• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار چهره ها » زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس

    زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس

    داستین هافمن، بازیگر متد و برنده اسکار برای فیلم های «مرد بارانی» در سال ۱۹۷۹ و «کرامر علیه کرامر» در سال ۱۹۸۸، با نقش بنجامینبرادوک در فیلم کلاسیک «فارغ‌التحصیل» (۱۹۶۷) شهرت یافت.
    حقایقی در مورد «داستین هافمن» که نمی دانید
    زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس

    داستین هافمن، بازیگر متد و برنده اسکار برای فیلم های «مرد بارانی» در سال ۱۹۷۹ و «کرامر علیه کرامر» در سال ۱۹۸۸، با نقش بنجامینبرادوک در فیلم کلاسیک «فارغ‌التحصیل» (۱۹۶۷) شهرت یافت و در فیلم های دیگری نظیر «کابوینیمه‌شب»، «توتسی» و «همه مردان رئیس‌جمهور» نقش اصلی را بازی کرد.

    حقایقی در مورد داستین هافمن به بهانه زادروز این ستاره

    زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس

    به مناسبت زادروز این ستاره دوست داشتنی و استثنائی، ۵۰ نکته در مورد او جمع آوری کرده ایم که در زیر می خوانید:

    ۱٫ داستینهافمن دو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد دریافت کرد که اولی در سال ۱۹۷۹ برای فیلم «کرامر علیه کرامر» و دومی در سال ۱۹۸۸ برای فیلم «مرد بارانی» بود.
    ۲٫ وی تحت عنوان «طولانی ترین عمر نمایش داده شده توسط یک بازیگر مرد» برای فیلم «بزرگ‌مرد کوچک» (۱۹۷۰) که از سن ۱۷ سالگی تا ۱۲۱ سالگی را به نمایش گذاشته بود، نامش وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد.
    ۳٫ وی از سال ۱۹۶۰ تابحال هم‌اتاقی و دوست صمیمی جین هکمن است. ولی این دو فقط در فیلم «هیئت منصفه فراری» در سال ۲۰۰۳ همبازی شدند.
    ۴٫ اولین بار در اولین ماه ورود به پاسادناپلی‌هاوس بود که با هکمن ملاقات کرد و هکمن سه ماه بعد آنجا را ترک کرد تا بازی روی صحنه تئاتر را امتحان کند.
    ۵٫ وقتی با هکمن در نیویورک در یک آپارتمان یک خوابه زندگی می کرد، روی کف آشپزخانه می خوابید. هکمن از روی ناچاری مجبور شد برایش دنبال آپارتمان بگردد، زیرا او تن به ترک آن آپارتمان نمی داد.
    ۶٫ او و رابرت دووال که زمانی هم‌اتاقی بودند یک بار اشاره کردند که فقط به خاطر دخترها به کلاس های بازیگری می رفتند.
    ۷٫ هافمنتمایلش را برای بازی در نقش اول فیلم «گاندی» ابراز کرده بود، ولی همان سال فیلم «توتسی» به او پیشنهاد شد. در نتیجه جایزه اسکار را به بن کینگزلی که نقش گاندی را بازی کرده بود، باخت.
    ۸٫ زمانی که بازیگر نوپایی بود، در بخش فروش اسباب بازی فروشگاه های میسیز کار می کرد. یک روز پسر کوچک هکمن را به عنوان عروسک بزرگی در ویترین فروشگاه گذاشت تا او را بفروشد تا اینکه یک مشتری پیشنهاد خرید به او داد.
    حقایقی در مورد داستین هافمن به بهانه زادروز این ستاره

    زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس

    ۹٫ در کنار دوست خوب و هم‌اتاقی سابقش، هکمن، بود که مهمترین نقش زندگی اش را در سال ۱۹۶۷ بدست آورد. نقش اول فیلم «فارغ‌‌التحصیل» به او پیشنهاد شد و بازی در فیلم «بانی و کلاید» را به هکمن پیشنهاد دادند.

