• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » سرگرمی » بیوگرافی » بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس

    بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس

    بیوگرافی نیوشا توکلیان برنده جایزه پرنس کلاوس ۲۰۱۵

    بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس

    تاثیرگذارترین زن ایرانی سال ۲۰۱۵

    امروزه زنان ایرانی به خوبی نشان دادند که در همه‌ی عرصه‌ها می‌توانند به موفقیت برسند. تنها اراده و تصمیم اولیه مهم است تا شما به جایی برسید که تصورش را هم نمی‌کنید. نیوشا توکلیان یکی از موفق‌ترین زنان ایرانی در عرصه‌ی خبرنگاری و عکاسی است که پس از سال‌ها تلاش و پشتکار اکنون در موقعیتی قرار دارد که برای تمام دنیا شناخته شده است. بیوگرافی نیوشا توکلیان : تاثیرگذارترین زن ایرانی سال ۲۰۱۵
    نیوشا توکلیان متولد ۱۳۶۱ خبرنگار و عکاس ایرانی، یکی از دختران با استعداد ایرانی (تهران) است که از سال ۷۷ عکاسی حرفه‌ای را آغاز کرده است. از سال ۲۰۰۲ عکسهای وی در نشریات معتبر بین‌المللی مثل تایم، نیویورک تایمز، اشترن، فیگارو و برخی دیگر از نشریات آمریکایی و اروپایی به چاپ رسیده است. او عکاس خودآموخته‌ای است که عکاسی حرفه‌ای را در سن ۱۶ سالگی در نشریه زن آغاز کرد و در نشریات دیگر ادامه داد. توکلیان تا کنون در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، عربستان و پاکستان به عکاسی پرداخته است.

    ژانر کارهای نیوشا توکلیان متفاوت و جسورانه است و همین وجه تمایز او با سایر عکاسان است. او تاکنون در نشریات مختلفی از جمله تایم، اشپیگل، فیگارو، نیویورک تایمز و غیره کار کرده و جوایز بزرگی را از بزرگان دنیا دریافت کرده است. اخیرا عکس‌های او به جنگجویان زن کرد و تاثیر تحریم های جهانی بر زندگی افراد اختصاص داده شده بود که با استقبال های فراوانی روبرو شد.

    بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس

    جوایز و افتخارات :

    معروف‌ترین جایزه او جایزه ۵۰ هزار یورویی فتوژورنالیسم کارمینیک است که به دلیل سواستفاده فرانسوی‌ها آن جایزه را پس داد.

    برنده جایزه Magic of Persia Contemporary Art Prize

    توکلیان از اعضای گروه بین الملیی EVE Photographers است که زنان عکاس تشکیل شده است.
    آثار او به مسترکلاس پرس فتو در آمستردام راه یافته است.

    نیوشا توکلیان: من دوربینم را روی پنجره‌ی شهر تنظیم کردم و از داستان مردمان شهر عکاسی می‌کنم.
    نمایش عکس‌ها در گالری تامس ایربن
    گالری «تامس ایربن» در نیویورک مجموعه‌ای از عکس‌های او را در سال ۲۰۱۳ به نمایش گذاشته است، این مجموعه آثار نگاه کن نام دارد. افرادی که موضوع این عکس‌ها هستند در ساختمان محل سکونت توکلیان زندگی می‌کنند. نکته جالب در مورد این مجموعه این است که همه این تصاویر در برابر پنجره‌ای که نمایی از ساختمان‌های اطراف در پس آن دیده می‌شوند در ساعت ۸ شب گرفته شده‌اند.

    پس دادن جایزه
    نیوشا توکلیان جایزه ۵۰ هزار یورویی بنیاد ˝فتوژورنالیسم کارمینیک˝ را پس داد، توکلیان این جایزه را بعد از دریافت، برای این بنیاد پس فرستاد و بالطبع برگزاری نمایشگاه مجموعه عکس‌هایش توسط این بنیاد هنری فرانسوی و همچنین چاپ کتاب این مجموعه لغو شد. سوژه اصلی این عکس‌ها جوانان ایرانی و زندگی روزمره آن‌ها است. آدم‌های معمولی که شاید به ظاهر جذابیت خاصی برای دوربین نداشته باشند اما به گمان او اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، زندگیشان پر از داستان است… کارمینیک تاکید کرد که نام این مجموعه باید به «نسل سوخته» تغییر پیدا کند. عنوانی که به گمان نیوشا توکلیان سرشار از قضاوت بود و به هیچ وجه با نگاه او، به‌عنوان‌خالق‌اثر، همخوانی و سنخیت نداشته‌است. در نهایت پس از دو بار سفر به فرانسه در سه ماه و چندین جلسه گفتگو برای رسیدن به یک نقطه مشترک، نیوشا توکلیان به این نتیجه می‌رسد که راه دیگری ندارد جز آنکه جایزه ۵۰ هزار یورویی، نمایشگاه و کتاب را فراموش کند. چراکه چاپ کتاب مجموعه عکس‌هایش با چنین عنوانی برایش غیرقابل تحمل می‌بود.وی توضیح می‌دهد که چگونه رئیس این بنیاد با اصرار بر تغییر در شرح‌ها، نام، و گزینش عکس‌های این مجموعه، قصد داشته آن را، برخلاف نگرش و خواست توکلیان، در جهت کلیشه‌های متعارف در مورد ایران هدایت کند. رییس بنیاد کارمنیاک می‌خواسته که نیوشا نام پروژه‌اش را «نسل گمشده» یا «نسل از دست رفته» بگذارد.

    بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس

    جایزه پرنس کلاوس (Prince Claus Award 2015)
    توکلیان در سپتامبر ۲۰۱۵ به عنوان برنده جایزه پرنس کلاوس (۲۵ هزار یورو) در رشته عکاسی معرفی شد. جایزه‌ای که روز دوم دسامبر ۲۰۱۵ مصادف با ۱۱ آذر ۹۴ در برنامه‌ای با حضور خانواده سلطنتی هلند به وی اهدا شد.

    طبق گفته‌های خودش نیمی از این جایزه را صرف امور خیریه خواهد کرد. جایزه‌ی پرنس کلاوس هر سال به افراد تاثیرگذاری که برای بهبود فرهنگ کشور خود تلاش می‎‌کنند اهدا می‌شود.

    ازدواج :

    او با توماس اردبرینک روزنامه نگار نیویورک تایمز در تهران ازدواج کرده است.

    برخی از آثار فوق‌العاده نیوشا توکلیان :

    بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس بیوگرافی کامل نیوشا توکلیان / عکس

    اشتراک گذاری مطلب

    تاکنون یک نظر ثبت شده است.

    1. ایشون یکی از چهره های موفق البته با کمک همسرخارجیشون هست که تونستند از خودشان چهره بین المللی نشان بدهند
      و همچنین رابطه های از جمله دوستان صمیمی وی میتوان خانم اناهیتا قبایبان ریس هیت داواران فستیوال کارمینیک که موفق به دریافت جایزه شدند
      و همچنین خانم درخشانی (رییس جایزه پرنس کلاوس) که از صمیمی ترین دوست وی می باشد

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی مالی و بازار سرمایه
  • خرید کتاب زبان شناسی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع هنر ارتباطات
  • هاردکپی کتاب های اتوماسیون
  • دانلود منابع مرجع بوم شناسی
  • دانلود منابع مرجع دیرینه شناسی
  • خرید کتاب کشاورزی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی روماتولوژی
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>