• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار چهره ها » مراسم بزرگداشت داوود رشيدی+علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون +عکس

    مراسم بزرگداشت داوود رشيدی+علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون +عکس

    مراسم بزرگداشت داوود رشیدی هنرمند فقيد سينما، تئاتر و تلويزيون، در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم بزرگداشت داوود رشیدی هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون، در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد.  

    بجز هنرمندان، مردم عادی نیز در این مراسم حاضر شده‌اند و مراسم لحظه به لحظه شلوغ تر می‌شود. 

    پس از تلاوت آیاتی از قرآن كریم، مراسم روضه‌خوانی آغاز شد. 

    علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان اولین سخنران این مراسم گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که در این مجلس معظم، به نمایندگی از طرف سایر همكارانم عرض تسلیتی به جامعه هنری دارم.  شاید چیزی که در ادوار مختلف مانده، نام هنرمندان بوده است و براساس همین تفکر، هنرمند فانی نیست. 
     
    وی افزود: باید تعظیم کنیم در برابر کسی که بجز وجهه والای هنری، در عرصه های مختلف به درجات بالا رسید. می‌توان از رشیدی با عنوان یك نجیب زاده یاد كرد. شاید كمتر كسی بداند كه پدربزرگ مرحوم رشیدی، روحانی و از فعالان نهضت مشروطه بوده است. كسی كه اولین مسجد شیعیان را در یکی از شهرهای هند بنا کرد. 

    بزرگداشت داوود رشيدی در مسجد بلال صدا و سيما + تصاوير
    مراسم بزرگداشت داوود رشيدی+علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون +عکس

    دهكردی در ادامه اظهار داشت: افتخار رشیدی بیشتر از هنرمند بودن، «داوود رشیدی» بودن است. او ذاتا رئیس بود و به خاطر همین قدرت مدیریت در عرصه هنر بسیار مسئولیت‌های متفاوتی را بر عهده گرفت. 

    بزرگداشت داوود رشيدی در مسجد بلال صدا و سيما + تصاوير
    مراسم بزرگداشت داوود رشيدی+علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون +عکس

    پس از صحبت‌های دهكردی، پرویز پرستویی متنی را در غم از دست دادن داوود رشیدی خواند. متنی كه به از دست رفتن یكی از پنج بازیگر شاخص سینمای ایران اشاره می‌كرد. 

    داوود میرباقری در این مراسم گفت: من خود به نوعی صاحب عزا هستم. سخت است تا در چنین مراسمی حضور یابم و صحبت كنم. به شخصه روحیه ای دارم که مسئله مرگ اذیتم نمی کند؛ چون فکر می کنم از یک دنیا به دنیای دیگر می رویم. فکر نمی کنم، رشیدی رفته باشد. او و آدم هایی مانند او، هستند و فکر آنها همواره وجود دارد . من و خیلی‌های دیگر از امثال رشیدی، آموختیم و تاثیر گرفتیم. 

    بزرگداشت داوود رشيدی در مسجد بلال صدا و سيما + تصاوير
    مراسم بزرگداشت داوود رشيدی+علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون +عکس

    میرباقری اظهار داشت: بسیار متاسفم كه رشیدی از میان ما رفت. امیدوارم مسئولان فرهنگی قدر امثال او را بیشتر بدانند. من خود به شخصه با او بسیار كار كردم. تاسف و تالم همه ما غیبت اوست، وگر نه یاد او همواره در اذهان عمومی مانا خواهد بود.  

    دكتر مرتضی میرباقری معاونت سیما، در این مراسم با ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند برجسته گفت: ایشان یکی از هنرمندان درخشان کشورمان و از طلایه داران اصیل فرهنگی در تاریخ و تمدن ایرانی بودند. خوشبختانه كشور ما، نیروی انسانی توانمند و جوانی دارد. ایران امروز به یمن تغییرات حاصله، یكی از امن ترین مكان های دنیاست. 

    وی تاكید كرد: ما یكی از متمدن ترین كشورهای دنیا هستیم. باید از این تمدن و فرهنگ غنی به نحو احسن بهره ببریم. جامعه هنری ایران در طول تاریخ طلایه دار این ظرفیت عظیم بوده است. بخشی از آن در گذشته و حال هدایت و استفاده شده و در آینده نیز باید به بهترین شکل استفاده شود. داوود رشیدی یکی از این پتانسیل‌های عظیم فرهنگی بوده و خواهد بود. صدا و سیما انرژی و پتانسیل بزرگانی چون رشیدی را حفظ و اشاعه می‌دهد.

    در اين مراسم همچنين حجت الاسلام حسين رحيم زاده مدير گروه معارف شبكه يك سيما در سخنانی كوتاه گفت: داوود رشیدی حق مطلب را در زندگی خود ادا کرد و ما هم به عنوان مخاطب بهترین استفاده را برديم. امثال رشیدی می گویند ما از مرگ ابایی نداریم و این سخن بزرگی است؛ چون آنها معنای واقعی زندگی را به خوبی درک کردند.

    بزرگداشت داوود رشيدی در مسجد بلال صدا و سيما + تصاوير
    مراسم بزرگداشت داوود رشيدی+علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون +عکس

    گفتنی است؛ هنرمندانی چون پرویز پرستویی، علیرضا خمسه، علی دهکردی، بهرام شاه محمدلو، داریوش اسدزاده، رضا ناجی، علیرضا تابش، رضا بنفشه خواه، رضا كیانیان، داوود میرباقری، رضا رويگری، مريم سعادت، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات، مائده طهماسبی، گلاب آدینه، آهو خردمند، يدالله صمدی، امين تارخ، فتحعلی اويسی، سیروس ابراهیم زاده، همایون ارشادی، کتایون ریاحی، لیلا حاتمی، بیژن نوباوه، دكتر علیرضا برازش و خانواده این استاد فرهیخته در این مراسم حضور داشتند.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • کتب شیمی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • هاردکپی کتاب های تجارت الکترونیک
  • دانلود منابع مرجع شیلات
  • خرید کتاب پزشکی داخلی زبان اصلی
  • خرید کتاب معماری زبان اصلی
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>