• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    در آستانه برگزاری رقابت های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که به میزبانی برزیل تا چند روز آینده آغاز خواهد شد، هستیم. از این رو نگاهی به دهکده المپیک ریو ۲۰۱۶ می اندازیم.

     دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    با نزدیک شدن به رقابت‌های المپیک ریو ۲۰۱۶، قصد داریم نگاهی داشته باشیم به دهکده المپیک ریو.
    برای بررسی دهکده المپیک و ورزشگاه‌های مورد استفاده برای برگزاری رقابت‌ها، دو بخش کلی را پیش‌رو داریم. محل اقامت ورزشکاران و محل انجام رقابت‌های گوناگون المپیک.
    در قسمت اقامتی دهکده که در قسمت جنوبی شهر ریو واقع شده است، مسئولان امر، ۳۱ آپارتمان ۱۷ طبقه را برای اسکان ورزشکاران، مربیان و مسئولان تدارک دیده‌اند که مجموعاً ۳۶۰۴ واحد در این ساختمان‌ها وجود دارد و در این بین، می‌توان ۱۷ هزار نفر را جای داد. سالن غذاخوری دهکده که به صورت شبانه‌روزی آماده سرویس دادن به افراد است، به اندازه‌ای وسعت دارد که می‌توان ۵ هواپیما را در آن قرارداد. در کنار این امکانات، لوازمی نظیر صندلی، میز، تشک، چوب‌لباسی، تلویزیون، گوشی هوشمند در اختیار افراد حاضر در دهکده قرار خواهد گرفت تا ورزشکاران در این دهکده مشکلی نداشته باشند. با اینحال، بسیاری از نامناسب بودن فضای دهکده سخن می‌گویند و حتی گفته می‌شود برخی تیم‌ها، این دهکده را برای اقامت خود انتخاب نخواهند کرد. به هر روی، خانم آرکاین، بسکتبالیست پیشین تیم ملی برزیل که خود دو مدال المپیک را در ویترین افتخارات خود دارد، به عنوان شهردار این دهکده برگزیده شده است و وظیفه سامان‌بخشی به این دهکده را دارد.

    alt=هر
     دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    در بخش اصلی‌تر دهکده اما که رقابت‌ها در آن برگزار می‌شود، به چند دسته از ورزشگاه‌ها بر می‌خوریم. ورزشگاه‌هایی که به تازگی برای المپیک ریو ساخته شده‌اند، ورزشگاه‌هایی خارج از دهکده که پیش‌تر ساخته شده‌اند و در المپیک مورد استفاده قرار خواهند گرفت. و ورزشگاه‌هایی که چه به صورت دائمی و چه به صورت مقطعی در خارج از ریو از ورزشکاران پذیرایی خواهند کرد.

    ورزشگاه‌های داخل دهکده المپیک

    دهکده المپیک یا بارا المپیک پارک در منطقه غربی ریو دو ژانیرو واقع شده است که نه ورزشگاه متفاوت را در خود جای داده است. از این نه ورزشگاه، هفت ورزشگاه به طور دائمی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. ورزشگاه‌های این منطقه، عبارتند از کاریوکا ۱، کاریوکا ۲، کاریوکا ۳، فیوچر آره‌نا، مرکز ورزش‌های آبی ماریا لنک، مرکز ورزش‌های آبی المپیک، مرکز تنیس المپیک، ورزشگاه المپیک ریو (اچ‌اس‌بی‌سی‌آرنا) و پیست المپیک ریو.

    alt=هر
     دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    ▬ کاریوکا آرنا۱: این ورزشگاه تمامی رقابت‌های بسکتبال المپیک، بسکتبال با ویلچر پارالمپیک و راگبی با ویلچر پارالمپیک را میزبانی می‌کند. ظرفیت این ورزشگاه، ۱۶ هزار نفر است و پس از المپیک این مجموعه، به مجموعه تمرینی المپیک بدل خواهد شد.
    ▬ کاریوکا آرنا ۲: این ورزشگاه در المپیک میزبان رقابت‌های جودو و کشتی در المپیک و بوچیا در پارالمپیک خواهد بود. ظرفیت این ورزشگاه ۱۰ هزار نفر بوده و پس از المپیک، این مجموعه، به مجموعه تمرینی المپیک بدل خواهد شد.
    ▬ کاریوکا آرنا ۳: سومین مجموعه از ورزشگاه‌های کاریوکا که میزبان شمشیربازی و تکواندو در المپیک و جودو در پارالمپیک، با ظرفیتی ۱۰ هزار نفری خواهد بود و سرنوشتی متفاوت سایر مجموعه‌های کاریوکا خواهد داشت. این ورزشگاه، به دبیرستان ورزش بدل خواهد شد.

