• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار چهره ها » لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    10 ستاره ای که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    ۱٫ارنستو “چه” گوارا، دانشگاه بوئنوس آیرس
    حتماًدرباره ارنستو “چه” گوارا انقلابی مشهور آرژانتین چیزهایی شنیده اید، ولی آیا می دانستید که دانشکده پزشکی تأثیر بزرگی بر زندگی او داشته است؟ گوارای جوان در دهه بیست قرن بیستم در خانواده ای لیبرال در آرژانتین به دنیا آمد و در بسیاری از ورزش ها بهترین بود، ولی از آسم مزمن رنج می برد و در تمام طول زندگی اش این بیماری دوباره و دوباره به سراغش آمد.
    پس از آنکه مشخص شد که آب و هوای مرطوب منطقه چای کاری محل زندگی خانواده اش برای سلامتی او خطرناک است، خانواده اش او به مناطق خشک تر فرستادند و ارنستو یک سال دیرتر از همسن و سال هایش به مدرسه رفت. با ادامه ورزش های محبوبش، به راگبی علاقه شدیدی پیدا کرد و همتایان و آموزگارانش، مهارت های رهبری و شخصیت دلسوز او را تحسین می کردند.
    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند
    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس
    شاید همین خصیصه دلسوزی اش بود که او را به سوی دانشکده پزشکی کشاند. با اینکه در ابتدا امیدوار بود در دانشگاه در رشته مهندسی تحصیل کند، در نهایت مرگ مادربزرگش او را مجاب کرد که پزشک شود و اینچنین بود که در دانشکده پزشکی دانشگاه بوئنوس آیرس ثبت نام کرد. زمانی که به عنوان یک دانشجوی پزشکی جوان در آمریکای جنوبی سفر می کرد، از فقر گسترده و نابرابری فراوانی که شاهدش بود، در بهت و حیرت فرو رفت.
    پس از بازگشت به دانشگاه و اتمام تحصیلاتش در سال ۱۹۵۳، دکتر ارنستو گوارا تصمیم گرفت همه چیزهایی که یاد گرفته بود را به کار ببندد تا دنیا را تغییر دهد و به این ترتیب بیشتر و بیشتر وارد دنیای سیاست شد و به دنبال ایجاد تغییرات بنیادین در اولویت های حکومت و نظام رفت. وی تا به امروز یک قهرمان انقلابی در سراسر دنیا شناخته می شود.

    ۲٫ لیسا کودرو، کالج واسر

    چهره بعدی این لیست، بازیگر، نویسنده و کمدین آمریکایی است که شاید بیشتر با نقش فیبی در سیتکام موفق «دوستان» شناخته می شود که به مدت حدود یک دهه از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ در آمریکا نمایش داده می شد. لیساکودرودر سریال های دیگری مانند «سیمپسون ها» هم نقش داشته و در فیلم های سینمایی از جمله Romy and Michele’s High School Reunion و Easy A هم بازی کرده است، بنابراین می توان به راحتی او را ملکه فیلم ها و سریال های خنده دار نامید.
    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند

     

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    به همین دلیل شاید برایتان تعجب آور باشد که او قبل از بازیگری، مسیر کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته بود. لیسا که فرزند یک کارمند آژانس مسافرتی و یک پزشک است، پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، به کالج واسر که یک کالج هنرهای لیبرال کوچک در ایالت نیویورک بود رفت و در رشته زیست روانشناسی تحصیل کرد.

    پس از گرفتن مدرکش، کودرو به لوس آنجلس برگشت تا با پدرش به امور پژوهشی بپردازد. در هر صورت این اتفاق نیفتاد و یکی از دوستان خانوادگی آنها منبع الهامی برای او شد تا وارد صنعت سرگرمی شود. با پیوست به یک گروه تئاتر بداهه، خیلی زود لیسا با کوناناوبراین آشنا شد و از همانجا بود که حرفه بازیگری اش گل کرد.

    ۳٫ پائوگاسول، دانشگاه بارسلونا

    پائوگاسولبسکتبالیست حرفه ای اسپانیایی، در بارسلونا و از پدر و مادری که هر دو در دنیای پزشکی مشغول بودند، به دنیا آمد؛ مادرش دکتر بود و پدرش سرپرستار. علیرغم علاقه زیادش به ورزش و شرکت در تیم بسکتبال مدرسه در سن ۱۶ سالگی، پائو تصمیم گرفت که پا جای پای والدینش بگذارد.
    همان روزی که مجیک جانسون افسانه دنیای بسکتبال اعلام کرد که تست اچ آی وی مثبت داشته، گاسول جوان به این نتیجه رسید که می خواهد وارد دانشکده پزشکی شده و دکتر شود و درمانی برای این بیماری بیابد.
    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند

     

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    با این حال باز هم همه چیز آنطور که انتظارش می رفت پیش نرفت. پس از ثبت نام در رشته پزشکی دانشگاه بارسلونا، حرفه بسکتبال گاسول رو به ترقی رفت و در نهایت دانشگاه را ترک کرد. از زمانی که پائو به ایالات متحده نقل مکان نموده تابحال جوایز و عناوین بیشماری به خاطر بازی در زمین بسکتبال بدست آورده است.

