اطلاعیه سایت
بی ام و E30 M3
میتوان از E30 M3 به عنوان نمادینترین خودروی قرن بی ام و نام برد. به عنوان اولین سری M3 موفقیت خود را به عنوان یک نمونه منحصر به فرد آغاز کرد و تعداد کمی از خودروسازان موفق به تکرار چنین روندی شدند. این اتومبیل پس از پورشه ۹۱۱ پرافتخارترین خودروی آلمانی محسوب میشود و در رده خودروهای پرفورمنس رانندگی نابی را برای راننده به وجود میآورد. مدل E30 M3 که بین سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ تولید شد و توانست جواز حضور در مسابقات تورینگ کار آلمان موسوم به DTM را کسب کند. البته این نمونه قدرتمند E30 حدود ۱٫۵ برابر از گرانترین نمونه استاندارد ۳۲۵i گران تر بود.
بی ام و ۲۰۰۲ توربو
این روزها سخت است مدل تکی از از بی ام و را پیدا کنیم که موتور توربوشارز را در ساختار خود نداشته باشد. اما بی ام و ۲۰۰۲ اولین اتومبیل توربوشارژ کارخانه بی ام و است که با گشتاور ۲۴۴ نیوتنمتر بازدهی برابر ۱۷۰ اسب بخار دارد. این خودرو برای کمپانی آلمانی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل نمونهای از مدل مفهومی هامیج ۲۰۰۲ را براساس نوستالژی قدیمی تولید کرده است.
در سال ۱۹۷۲ بی او و مدل ۲۰۰۲را روانه بازار کرد. ۲۰۰۲ تعریفی جدید از سدان های اسپرت بود (درحالی که دو درب داشت). بی او و پس از جنگ جهانی دوم، تنها به یک خودروساز تولید انبوه تبدیل شده بود و اگرچه به چندین پیروزی چه در مسایل اقتصادی و…پس از جنگ جهانی رسیده بود، اما درهر صورت پشت دو غول خودروساز ساز آلمانی، یعنی مرسدس و فولکس واگن قرار داشت.
بی ام و I8
بی ام و I8 مدرنترین اتومبیل نمادینهای گروه صنعتی ۲۰۰۸ محسوب میشود. اما بحث در خصوص این موضوع چندان آسان نیست. این خودرو این روزها زبان طراحی آینده بی ام و محسوب میشود. پلاگین هیبریدی بودن این خودرو ثابت میکند که تمام خودروهای این رده الزاما کسالت بار نیستند. بسیاری از کارشناسان راندن این مدرن آلمانی را به M4 ترجیح میدهند.
ریشههای بامو I8 به سال ۲۰۰۹ میلادی باز میگردد، هنگامیکه برای نخستین بار یک خودروی کانسپت در نمایشگاه بینالمللی خودروی آلمان به نمایش در آمد که از تکنولوژی نوین (EFFICIENT DYNAMIC) بامو بهره میبرد. خودروی مذکور نمونهای هیبریدی و به یک پیشرانه سه سیلندر ۱٫۵ لیتری (توربو دیزل) و نیز دو پیشرانه الکتریکی مجهز بود. این خودرو از باتریهای لیتیوم- یونی جهت تغذیه موتورهای الکتریکی خود بهره میبرد.
بی ام و ۵۰۷
اخیرا این خودرو آلمانی به دلیل احیاء خودرو خواننده معروف آمریکایی الویس پریسلی مورد توجه قرار گرفت. اما این خودرو رودستر در زمان ساختش به دلیل کمیاب بودن مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان تنها ۲۵۲ دستگاه از این خودرو ساخته شد. با وجود اینکه ۵۰۷ چهره اسپورت بی ام و را نشان میداد اما ساخت این اتومبیل باعث ضرر سنگین کارخانه شد. این مدل بی ام و پایه و اساس ساخت مدلهای Z3، Z4 و Z8 شد.
بی ام و ایستا
دقایقی را در خصوص این خودرو تامل کنید؟ ایستا چگونه به اینجا رسید. بی ام و تصمیم گرفت یک خودروی بسیار کوچک با موتور ۲۴۷ سیسی تک سیلندر تولید کند. این کمپانی تولید این خودرو را بیت ن سالهای ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۲ در مدلهای ایستا ۲۵۰ و ۳۰۰ ادامه داد. این خودرو هرگز جذاب و سریع ظاهر نشد اما یکی از نمادینترینهای بی ام و در طول تاریخ محسوب میشود. ایستا در نمایشگاه خودروی تورین ۱۹۵۳ رونمایی شد. ابعاد بدنه ایستا آن قدر کوچک بود که بسیاری از بازدیدکنندگان از دیدن آن غافلگیر شدند. طول ۲٫۲۹ متری، عرض ۱٫۳۷ متری و فرم بدنه تخم مرغی شکل که تنها یک در داشت و آن هم از قسمت جلو باز میشد؛ این خودرو را از سایر خودروهای موجود در بازار کاملا متفاوت میکرد؛ به خصوص که با باز کردن در فرمان و سایر متعلقات مربوط به آن نیز همراه در جابهجا میشد.
خودرو های بی رقیب شرکت BMW+عکس