    ۱۰٫ نام اصلی او داستین لی هافمن و زاده ۸ اوت ۱۹۳۷ در لوس آنجلس است. مادرش لیلیانگلد و پدرش هریهافمن نام داشتند.
    ۱۱٫ پدرش هریهافمن قبل از آنکه فروشنده مبلمان شود، طراح صحنه در کلمبیا پیکچرز بود.
    ۱۲٫ وی برادر بزرگتری به نام رونالد دارد که وکیل و اقتصاددان است. نام داستین از بازیگر فیلم های صامت داستینفارنوم گرفته شده است.
    ۱۳٫ در سال ۱۹۵۵، او از دبیرستان لوس آنجلس فارغ‌االتحصیل شد و به کالج سانتامونیکا رفت تا پزشکی بخواند. پس از یک سال، کالج را ترک کرد تا وارد حرفه بازیگری شود.
    ۱۴٫ وقتی تمایلش به بازیگری را برای خانواده اش تعریف کرد، خاله اش او را از این کار منع کرد به این دلیل که چهره او به اندازه کافی برای بازیگری خوب نبود.
    ۱۵٫ او همچنین دوست داشت پیانیست شود و از کودکی تا دوران کالج درس پیانو گرفته بود تا اینکه عشق بازیگری در دلش افتاد. بعدها در مورد این علاقه اش می گفت: «من استعداد موسیقی نداشتم. گوش موسیقی نداشتم.»
    ۱۶٫ وی اولین نقش بازیگری اش را در پاسادناپلی‌هاوس در کنار هکمن انجام داد.
    حقایقی در مورد داستین هافمن به بهانه زادروز این ستاره

    زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس

    ۱۷٫ هکمن آن روزهایی که با هافمن و دووال در نیویورک در دهه شصت گذراند را اینطور به یاد می آورد: «این ایده که هر کدوم از ما بتونه تو فیلم و بازیگری خوب کار کنه اون موقع حتی به ذهنمون هم نمی رسید. فقط می خواستیم یه کاری داشته باشیم.»

    ۱۸٫ داستین در استودیویاکتورز درس خواند تا بازیگر متد شود. سیدنی دبلیو. پینک در یک تئاتر خارج از برادوی او را دید و برای «میلیون های مادیگان» انتخابش کرد.
    ۱۹٫ اولین تجربه بازیگری اش در سال ۱۹۶۷ و در فیلم The Tiger Makes Out بود. برای یک روز کار در آن فیلم ۲۰۰ دلار به او پرداخت کردند.
    ۲۰٫ برای مصاحبه انتخاب بازیگر برای فیلم «فارغ‌التحصیل» جوزف ای. لوین او را با کارگر شیشه‌شوی اشتباه گرفت. هافمن برای نشان دادن استعداد و مهارتش در بازیگری شیشه یک پنجره را شست.
    ۲۱٫ اولین ملاقات هافمن و آن بنکرافت در اتاق هتلی در فیلم سینمایی «فارغ‌التحصیل» بود. او حرکتی انجام داد که در فیلمنامه نبود و کارگردان فکر کرد که نتایج این کار می تواند خنده دار باشد و بنابراین صحنه را حذف نکرد.
    ۲۲٫ مجله لایف به شوخی اظهار داشته بود که «اگر چهره داستین هافمن ثروتش بود، به زندگی فقیرانه محکوم می شد. با این وجود فیلم «فارغ‌التحصیل» او در گیشه بسیار موفق شد و باعث شد که ستاره بزرگی شود.»
    ۲۳٫ هافمن موفقیتش را مدیون مایک نیکولز می داند که ریسک کرده و او را در نقش اول این فیلم گذاشت. وی در این باره می گوید: «من هیچ کارگردان دیگری با آن سطح از توانایی ها نمی شناسم که ریسک کند و کسی مثل من را در چنان برهه ای انتخاب کند. شجاعت عظیمی برای این کار لازم بود.»
    حقایقی در مورد داستین هافمن به بهانه زادروز این ستاره
    زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس

    ۲۴٫ در سال ۱۹۶۹ بود که نقش اصلی فیلم «کابوی نیمه‌شب» را پذیرفت تا به همه ثابت کند که او یک بازیگر کاراکتر است که می تواند همه نوع کاراکتری را بازی کند. او در مورد آن زمان می گوید: «نقدهایی که در مورد فیلم «فارغ‌التحصیل» نوشته می شد اذیتم می کرد، نقد درباره اینکه من بازیگر کاراکتر نیستم در حالیکه فکر می کنم هستم. این موضوع برایم دردناک بود. بعضی از چیزهایی که در روزنامه می نویسند بسیار تند و آزاردهنده است.»