    alt=هر
     دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    ▬ فیوچر آرنا: این ورزشگاه، به صورت موقت و برای رقابت‌های المپیک ساخته شده است. فیوچر آرنای ۱۲ هزار نفری، برای رقابت‌های هندبال المپیک و گل‌بار پارالمپیک کاربرد خواهد داشت و پس از المپیک نیز به چهار مدرسه تبدیل خواهد شد.
    ▬ مرکز ورزش‌های آبی ماریا لنک: این ورزشگاه که پیش‌تر در سال ۲۰۰۷ میزبان رقابت‌های پان آمریکن بوده است و به افتخار ماریا لنک نام‌گذاری شده است، در المپیک میزبان مرحله گروهی رقابت‌های واتر پولو، شنای نمایشی و شیرجه خواهد بود.
    ▬ مرکز ورزش‌های آبی المپیک: این مجموعه که در سال ۲۰۱۵ و با سرمایه‌ای ۳۸ میلیون دلاری ساخته شد، گنجایش ۱۵ هزار نفر را دارد و در المپیک رقابت‌های شنا و واتر پولو و در پارالمپیک رقابت‌های شنا را میزبانی خواهد کرد.

    alt=هر
     دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    ▬ ورزشگاه المپیک ریو (اچ‌اس‌بی‌سی‌آرنا): این وزرشگاه که پیش‌تر ریو آرنا خوانده می‌شد، از معروف‌ترین ورزشگاه‌های شهر است که کنسرت‌های متعددی را نیز میزبانی کرده است. در ریو ۲۰۱۶ نیز این ورزشگاه برای ژیمناستیک استفاده خواهد شد.
    ▬ مرکز تنیس المپیک: این مرکز که هزینه ۱۶۳ میلیون رئالی برزیل ساخته شده است، شامل چهار زمین تنیس است که زمین اصلی آن، گنجایش ده هزار نفر را دارد. این ورزشگاه در دسامبر ۲۰۱۵ به نام تنیسور بازنشسته برزیلی، ماریا اشتر بوئنو نام‌گذاری شد. وی اولین زنی است که در هر چهار گرند اسلم دوبل فصل به صورت متوالی قهرمان شده است.
    ▬ پیست المپیک ریو: پیستی که در سال ۲۰۰۷ برای رقابت‌های پان آمریکن افتتاح شد و با گنجایشی ۵ هزار نفره، میزبان یکی از شاخه‌های دوچرخه سواری المپیک و پارالمپیک است.
    در مجموع، پس از رقابت‌های المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، مجموع ورزشگاه‌های کاریوکا به‌جز کاریوکا ۳ به همراه سایر ورزشگاه‌ها به مجموعه تمرینی ریو تبدیل خواهند شد و فیوچر آرنا و کاریوکا ۳، به مدرسه بدل خواهند شد.

    ورزشگاه‌های خارج از دهکده المپیک

    ورزشگاه‌هایی که خارج از دهکده المپیک واقع شده‌اند نیز خود به چند دسته تبدیل می‌شوند؛ ریو سنتر، پونتال، منطقه کوپاکابانا، منطقه دئودورو، منطقه ماراکانا و ورزشگاه‌های فوتبالی که در تمام سطح کشور برزیل پراکنده‌اند.
    * ریو سنتر: مرکز همایش‌های ریو که بزرگ‌ترین نمایشگاه قاره آمریکای جنوبی است، با چهار سالن به کمک المپیک آمده است. این بنا که در سال ۱۹۷۷ ساخته شده است، در المپیک میزبان رقابت‌های تنیس روی میز، بدمینتون، بوکس و وزنه‌برداری خواهد بود. این مجموعه به‌قدری بزرگ است که در جام جهانی ۲۰۱۴، به عنوان مرکز بین‌المللی رسانه از آن استفاده شد.
    * پونتال: شبه‌جزیره‌ای در منطقه غربی ریو که رقابت‌های پیاده‌روی سرعت و دوچرخه‌سواری تایم تریل را میزبانی می‌کند.
    * منطقه کوپاکابانا: منطقه جنوبی شهر ریو که بیش‌تر به خاطر پلاژ ۴ کیلومتری خود شهرت دارد، حالا با چهار ورزشگاه آماده میزبانی بخشی از المپیک است.
    ▬ استادیوم کوپاکابانا: این ورزشگاه که در رقابت‌های پان آمریکن ۲۰۰۷ نیز مورد استفاده قرار گرفته است، رقابت‌های والیبال ساحلی المپیک را میزبانی می‌کند.
    ▬ دژِ کوپاکابانا: یکی از زیباترین مناطق ساحل ریو، در المپیک میزبان رقابت‌های دوچرخه‌سواری جاده خواهد بود.
    ▬ تالاب رودریگو دو فریتس: از این تالاب در المپیک برای برگزاری رقابت‌های کانو اسپرینت و روئینگ استفاده خواهد شد. همچنین در پارالمپیک این منطقه میزبان رقابت‌های روئینگ خواهد بود.
    ▬ ماریانا دا گلوریا: منطقه‌ای بزرگ که میزبان رقابت‌های قایق‌های بادبانی است؛ این منطقه پیش‌تر و در جام‌ جهانی برزیل، مقر برگزاری قرعه‌کشی بود.

