• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار و حوادث » حمله حیوان ناشناخته به یک روستا+ افسانه تا شایعه+گوریل گوشت خار+تصاویر

    حمله حیوان ناشناخته به یک روستا+ افسانه تا شایعه+گوریل گوشت خار+تصاویر

    این روزها حمله یک حیوان ناشناخته به دام‌های مردم شهداد که تنها بخش درونی بدن حیوان را می‌خورد موجب ترس و نگرانی اهالی این شهر تاریخی شده است و هر روز تنور شایعات داغ‌تر می‌شود.

    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از خشک‌سالی‌های پیاپی در استان کرمان شاهد حمله حیوانات وحشی به روستاها و شهرهای کرمان و شکار حیوانات اهلی توسط وحوش هستیم این مسئله به‌خصوص در ماه‌های اخیر در بافت، رابر و ریگان بارها مشاهده‌شده است.
    در هر یک از این موارد مردم محلی اقدام به شایعه‌پراکنی‌های متعدد در خصوص حمله حیوانات مختلف می‌کنند اما طبق بررسی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر در استان کرمان، بیشترین حملات توسط گرگ، خرس، یوزپلنگ و کاراکال صورت گرفته است اما نکته قابل‌توجه اینکه اکثر این حملات در فصل زمستان و در زمان کمبود شکار در طبیعت روی می‌دهد.
    اما این بار در منطقه شهداد در استان کرمان که به دلیل جاذبه‌های تاریخی‌اش شهرت دارد مواردی از حمله حیوانی ناشناخته به دام‌های مردم دیده‌شده که توسط مسئولان محلی نیز تائید شده است.
    حمله‌های متعدد، تلفات دامی و نوع دریده شدن حیوانات و مشخص نشدن حیوان مهاجم سبب بروز شایعات فراوان شده است و ترس بین کشاورزان و دامداران منطقه حکم‌فرما شده استحمله‌های متعدد، تلفات دامی و نوع دریده شدن حیوانات و مشخص نشدن حیوان مهاجم سبب بروز شایعات فراوان شده است و ترس بین کشاورزان و دامداران منطقه حکم‌فرما شده است.
    هرچند که تاکنون کسی حیوان مهاجم را ندیده و عکس و فیلمی از این حیوان منتشرنشده است اما شایعات هرروز داغ‌تر می‌شود به دلیل نوع حمله و دریدن جگر و بخش داخلی شکم قربانی و وجود برخی افسانه ها و داستانهای محلی، از این حیوان مهاجم به‌عنوان گوریل جگرخوار در بین مردم نام‌برده می‌شود.