    ۲۵٫ برای تحت تأثیر قرار دادن جان شلزینجر کارگردان، در میدان تایمز با لباس مندرس گدایان و بارانی و موهای عقب زده و صورت اصلاح نشده با او ملاقات کرد. این کارگردان در جواب این حرکت گفته بود: «من فقط تو را در متن فیلم «فارغ‌التحصیل» دیده بودم، ولی از پسش برمی آیی.»
    ۲۶٫ وی از مه ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۰ همسر آن بایرن بود و کارینا، دختر آن از ازدواج پیشینش را به فرزندی پذیرفته بود. در سال ۱۹۷۰ نیز همسر دختری به دنیا آورد که نامش را جنا گذاشتند.
    ۲۷٫ در سال ۱۹۷۰ خانه اش در دهکده گرینویچ به علت انفجار در زیرزمین خانه همسایه خسارت دید. اعضای گروه “ودرمن” در خانه همسایه زندگی می کردند که این بمب منفجر شد.
    ۲۸٫ هافمن دومین نامزدی اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در «کابوی نیمه‌شب» بدست آورد و این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم را گرفت.
    ۲۹٫ داستین برای بازی در «جان و مری» در سال ۱۹۶۹ نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد و جایزه بفتا را برای همان فیلم در سال ۱۹۷۰ گرفت.
    ۳۰٫ وی دوباره برای فیلم «لنی» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد که این فیلم زندگی لنی بروس، کمدین استندآپ را به تصویر می کشید. این فیلم ۵ نامزدی اسکار دیگر برای بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم بدست آورد.

    ۳۱٫ وی در ابتدا یعنی قبل از تماشا استندآپ های لنی و خواندن زندگی‌نامه اش، نقش لنی را رد کرده بود. او در این باره می گوید: «فکر نمی کردم که فیلمنامه به اندازه کافی قوی باشد و مطمئن نبودم که من کسی باشم که بتواند این نقش را بازی کند. بعداً کم کم حس نزدیکی به او پیدا کردم، حس می کردم که بخش زیادی از شخصیت لنی بروس در من وجود دارد. همسرم هم این را حس کرده بود.»

