• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » چگونه موهای پرپشت داشته باشیم؟!

    چگونه موهای پرپشت داشته باشیم؟!

    بسیاری از جنبه‌های زندگی،از آنچه می‌خوریم تا نحوه آرایش مو بر استحکام مو اثر می‌گذارند
    هیچ کدام از ما دوست نداریم موهای‌مان نازک باشد؛ حتی اگر این نازک شدن در قسمتی از سر باشد که دیده نمی‌شود. این موضوع خصوصا زمانی اهمیت پیدا می‌کند که موهای‌تان کم‌پشت هم باشد زیرا در این صورت کم‌پشت‌تر هم به‌نظر خواهد رسید. اگر بیش از حد معمول ریزش مو دارید، هنوز دیر نیست؛ شما می‌توانید تار موهای‌تان را حفظ کنید؛ به علاوه می‌توانید نازک شدن موهای‌تان را از بین ببرید.

    null
    بسیاری از جنبه‌های زندگی ما، از آنچه می‌خوریم گرفته تا نحوه آرایش موها، بر استحکام تارهای مو اثر می‌گذارند. از طرفی مانند عضلات و استخوان‌ها، موها هم با بالا رفتن سن شکننده‌تر و پراکنده‌تر می‌شوند که به معنی نیاز آن به مراقبت هدفمند خواهد بود. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که شاید ندانید نقش بسزایی در نازک شدن و ریزش موهای‌تان دارند. اگر نگران موهای‌تان هستید بهتر است نگاهی به این مطلب بیندازید تا شما هم جزو افرادی نباشید که این اشتباهات را انجام می‌دهند.

    حمام سرد یا ولرم؟
    آب داغ باعث از بین رفتن رطوبت تارهای مو می‌شود و خشکی و شکنندگی آنها را به‌دنبال خواهد داشت. مطمئنا شما هم مثل همه افراد دیگر دوست دارید که چربی طبیعی سر از موهای‌تان محافظت کند تا آسیب بیشتری به موهای‌تان وارد نشود، بنابراین بهتر است از حمام بخار خودداری کنید.

    دردسرهای اتوی مو
    درجه حرارت بالا به پروتئین موها و کوتیکول‌های محافظ آنها آسیب می‌زند. وقتی کوتیکول آسیب می‌بیند، رطوبت مو از بین رفته و موهای شما مستعد شکنندگی می‌شوند. پس بهتر است در نحوه آرایش کردن موهای‌تان تجدید‌نظر کنید. استفاده دائم و مکرر از اتوی مو، سشوار، فرکننده و… می‌تواند باعث شکنندگی و نازک شدن موهای‌تان شود.

    رژیم به چه بهایی؟
    گرسنگی کشیدن باعث هدایت انرژی بدن به سمت اعضای ضروری بدن مانند قلب و مغز می‌شود. در این شرایط، موهای شما در فرایند خون‌رسانی نادیده گرفته می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید موهای زیبا و محکمی داشته باشید سعی کنید رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا را کنار بگذارید. میوه و سبزیجات هم نقش مهمی در سلامت موهای‌تان دارد. از مصرف این مواد غذایی غافل نشوید.

    بهترین زمان برای شانه زدن موها!
    وقتی تارهای مو خیس هستند، بیش از هر زمان دیگری در‌معرض شکنندگی قرار دارند. پس بهتر است بیشتر مراعات موهای خیس را کنید. برای جلوگیری از شکنندگی و نازک شدن موهای‌تان، بهتر است بعد از کمی خشک کردن، آنها را در حمام شانه کنید و سپس از یک حوله خشک برای گرفتن نم موها استفاده کنید.

    دم‌اسبی را فراموش کنید
    مراقب سفت بستن موهای خود باشید؛ مثلا دم اسبی بستن فشار زیادی به فولیکول‌های مو وارد می‌کند. این کار با آسیب رساندن به موها باعث شکنندگی آنها می‌شود.

