقدین خود گفت که ماشین اختراعی او با گیربکس جدید می تواند مسیر سربالایی با شیب ۱۳ درصد را به راحتی پشت سر بگذارد و از آن عبور کند و به همین دلیل مراسمی برگزار کرد تا در آن توانایی های خود و اختراعش را به نمایش بگذارد در این مراسم بسیاری از مردم و همکاران و کارشناسان خودرو و خودروسازی آن زمان حضور داشتند که باور داشتند او از این آزمایش پیروز بیرون نخواهد آمد اما ماجرا به نفع لوسین رقم خورد . اختراع او توانست از مسیر سربالایی با شیب ۱۴ درصد به راحتی عبور کند. به دنبال ان لوسین توانست در همان ابتدا ۱۲ سفارش دریافت کند بدین ترتیب تحول بزرگی در زندگی شغلی لوسین شروع شد . برادرانش مارسل و فرناندز نیز به او پیوستند و توانستند به کمک یکدیگر کمپانی برادران رنو را تاسیس کنند.

    renault_history_2

    تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسه

    شرکت تازه تاسیس شده رنو به تدریج گسترش یافت و در سال ۱۹۰۲ اولین نمایشگاه و فروشگاه قطعات را برگزار کردند. در همان سال بود که بار دیگر نبوغ برتر لوسین تحول دیگری در دنیای اتومبیل به وجود آورد . وی توانست اولین موتور چهار سیلندر رنو را با توان تولید ۲۴ اسب بخار نیرو به جهانیان معرفی کند. بواسطه همین اختراع بزرگ بود که امتیاز توربو نیز به وی واگذار گردید . در سال ۱۹۰۳ تراژدی غم انگیزی در زندگی لوسین رخ داد . برادر بزرگتر او مارسل به وسیله خودرویی که توسط لوسین طراحی شده بود در یک مسابقه پر ماجرا  که بین پاریس و مادرید برگزار گردید کشته شد.سپس او با همکاری برادر دیگر خود یعنی فرناندز شرکتی تحت عنوان شرکت فروش حصولات برادران رنو تاسیس کردند و شبکه فروش آن را در کشورهای اروپایی و آمریکا گسترش دادند. کمپانی برادران رنو رقیب بزرگی به نام شرکت فورد داشت که توانست در خلال سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ که بزرگترین بحران اقتصادی آمریکا به شمار می رود. عملا جای کمپانی فورد را که در یک بحران مالی و اقتصادی عمیق فرو رفته بود را بگیرد و حتی بخشی از شرکت بزرگ فورد را خریداری کند.

    Renault_21_front_20080612

    تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسه

    در سال ۱۹۲۲  لوسین رنو کارخانه بزرگ خودروسازی را در جزیره سکوئین دایر کرد و با دو کارخانه خودوسازی سیتروئن و بیلانکورت به رقابت برخاست . طولی نکشید که کارخانه بیلانکورت با بحران شدید مالی روبه رو شد کمپانی سیتروئن نیز به سیاست های اشتراکی روی آورد و همراه با کارخانه رنو اقدام به تولید اتومبیل های لوکس آن زمان کردند. در سال ۱۹۳۷ تحول بزرگی در زندگی لوسین و شرکت خورو سازی رنو به وجود آمد کارخانه رنو اولین خط تولید اتومبیل رنو را به صورت کاملا مستقل راه اندازی کرد و در سال ۱۹۳۷ بود که کارخانه خودروسازی رنو کاملا تکمیل شد. و جزو بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در زمان خود گردید.

    2014_Renault_Koleos_Front

    تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسهRduster1

    تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسه

    لوسین رنو در طول زندگی خود ۵۰۰ اختراع به ثبت رساند که اغلب آنها در صنعت خودروسازی بین المللی تحول بزرگی ایجاد کرده است. در واقع کمپانی رنو تنها کارخانه ای بود که به همت والای لوسین رنو به وجو آمد و هم اکنون علاوه بر تولید خودرو سبک و سنگین قسمت بزرگی از قطعات اعم از دیفرانسیل – گیربکس – گاردان – اکسل و… در آن کارخانه طراحی و تولید می شود.

    در حال حاضر شرکت خودروسازی رنو جزو بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان است و هم اکنون ۳۷ درصد شرکت بزرگ نیسان و ۲۰ درصد شرکت خودروسازی ولوو را در اختیار دارد و جالب است بدانید که شرکت خودروسازی آمریکایی ماک با همه بزرگی خود در ساخت خودروهای سنگین تماما متعلق به کمپانی رنو می باشد.

    همچنین محصولات این شرکت در بسیاری از کشورها مانند جمهوری اسلامی ایران تولید و به فروش می رسد .

    تاریخچه شرکت رنو+علت محبوبیت برادران رنو در فرانسه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال کتاب خوداموز
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • خرید کتاب های زبان اصلی موسیقی (گیتار)
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • دانلود منابع مرجع آزمون های استرالیا
  • کتاب های سخنرانی اورجینال
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های موسیقی
  • خرید کتاب های زبان اصلی آزمون های کانادا
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>