    او از مهارت چندزبانه بودن خود نیز بهره می برد و شایعه شده که او و کوبی براینت با هم به زبان اسپانیایی مکالمه می کنند تا تاکتیک هایشان را از دیگر بازیکنان مخفی نگه دارند.

    ۴٫ کن جیونگ، دانشگاه کارولینای شمالی در چپلهیل

    چهره بعدی این لیست یکی از ستاره های هالیوودی است که تحصیلاتش را از دانشکده پزشکی آغاز کرد. کن جیونگ که در دیترویت میشیگان به دنیا آمد خیلی زود با خانواده اش به کارولینای شمالی نقل مکان کرد، زیرا پدرش آنجا استاد دانشگاه بود. پس از رفتن به دانشگاه دوک، جیونگ رشته پزشکی را در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل‌هیل به پایان رساند.
    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند

     

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    در طول دوره رزیدنسی در بیمارستانی در نیو اورلئانز بود که جیونگ اولین بار مزه کمدی را چشید. با متعادل کردن موقعیت رزیدنسی و کمدی های استندآپ، او توانست طرفدارانی جذب کند و همچنین توجه افراد حرفه ای این صنعت را به خود معطوف نماید و به این ترتیب جیونگ به تینسل‌تاون نقل مکان کرد.

    پس از رفتن به لوس آنجلس بود که او خیلی زود نقش های تلویزیونی بدست آورد و در کمدی هایی مانند «اداره» و «زیاد ذوق‌زده نشو» بازی کرد. با این حال حتی با شهرتی که روز به روز بیشتر می شد، او بیشتر به مدرک پزشکی و شغلش در یک بیمارستان محلی تکیه می کرد تا مکملی بر درآمدش باشد. تنها وقتی توانست با فیلم «باردار» (۲۰۰۷) به شهرت زیادی دست پیدا کند بود که پزشکی را کنار گذاشت تا بازیگر تمام وقت شود. وی هنوز پروانه طبابت در کالیفرنیا را دارد.

    ۵٫ جی شان، کوئین مری، دانشگاه لندن

    کمال‌جیت سینگ جوتی با نام صحنه جی شان، در ساوثال، در غرب لندن، بزرگ شد و در همانجا به مدرسه خصوصی رفت و با نمرات عالی فارغ‌التحصیل شد. سپس به کوئین مری، دانشگاه لندن رفت تا پزشکی بخواند. ولی در سال ۲۰۰۳ دانشگاه را ترک کرد تا حرفه موسیقی را دنبال کند.

     

    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند
    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس
    اولین موفقیت بزرگ شان با پروژه ریشی ریچ بود که آهنگ Dance With You موفقیت عظیمی در چارت های موسیقی بریتانیا بدست آورد. وی اولین خواننده انگلیسی آسیایی بود که آلبوم آمریکایی امضا کرد و از آن پس با خواننده هایی مانند پیتبول، لیل وین و نیکی میناژ و … کار کرده است.

    ۶٫ ماییم بیالیک، دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس

    ماییم بیالیک در کالیفرنیا به دنیا آمد. وقتی در سال ۱۹۹۳ از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد، بچه بازیگر موفقی بود و در چند نقش سینمایی و تلویزیونی ظاهر شده بود، به خصوص در سیتکام Blossom که نقش اصلی را بازی می کرد و این سیتکام تا ۵ فصل ادامه یافت.
    در پایان مجموعه Blossom، بیالیک تصمیم گرفت که بازیگری را موقتاً کنار بگذارد و اهداف آکادمیکش را بیشتر دنبال کند. علیرغم آنکه از سوی هاروارد و ییل پذیرش گرفته بود، تصمیم گرفت که نزدیک خانواده اش بماند و به دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس برود. او مدرک کارشناسی اش را در رشته عصب شناسی، مطالعات عبری و مطالعات یهودی گرفت.
    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند

     

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    پس از گرفتن مدرک دکترا در رشته عصب شناسی، بیالیک به این نتیجه رسید که زندگی یک جراح مغز و اعصاب با زندگی خانوادگی شلوغ و پر سر و صدای او جور در نمی آید و در عوض دوباره وارد عرصه نمایش و سرگرمی شد. او در نقش های تلویزیونی کوچکی ظاهر شد تا اینکه نقش دائمی دکتر ایمی فرح فولر در سریال تلویزیونی موفق «تئوری بیگ بنگ» را بدست آورد. جالب است که این کاراکتر نیز دانشمند عصب شناسی است.


    ۷٫ دیپاک چوپرا، موسسه علوم پزشکی آل ایندیا

    دیپاک چوپرا که زاده دهلی نو، هندوستان، است، چهره پیشتازی در عرصه پزشکی آمریکا است و در دهه نود پس از انتشار چندین کتاب درباره حمایت از طب جایگزین و معنویت به شهرت رسیده است.
    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند

     

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    پدر چوپرا در دهلی نو متخصص قلب بود و در ارتش انگستان در هند جراح بود. مدتی نیز مشاور پزشکی لرد مونتباتن، نایب‌السلطنه هندوستان بود. پس از فارغ‌التحصیلی از موسسه علوم پزشکی آل ایندیا، چوپرا به آمریکا نقل مکان کرد و قبل از پیوستن به جنبش مدیتیشن متعالی، در چندین بیمارستان کار کرد. خیلی زود او امکان طبابت مرکب با روش های دیگر را پیدا کرد.