    استفاده طولانی‌مدت از حالت‌دهنده‌ها
    اگر در تبلیغات ژل یا اسپری مویی که استفاده می‌کنید، گفته می‌شود که این محصولات تاثیر دائمی دارند، بدانید که با گره خوردن موهای خود سر کار خواهید داشت. این محصولات معمولا حاوی الکل بود و باعث افزایش خشکی و شکنندگی موهای شما می‌شوند. وقتی موهای خود را شانه می‌کنید، باقی‌مانده محصولات حالت‌دهنده روی پوست سر باقی می‌ماند و باعث آسیب دیدن و ریزش موها می‌شود، پس بهتر است در استفاده از این محصولات هوشیار باشید.

    شاید قرص‌های ضد‌بارداری مقصر است!
    اگر شما هم از‌جمله زنانی هستید که به علت تغییرات هورمونی با ریزش یا تنک شدن مو مواجه شده‌اند، باید در مصرف قرص‌های ضد‌بارداری تجدید‌نظر کنید، چون این قرص‌ها موهای شما را تضعیف می‌کنند. قرص‌های حاوی آندروژن در افرادی که به آندروژن حساسیت دارند، باعث ریزش مو می‌شوند.

    از آفتاب در امان باشید
    حتی اگر از برنزه کردن منصرف شده باشید، باز هم احتمالش هست که موهای شما در معرض پرتوهای فرابنفش باشند. این پرتوها به‌تدریج استحکام و خاصیت ارتجاعی موهای شما را ازبین می‌برند. قرار گرفتن در‌معرض نور خورشید در طولانی‌مدت باعث تضعیف و شکستن تارهای مو می‌شود و ریزش مو را به‌دنبال دارد، پس زیر نور آفتاب حواس‌تان به موهای‌تان باشد.

    از سریع‌ترین روش‌ها برای بهبود ظاهر کم‌پشت موها ، کوتاه کردن آنهاست

    سرتان را درست بشویید
    اکنون که شامپوهای خشک در بیشتر داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، می‌توانید با خیال راحت هر چند روز یک‌بار شامپو بزنید. انباشت باقی‌مانده محصولات شوینده یا شوره روی پوست سر باعث مسدود شدن فولیکول‌های مو می‌شود. به‌علاوه اگر انباشت این مواد زائد بیش از اندازه باشد، رشد موها متوقف می‌شود.

    جلوگیری از تنک شدن مو
    تنها خطوط لبخند نیستند که سن شما را آشکار می‌کنند مو نیز مثل پوست پیر می‌شود. با افزایش سن، موی کمتری روی سر رشد می‌کند و تارهای مو نازک‌تر می‌شوند، اگر موهای شما نازک شده نباید با آن کنار بیایید. گزینه‌های متعددی مثل سرم مینوکسیدیل، عمل پیوند مو و لیزر درمانی وجود دارد؛ اما اغلب فاصله زیادی بین انتظارات موجود و نتایج حاصل از درمان مشاهده می‌شود. شما می‌توانید با دنباله‌روی از یک برنامه هوشمند، موهایی سالم‌تر و پر‌پشت‌تر داشته باشید.

    حجم‌دهنده‌ مو آری یا خیر؟
    زمان کوتاهی که پیش از خشک شدن موهای خود دارید، بهترین زمان ممکن برای حجم دادن به مو است. شما می‌توانید از موس یا اسپری‌های حجم‌دهنده برای بهبود فرم موهای خود استفاده کنید. فرقی ندارد از چه محصولی برای حجم دادن به موهای خود استفاده می‌کنید؛ در هر صورت بهتر است تنها از یک محصول پس از حمام استفاده کنید. به‌کارگیری محصولات متنوع، حتی اگر جزء بهترین محصولات باشند، باعث سنگینی موهای شما خواهد شد.