    حمله
    حمله حیوان ناشناخته به یک روستا+ افسانه تا شایعه+گوریل گوشت خار+تصاویر
    مردم نگران سلامت فرزندانشان هستند
    این روزها کمتر کشاورزی و دامداری برای آبیاری و چرای دام‌ها به‌تنهایی به مزارع و بیابان‌ها می‌رود و مردم در کنار خسارت‌هایی که به دام‌هایشان واردشده‌اند حالا نگران سلامت خود و فرزندانشان نیز هستند.
    نکته قابل‌توجه این است که این حیوان از ابتدای تاریکی شب تا سپیده‌دم اقدام به شکار می‌کند و تنها بخش داخلی بدن طعمه را می‌خورد و بقیه بدن طعمه را سالم رها می‌کند و باوجود گشت‌های متعدد نیروی انتظامی، محیط‌زیست و مراقبت‌های کشاورزان و دامداران هنوز دیده نشده استنکته قابل‌توجه این است که این حیوان از ابتدای تاریکی شب تا سپیده‌دم اقدام به شکار می‌کند و تنها بخش داخلی بدن طعمه را می‌خورد و بقیه بدن طعمه را سالم رها می‌کند و باوجود گشت‌های متعدد نیروی انتظامی، محیط‌زیست و مراقبت‌های کشاورزان و دامداران هنوز دیده نشده است بااین‌وجود تا هفته گذشته ۱۵۰ رأس دام و صدها قطعه طیور را تلف‌کرده است و این روند همچنان ادامه دارد و مردم نیز نگران از حمله این حیوان هستند.
    بخشدار شهداد در گفتگو با مهر ضمن تائید خبر حمله حیوانی ناشناس به دام‌های مردم اظهار داشت: این حملات صورت گرفته است اما شایعات صحت ندارد و مردم در کنار مراقبت‌هایی که از دام‌ها و سلامت خود باید انجام دهند اما نباید بر شایعات بیفزایند.
    مهدی حسن‌رضاپور از تلف شدن ۱۵۰ رأس دام و یک‌صد قطعه طیور مردم محلی خبر داد و گفت: این حملات در تکاب، شهداد و چهار فرسخ روی‌داده است.
    وی از اتخاذ تدابیر لازم ازجمله ایجاد گشت‌های منظم در منطقه شهداد و مکان‌هایی که احتمال حملات این حیوان وجود دارد خبر داد و افزود: به‌احتمال‌زیاد این حیوان وحشی که بسیار زیرک است به دلیل خشک‌سالی و کمبود آب و طعمه از کوهستان‌های اطراف به مراکز سکونت انسان‌ها آماده است.
    بخشدار شهداد گفت: نوع حیوان مشخص نیست اما از ردپاها و طبق نظر کارشناسان احتمالاً سگ سان است.
    حضور اکیپ های کارشناسی و گشتهای ویژه در منطقه
    وی از حضور اکیپ کارشناسی محیط‌زیست در شهداد خبر داد و افزود: مردم باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و دام‌های خود را در مکان‌های محفوظ و محکم نگهداری کنند و اقدامات ما نیز برای به دام انداختن حیوان ادامه دارد.
    وی خسارت به‌جای مانده به دام‌های محلی را حدود یک میلیارد ریال ارزیابی کرد و گفت: طبق قانون درصورتی‌که این حیوان از گونه حفاظت‌شده باشد محیط‌زیست غرامت را پرداخت می‌کند و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده تلفات مراتب را به نیروی انتظامی و محیط‌زیست اطلاع دهند.
    حیوان مهاجم شناسایی نشده اما بررسی ها ادامه دارد
    بخشدار شهداد از گشت‌های مستمر نیروهای محیط‌زیست و نیروی انتظامی در منطقه خبر داد و افزود: مهم این است که مردم به شایعات دامن نزنند و باید بگویم که شایعه رهاسازی یک‌گونه حیوان توسط محیط‌زیست در منطقه نیز کذب محض است و چنین اتفاقی روی نداده است و باوجود بررسی کارشناسان گونه این حیوان مشخص نیست.
    کشاورزان و مردم محلی نگرانند
    محمد یکی از کشاورزان بخش تکاب در شهداد است که این روزها یکی از نگرانی‌هایش حمله این حیوان ناشناس به دام‌ها شده است، وی به خبرنگار مهر می‌گوید: در ماه‌های اخیر بارها شاهد حمله این حیوان به دام‌ها هستیم و با توجه به اینکه مردم شهداد اکثرا کشاورز و دامدار هستند ادامه این وضعیت منجر به بروز نگرانی‌های زیادی بین مردم شده است.
    وی این دام‌ها را تنها دارای مردم دانست که در اوج گرمای شهداد که به بالای ۵۵ درجه می‌رسد با سختی نگهداری می‌کنند و حمله این حیوان و تلف شدن دام‌ها می‌تواند ضربه سختی به زندگی روستاییان محروم منطقه باشد اما چون هنوز نوع حیوان مشخص نیست هیچ غرامتی هم به دامداران پرداخت‌نشده است.
    این دامدار می‌گوید: یک کشاورز باید برای سرزنی به مزرعه و باغ‌ها بارها در طول شب به بیابان برود اما این روزها این‌قدر شایعات زیاد و حمله های حیوان مهاجم شده است که ترس و نگرانی مردم را در برگرفته است و از مسئولان می‌خواهیم هر چه زودتر برای حل این مشکل کاری انجام دهند.
    علی ابراهیمی یکی دیگر از روستاییان است که به شایعات روزهای اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید: تعداد حملات زیاد شده و از این می‌ترسیم که این حیوان به فرزندانمان هم حمله کند.
    وی گفت: تا حالا کسی به‌صورت مشخص حیوان را ندیده است اما روایت‌های دلهره‌آوری از این حملات شنیده می‌شود.