    ۸٫ گراهام چپمن، دانشگاه کمبریج

    چپمن که بازیگر ژانر کمدی بریتانیایی است در شهر لیسستر انگلستان بزرگ شد و سپس از کالج امانوئل دانشگاه کمبریج مدرک پزشکی اش را گرفت و سپس به کالج پزشکی سنت بارتولومیو در لندن رفت. زمانی که در دانشگاه کمبریج درس می خواند، به کلوپ معروف فوتلایتس پیوست که این کلوپ به دانشجویانی که به بازیگری و کمدی علاقه داشتند امکان آن را می داد تا با هم ارتباط برقرار کنند و مهارت هایشان را افزایش دهند.
    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند
    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس
    در کلوپ فوتلایتس بود که چپمن با جان کلیز آشنا شد. چپمن با بدست آوردن موفقیت هایی با فوتلایتس در تور نیوزیلند، تصمیم گرفت که بازیگری را به صورت تمام وقت دنبال کند و پس از آنکه به مدت یک سال تحصیلش را عقب انداخت، در نهایت به این نتیجه رسید که کاملاً ترک تحصیل کند. چپمن و کلیز بعدها موسسین مانتی پایتون، تیم معروفی از شش کمدین بریتانیایی شدند که کارهای آنها تا به امروز محبوبیت بالایی داشته است.

    ۹٫ دکتر فیل، دانشگاه دولتی میدوسترن

    سلبریتی بعدی ما که دانشجوی پزشکی بوده، به خاطر ترکیب کردن مهارت های پزشکی اش با حضورهای منظم در تلویزیون شهرت دارد. فیلیپ کلوین مک‌گرا که با نام دکتر فیل بیشتر معروف است، در سال ۱۹۷۵ از دانشگاه دولتی میدوسترن با مدرک کارشناسی روانشناسی دانش آموخته شد.
    سپس مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته روانشناسی تجربی گرفت و بعد دکترایش را در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه تگزاس شمالی بدست آورد.
    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند

     

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    دکتر فیل زمانی در تلویزیون موفق شد که اوپرا وینفری از او دعوت کرد در برنامه اش مهمان شود. حضور اول او در این برنامه موفقیت عظیمی بود و او خیلی زود تبدیل به کارشناس دائمی این برنامه شد و در خصوص روابط به بینندگان مشاوره و راهنمایی می داد.

    دکتر فیل خیلی زود اولین کتابش را با عنوان «استراتژی های زندگی» منتشر کرد که تبدیل به کتابی پرفروش شد. مدت زیادی طول نکشید تا اینکه او برنامه مشاوره زندگی خودش را تحت عنوان «دکتر فیل» راه اندازی کرد که محبوبیت این برنامه باعث شد که این آقا در میان خانواده ها تبدیل به نامی ماندگار شود.

    ۱۰٫ مایکل کرایتون، دانشگاه هاروارد

    مایکل کرایتون نیز مانند دکتر فیل در زمینه ای معروف شد که کاملاً با تحصیلات پزشکی اش متفاوت بود ولی فوق العاده تحت تأثیر آن بود. کرایتون در سال ۲۰۰۷ از دنیا رفت ولی میراث هنری عظیمی از خودش به جای گذاشت و به عنوان یک نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، شهرت و ثروت زیادی بدست آورد.
    ظاهراً او به خاطر نمرات پائین در درس انگلیسی در مدرسه از حیات ادبی دور شده بود و در ابتدا شروع به دنبال کردن حرفه پزشکی نمود، در نتیجه به کالج هاروارد رفت و سپس در دانشکده پزشکی هاروارد درس خواند.
    ستاره هایی که در رشته پزشکی تحصیل کرده اند

     

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    در دانشکده پزشکی هاروارد بود که کرایتون دوباره دست به نویسندگی برد و خیلی زود انتشار کتاب هایش را آغاز کرد. وقتی به نوشته ها و آثار او نگاهی می اندازید، کاملاً متوجه مهارت و دانش فنی او می شوید، با این حال بسیاری از آثار او علمی تخیلی هستند یا میل به بیوتکنولوژی دارند. شاید مشهورترین اثر او، سری کتاب های بسیار موفق «پارک ژوراسیک» باشد.

    لیست ۱۰ فرد مشهوری که پزشکی می دانند + عکس

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی ادبیات علمی محبوب
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • منابع اورجینال روان شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • هاردکپی کتاب های موسیقی
  • خرید کتاب های زبان اصلی گردشگری
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم اجتماعی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کابالا
  • خرید کتاب های زبان اصلی کامپیوتر
  • دانلود فایل های زبان اصلی رمز نگاری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>