    alt=هر
     دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    * منطقه دئودورو: این منطقه که در بخش غربی شهر واقع شده است، با در اختیار داشتن ۱۱ ورزشگاه المپیک، نقش پررنگی در ریو ۲۰۱۶ دارد.
    ▬ مرکز ورزش‌های آبی دئودورو: از این مکان برای برگزاری رقابت‌های شنای پنج‌گانه استفاده خواهد شد.
    ▬ استادیوم دئودور: این منطقه که به عنوان پارک رقابت‌های پنج‌گانه ریو شناخته می‌شود، علاوه بر میزبانی افتتاحیه رقابت‌‌های راگبی المپیک، رقابت‌های فوتبال ۷ نفره پارالمپیک و رقابت‌های پنج‌گانه را نیز پوشش می‌دهد.
    ▬ مرکز ملی سوارکاری: این مرکز، بخشی از رقابت‌های سوارکاری المپیک و پارالمپیک را میزبانی می‌کند.
    ▬ مرکز ملی تیراندازی: این مرکز که با نام مرکز تیراندازی المپیک نیز شناخته می‌شود، تمامی رقابت‌های تیراندازی المپیک را میزبانی می‌کند.
    ▬ مرکز بی‌ام‌ایکس المپیک: همان‌طور که از نام این مرکز پیداست، رقابت‌های بی‌ام‌ایکس المپیک در این مرکز برگزار خواهد شد.
    ▬ مرکز هاکی المپیک: این ورزشگاه که دو سالن مجزا برای رقابت‌های هاکی رو چمن دارد، با گنجایشی مجموعاً ۱۵ هزار نفره، علاوه بر هاکی، فوتبال ۷ نفره و فوتبال ۵ نفره را نیز میزبانی می‌کند.
    ▬ مرکز دوچرخه‌سواری کوهستان: کوه‌های برزیل در پنتاثلون پارک، به کمک المپیک آمده‌اند تا رقابت‌های دوچرخه‌سواری کوهستان در این منطقه برگزار شود.
    ▬ استادیوم وایت‌واتر: این استادیوم میزبان رقابت‌های کانو و کایاک خواهد بود. گفتنی است که وایت‌واتر بخش کوچکی از مجموعه بزرگ ایکس – پارک است.
    ▬ ورزشگاه جوانان: ورزشگاه نوساز در دئودوروی برزیل  که رقابت‌های بسکتبال، شمشیربازی و پنج‌گانه المپیک و شمشیربازی روی ویلچر پارالمپیک را میزبانی می‌کند.

    alt=هر
     دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    * منطقه ماراکانا: مجموعه ورزشگاه‌های معروف ماراکانا با چهار ورزشگاه در ریو ۲۰۱۶ میزبان خواهد بود.
    ▬ استادیوم المپیک ژائو هاولانژ: استادیومی که بیش‌تر برای رقابت‌های فوتبال معروف است، رقابت‌های دو و میدانی المپیک را میزبانی می‌کند.
    ▬ استادیوم ماراکانا: در ورزشگاهی که شاید چندان برای مردمان سرزمین قهوه خوش‌یمن نباشد، افتتاحیه المپیک ریو ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد.
    ▬ جیناسیو دو ماراکانازینیو: ورزشگاه خانگی تیم‌های والیبال برزیل، میزبان رقابت‌های والیبال المپیک و پارالمپیک خواهد بود.
    ▬ سامبادروم مارکز دو ساپوکای: آخرین ورزشگاهی که از مجموعه ماراکانا بررسی می‌کنیم، میزبان رقابت‌های تیراندازی با کمان و دو ماراتن است.

    alt=هر
     دهکده المپیک ریو +نگاهی اجمالی به دهکده جهانی المپیک +المپیک ۲۰۱۶+عکس

    * ورزشگاه‌های فوتبال سطح کشور: از آن‌جایی که یک شهر نمی‌تواند به تنهایی رقابت‌های فوتبال را میزبانی کند، ورزشگاه‌های ملی مانه گارینشا، ایتایپاوا آرنا فونته نوآوا، مینیرو، آرنا کورینتیانس و ورزشگاه آرنا آمازونیا میزبان رقابت‌های فوتبال در المپیک خواهند بود.
    گفتنی است که رقابت‌های المپیک در برزیل از تاریخ ۱۶ مرداد آغاز و تا ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت؛ برای آشنایی بیش‌تر با ورزش‌های المپیکی، روی اینجا کلیک کنید.

    منبع: طرفداری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • دانلود منابع مرجع سیبرنتیک
  • کتب بافت شناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب جبر زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • خرید کتاب سخنرانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباط از راه دور
  • خرید کتاب های رادیولوژی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>