    حمله
    حمله حیوان ناشناخته به یک روستا+ افسانه تا شایعه+گوریل گوشت خار+تصاویر
    شنیده های مردم شهداد از حملات حیوان مهاجم
    محمدرضایی یکی دیگر از شهروندان شهداد و فعال محیط‌زیست از شنیده‌ها و دیده‌هایش در خصوص حملات این حیوان می‌گوید: به نظر نمی‌رسد این تعداد حمله و خسارت کار یک حیوان عادی و یا حداقل تنها یک حیوان نباشد و جالب اینکه بعد از راه‌اندازی گشت‌های نیروی انتظامی، یگان حفاظت محیط‌زیست و مراقبت‌های مردمی هنوز این حیوان دیده نشده است و تنها شایعاتی از وجود این حیوان بین مردم پیچیده است.
    وی گفت: برخی از مردم که دامهایشان مورد حمله قرار گرفته اند و در تاریکی حیوان مهاجم را دیده اند تصور می کنند این حیوان شبیه گوریل است و روی دو پا راه می‌رود اما این شنیده‌ها بیشتر شبیه افسانه‌های است که از داستان‌های قدیمی مردم منطقه نشات می‌گیرد و از قدیم مردم شهرهای سیرچ، گلباف و شهداد اعتقاد داشتند چنین حیوانی در ارتفاعات اطراف زندگی می‌کند و هر از چند گاهش به روستاها نزدیک می شود.
    وی شایعات را مهم‌ترین مشکل مردم در روزهای اخیر می‌داند و می‌افزاید: در این شک نیست این حیوان بسیار زیرک است اما این خصلت همه حیواناتی است که شب شکار می‌کنند.
    رضایی ادامه داد: این حیوان احتمالاً از گونه‌ای با جثه بزرگ نیز نیست زیرا به دام‌های سنگین حمله نمی‌کند و سراغ دام‌های سبک و یا طیور می‌رود و تا حالا هم گزارشی از حمله به انسان گزارش نشده است بااین‌حال مردم باید مراقبت کنند.
    وی گفت: حیوان به‌احتمال فراوان گرگ نیست زیرا گرگ‌ها در زمان حمله بخش زیادی از دام را تلف می‌کنند و درنهایت یک یا دو رأس را می‌درند اما در این حمله‌ها حیوان مهاجم فقط بخش‌های مشخصی از بدن طعمه را می‌درد.
    وی با اشاره به اینکه احتمال دارد حیوان از گونه در معرض خطر باشد گفت: به دلیل طولانی شدن این مشکل امکان دارد مردم محلی با تله گذاری اقدام به کشتن حیوان مهاجم کنند که در این زمینه باید گفت قانون جریمه‌های سنگینی را برای این مسئله در نظر گرفته است.
    وی گفت: درعین‌حال باید فکری برای پایان یافتن این مشکل شود زیرا مردم شب‌ها از ترس حمله حیوان جرات بیرون فرستادن فرزندانشان را ندارند.
    افزایش شایعات در این خصوص در کنار بروز مشکلات اجتماعی در منطقه موجب ضربه زدن به صنعت گردشگری شهداد نیز می شود و به همین دلیل به نظر می رسد هوشیاری مردم می تواند مهمترین عامل در کنترل شایعات باشد و مسئولان نیز باید در اسرع وقت برای رفع خطر حیوان مهاجم مشکل مردم محلی را رفع کنند.
    حمله حیوان ناشناخته به یک روستا+ افسانه تا شایعه+گوریل گوشت خار+تصاویر
    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های طب چینی از آمازون
  • خرید کتاب های لفاظی از آمازون
  • منابع اورجینال مقاومت مصالح
  • خرید کتاب های زبان اصلی مطالعات تطبیقی
  • خرید کتاب های زبان اصلی نقشه کشی
  • کتب نثر زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی دینامیک غیر خطی
  • خرید کتاب زبان اصلی گواهینامه خلبانی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کامپیوتر
  • خرید کتاب های فشن از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>