    چه برسی بهتر است؟
    اگر دوست دارید ظاهر موهای‌تان بهتر از یک اسپاگتی پخته شده باشد، باید از موهای‌تان بیشتر مراقبت کنید. از برس‌های گرد برای شانه کردن موها استفاده کنید. بر‌خلاف جهت طبیعی تارهای مو شانه بزنید، به‌طوری که تمام تارهای مو از یک سمت به سمت دیگر سر منتقل شوند. شما می‌توانید با استفاده از برس‌های گرد از آسیب دیدن موهای‌تان جلوگیری کنید. توجه کنید که برس‌های فلزی گرمای زیادی به تارهای مو منتقل می‌کنند.

    کوتاه کردن مو واقعا تاثیر دارد؟
    یکی از سریع‌ترین روش‌هایی که برای بهبود ظاهر کم‌پشت موها به‌کار گرفته می‌شود، کوتاه کردن مو است. موی کوتاه سالم‌تر و حجیم‌تر به‌نظر می‌رسد. به‌علاوه لایه‌بندی مو باعث افزایش حجم ظاهری مو می‌شود. از آرایشگر خود بخواهید لایه‌ها را در بخش جلویی صورت نمایان کند، اما پشت موها را پر‌تر بگذارد. اگر دوست دارید موهای چتری داشته باشید، مطمئن شوید که چتری مو از بخش عقب سر شروع شده باشد.

    تغییر قیافه دهید
    اگر در ناحیه‌ای از سرتان دچار کاهش تارهای مو شده‌اید و یک قسمت خالی‌تر از جای دیگر نشان می‌دهد، باید از الیاف مو برای پر کردن شکاف میان تارهای مو استفاده کنید. پیوند الیاف سلولزی نازک با موها باعث ضخیم شدن تارهای مو می‌شود، اما رنگ مو که باید شبیه رنگ موهای‌تان شود، فرق سر را از دید پنهان می‌کند. محصولات متنوعی با رنگ‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند که می‌توانید از نوع دلخواه خود استفاده کنید.

    خنک نگه داشتن مو
    استفاده از ابزار گرمایشی روی موهای خشک، به بافت مو آسیب می‌زند. شما می‌توانید از بیگودی برای خنک نگه داشتن موهای‌تان استفاده کنید. این بیگودی‌ها اندازه‌های مختلفی دارند. از این رو، روی موهای مختلف قابل استفاده هستند. موهای خود را از جلوی صورت در بیگودی بپیچید و حداقل ۱۰دقیقه منتظر بمانید. در این صورت علاوه بر حالت‌دهی به موها از آسیب پیشگیری می‌کنید.

    رنگ مناسب برای پر‌پشت جلوه کردن مو
    رنگ مو باعث تورم کوتیکول مو می‌شود و قطر و حجم آن را افزایش می‌دهد. یک‌بار در ماه ریشه‌های مو را رنگ کنید و هر دو تا سه ماه یک‌باربا رنگی روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای خود های‌لایت کنید.

    مصرف داروهای خاص
    مصرف برخی داروها (مانند استاتین‌ها، داروهای ضد‌افسردگی، ضد‌اضطراب و ضد‌فشار خون) یا هورمون‌ها (مانند داروهای جایگزین هورمون تیروئید) باعث ریزش مو می‌شوند. این امر چرخه طبیعی رشد موها را با مشکل مواجه می‌کند. در این شرایط موهای شما به فاز استراحت رفته و به‌صورت مکرر می‌ریزند.

    نکته‌هایی که شاید به کارتان آید
    شامپوی حجم‌دهنده بدون سولفات استفاده کنید
    شامپوی سولفات‌دار به ریشه مو آسیب می‌زندو چربی مو را از بین برده و درخشندگی آن را کاهش می‌دهد.

    پوست سرت می‌خارد؟
    خارش پوست سر باعث ریزش مو می‌شود؛ وقتی کوتیکول مو آسیب می‌بیند، الیاف مو در‌معرض شکنندگی قرار می‌گیرد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیبر نوری
  • خرید کتاب های بیماری های عفونی از آمازون
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • دانلود منابع مرجع نظریه عملگرها
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • منابع اورجینال اختراع
  • خرید کتاب های داستان از آمازون
  • منابع اورجینال تئوری نسبیت و گرانش
  • کتب کاراگاه زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>