    ۳۲٫ وی در سال ۱۹۸۰ با لیزا گاتسگن که تاجر بود ازدواج کرد. آنها چهار فرزند به نام های جیکوب ادوارد، ربه‌کا لیلیان، مکسول جوفری و الکساندرا لیدیا دارند.
    ۳۳٫ برای صحنه های مختلفی از فیلم «دونده ماراتن» آنطور که رابرت اوانز تهیه‌کننده فیلم می گوید داستین نمی خواست از نفس افتادن را وانمود کند: «فقط برای یک برداشت، او نیم مایل می دوید تا وارد صحنه شود و واقعاً برای آن صحنه از نفس بیفتد».
    ۳۴٫ برای کاراکتر بیب لوی در فیلم سینمایی «دونده ماراتن» ۱۵ پوند معادل ۶٫۸ کیلوگرم وزن کم کرد. وی در نقش دانشجوی فارغ‌التحصیلی بازی می کرد که بطور پاره وقت دوی استقامت انجام می داد. البته او در زمان فیلمبرداری ۲۸ سالش بود.
    ۳۵٫ در صحنه رستوران فیلم «کرامر علیه کرامر» او یک لیوان به سمت دیوار پرتاب کرد و تنها یک لحظه قبل از پرتاب به فیلمبردار هشدار داد. پس از این صحنه مریل استریپ برای اینکه او را خیلی بد ترسانده بود سرش فریاد کشید.
    ۳۶٫ هافمن نتیجه بازی شان در فیلم «کرامر علیه کرامر» را به آنچه در زندگی آن زمان بازیگران نقش اصلی رخ می داد، نسبت داد. هافمن دوران بسیار سخت طلاق را سپری می کرد و استریپ هنوز از مرگ شریک زندگی اش رنج می برد.
    ۳۷٫ برای ارائه بازی متقاعدکننده ای در نقش دوروتی در فیلم «توتسی» هافمن در مراسم شب اولیا در مدرسه دخترش، لباس خاله دوروتی را پوشید. او همه مربیان و آموزگاران را متقاعد کرده بود و کسی به او شک نکرده بود.
    حقایقی در مورد داستین هافمن به بهانه زادروز این ستاره
     زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس
    ۳۸٫ اعضای تیم فیلم «توتسی» فقط زمانی به هافمن خبرهای بد می دادند که لباس زنانه می پوشید، زیرا آن زمان ها اخلاق بهتر و ملایم تری داشت.
    ۳۹٫ مریل استریپ که همبازی هافمن در «کرامر علیه کرامر» بود، به او کمک کرد تا برای کاراکتر دوروتی در فیلم «توتسی» صدای زنانه خوبی از آب دربیاورد.
    ۴۰٫ تهیه‌کنندگان فیلم «توتسی» هالی وودلان که یک تراپوش بود را استخدام کردند تا به هافمن یاد دهد چگونه مثل یک خانم رفتار کند.
    ۴۱٫ در فیلم «مرد بارانی» یک پیرمرد در اتاق انتظار دائماً در این باره حرف می زند که پونی اکسپرس قبلاً یا در فیلمنامه برنامه ریزی نشده بود. وقتی تیم فیلمبرداری به آنجا رسیدند تا فیلمبرداری کنند، کارگردان از حرف هایی که این پیرمرد داشت می زد خوشش آمد و اجازه داد که فیلمبرداری ادامه یابد و در نتیجه فیلم به همین ترتیب ساخته شد.
    ۴۲٫ طی فیلمبرداری صحنه ای در یک کازینو در فیلم «مرد بارانی» یک نفر را گذاشته بودند تا مواظب هافمن باشد، چون او دائماً فرار می کرد تا برود بلک جک بازی کند.
    ۴۳٫ هافمن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم «مرد بارانی» برد. ولی قرار بود نقش چارلی را داشته باشد که بنابر اصرارش خودش، نقش ریموند به او داده شد.
     حقایقی در مورد داستین هافمن به بهانه زادروز این ستاره
    زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس
    ۴۴٫ در صحنه ای در فیلم «در جستجوی ناکجاآباد» در سال ۲۰۰۴، نوک یک انگشتش بریده شد و مجبور شد کل روز را با کمک مورفین به بازی ادامه دهد.
    ۴۵٫ وی یکی از طرفداران آرچی کامیکس است و همه شماره های منتشر شده از آن را دارد.
    ۴۶٫ شان کانری در فیلم «کسب و کار خانوادگی» در سال ۱۹۸۹ نقش پدر داستین را بازی می کرد. آن زمان او فقط هفت سال از کانری جوانتر بود.
    ۴۷٫ در سال ۲۰۱۳ به خاطر سرطان پوست تحت مداوا قرار گرفت.
    ۴۸٫ برای فیلم «بتمن بازمی‌گردد» در سال ۱۹۹۲ او اولین گزینه برای نقش پنگوئن بود، ولی کمپانی وارنر برادرز نظرش را عوض کرد.
    ۴۹٫ دو تا از فیلم های او یعنی «مرد بارانی» و «همه مردان رئیس‌جمهور» در میان ۱۰۰ فیلم الهام‌بخش انجمن فیلم آمریکا قرار دارند.
    ۵۰٫ کاراکتر او در فیلم «توتسی» یعنی مایکل دورسی، در رتبه سی و سوم و کاراکتر ریموند بابیت در فیلم «مرد بارانی» در رتبه هشتاد و هشتم لیست صدتایی بزرگترین کاراکترهای سینمایی تمام دوران های مجله پریمیر قرار دارد.
    زادروز داستین هافمن+بیوگرافی بازیگر مرد بارانی+بازیگر متد و برنده اسکار+عکس
    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رمزنگاری در ساختمان داده
  • دانلود منابع مرجع طب آزمایشی
  • خرید کتاب زبان اصلی فناوری اطلاعات سلامت
  • خرید کتاب پزشکی داخلی زبان اصلی
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • هاردکپی کتاب های زیست شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی فن آوری سوخت
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی روانپزشکی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>