• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » روانشناسی » بهترین کارهای مهم آخر هفته

    بهترین کارهای مهم آخر هفته

    بهترین کارهای مهم آخر هفتهلیست کارهای مهم آخر هفته

    بهترین کارهای مهم آخر هفته

    لیست کارهای مهم آخر هفته _ نُقل خبر : به نقل از زومیت، اکثر افراد علاقه‌ای به عصر آخرین روز هفته ندارند. بر اساس اعلام نتایج نظرسنجی بزرگی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده، در حقیقت ۷۶ درصد از کارمندان آمریکایی اعلام کرده‌اند در شب آخرین روز هفته همیشه ناراحت هستند.

    Laura Vanderkam در کتاب What The Most Successful People Do On The Weekend (بیشتر افراد موفق در آخرین روز هفته چه کاری انجام می‌دهند) خود می‌گوید: «حتی اگر شما عاشق کار خود باشید و اساسا بازگشت مجدد به محیط کار برایتان ناخوشایند هم نباشد، اما باز هم از مسائل کاری و استرس‌هایی که امکان دارد در اولین روز کاری هفته آینده برایتان پیش بیاید، حس بدی خواهید داشت.»

    متخصصان می‌گویند کارهای مشخصی وجود دارد که افراد موفق همیشه در آخرین روز هفته انجام می‌دهند تا با ناراحتی و حس بد ناشی از عصر آخرین روز هفته مقابله کرده و خود را برای هفته‌ پیش رو آماده‌تر کنند. در ادامه می‌خواهیم این کارها را مرور کنیم.

    گذراندن وقت با افرادی که به آن‌ها علاقمند هستند

    افراد موفق می‌دانند که در طول هفته بسیار فعال خواهند بود و همین باعث می‌شود چندان در دسترس نباشند. بنابراین در شب آخر هفته مدتی را با افرادی که به آن‌ها علاقمند هستند و نیز خانواده خود می‌گذرانند زیرا همانطور که گفته شد معمولا در زندگی کاری در طول هفته فرصت چندانی برای گذراندن وقت با دیگران وجود ندارد.

    برنامه‌ریزی برای انجام یک سرگرمی

    این کار باعث می‌شود از فکر کردن در مورد اولین صبح کاری هفته آینده راحت شوید. مثلا تماشای یک فیلم که به آن علاقه دارید یا انجام یک بازی ساده فیزیکی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

    برنامه ریزی برای هفته پیش رو

    برخی از افراد موفق علاقه دارند تا تقویم خود را در شب آخر هفته مشاهده کنند تا بتوانند اهداف و برنامه‌ریزی‌های خود را برای هفته‌ای که پیش رو دارند مرور کنند. نکته‌ای که باید موقع انجام این کار در نظر داشته باشید، این است که بررسی تقویم را با خونسردی و بدون استرس انجام دهید.

    ورزش کردن

    تنیس بازی کنید، پیاده روی کنید، یا در کلاس ژیمناستیک ثبت نام کنید. استفاده از ورزش یوگا برای رفع خستگی‌های هفته و تمرکز برای هفته آینده بسیار مفید است.

    خوردن غذای سالم

    پر کردن لیوان از نوشیدنی مورد علاقه‌تان قطعا می‌تواند باعث ایجاد یک حس خوب شود، اما به یاد داشته‌ باشید که خوردن نوشیدنی‌هایی که الکل دارند باعث می‌شود تا حس کنید انرژی کمتری دارید و پیشنهاد این است که یک نوشیدنی سالم مثل شیر را در شب آخر هفته نوش جان کنید.

    لیست برنامه ریزی

    مطالعه کردن

    بیشتر افراد موفق هر شب پیش از خواب مطالعه می‌کنند. بنابراین مطالعه در شب آخر هفته نیز بخشی از امور روتین این افراد محسوب می‌شود. با توجه به اینکه میزان مطالعه در این روزها کاهش چشمگیری داشته، اما افراد موفق همیشه سعی دارند تا زمان مطالعه خود را افزایش دهند.

    پاسخ دادن به تماس‌ها، پیام‌ها، ایمیل‌ها و …

    شب آخر هفته معمولا مقداری زمان برای پاسخ به تماس‌هایی که از دوستان و خانواده در طول هفته داشته‌ایم به ما می‌دهد. شب آخر هر هفته زمان مناسبی برای پاسخ به تماس‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌هایی که در طول هفته فرصت پاسخگویی به آن‌ها را نداشته‌اند، است.

    خواب

    پس از اینکه پاسخ تماس‌ها و پیام‌ها را دادید، به میزان کافی بخوابید. افرادی که واقعا موفق باشند هر کاری را می‌توانند انجام دهند، به عنوان مثال می‌توانند ساعات زیادی را به طور مدام کار کنند. اما در شب آخر هفته بهتر است به کار فکر نکرده و زمانی را به استراحت اختصاص دهید و به مسائل مرتبط با کار فکر نکنید.

    رها کردن فکر و جسم خود (ریلکسیشن)

    عصر آخرین روز هفته زمان مناسبی برای دراز کشیدن و به پشتی نرم تکیه دادن است. شما باید برای مدت زمانی جسم و ذهن خود را آزاد و رها کنید تا انرژی لازم را مجددا دریافت کنید. وقتی از این موضوع آگاه هستید که در هفته آینده کاملا مشغول کار خواهید بود، پس بهتر است از زمانی که در آخر هفته در دسترس دارید استفاده کرده و به اندازه کافی فکر و جسم خود را استراحت دهید.

    انجام کار‌های خیر خواهانه

    هیچ چیز مثل کمک کردن به دیگران و نیز افراد ناتوان، به دور کردن استرس و فشارهای روحی از بدن به ما کمک نمی‌کند. در آخرین روز هفته بهتر است به کسی که فکر می‌کنید به کمک شما نیاز دارد یاری برسانید.

    منعکس کردن کارها

    بنشینید و احساسات خود را بنویسید، بخصوص اگر به اولین روز هفته بعدی حس بدی دارید. نوشتن افکار به ما کمک می‌کند تا بتوانیم بفهمیم که آنچه باعث ناراحتی و خوشحالی ما شده واقعا چه چیزهایی هستند. این کار باعث بروز احساسات بهتر می‌شود.

    تفکر مثبت نسبت به آنچه کارهایی که انجام داده‌اید

    Michael Woodward دکترای روانشانس سازمانی و نویسنده کتاب The YOU Plan می‌گوید: «اولین روز هفته بعد بالاخره فرا می‌رسد، چه شما حس خوبی به آن داشته باشید و چه نداشته باشید. بنابراین تلاش کنید تا افکار خود را مثبت کنید و به جوانب مثبت تجربه‌هایی که در هفته گذشته به دست آورده‌اید فکر کنید. »

    بهترین کارهای مهم آخر هفته

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع ایمنی و امنیت
  • دانلود منابع مرجع آزمون های انگلیس
  • کتاب های فنی و مهندسی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی بیوفیزیک
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • منابع اورجینال زیست فناوری
  • دانلود فایل های زبان اصلی جغرافیا
  • هاردکپی کتاب های خانه داری
  • خرید کتاب شطرنج زبان اصلی
  • منابع اورجینال اختراع
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>