• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آشپزی و تغذیه » طرز تهیه شیرینی دانمارکی مخصوص عید!

    طرز تهیه شیرینی دانمارکی مخصوص عید!

    شیرینی دانمارکی
    خمیر دانمارکی:

    null
    مواد لازم:
    ۷۵۰ گرم
    آرد کاملا سفید

    ۲۵۰ گرم
    آرد ذرت یا نشاسته پودر شده

    ۲۵۰ گرم
    کره

    ۲ عدد
    تخم مرغ

    ۳ قاشق سوپخوری
    روغن مایع

    ۲ قاشق سوپخوری
    شکر

    یک قاشق سوپخوری
    مایع خمیر ترش

    یک قاشق چایخوری
    نمک

    به مقدارلازم
    آب ولرم

    طرز تهیه:

    یک قاشق چایخوری شکر را در یک فنجان شیر گرم یا آب حل کرده و مایع خمیر را اضافه می کنیم و می گذاریم مایع خمیر پف کند.

    در ظرف بزرگی آرد، نمک و شکر را الک کرده، سپس وسط آرد را گود می کنیم. مایع خمیر پف کرده، روغن مایع و تخم مرغ ها را با چنگال خوب به هم می زنیم. بعد آنها را با آرد مخلوط کرده و آب ولرم را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر صاف یک دستی تهیه شود. خمیر را کمی ورز داده و روی آن را می پوشانیم و در جای تقریباً گرمی قرار می دهیم تا خمیر۱۵ دقیقه مانده و کمی جا بیفتد.

    سپس روی میز کمی آرد می پاشیم و خمیر را به قطر ۲ سانتی متر بازکرده و کره را در وسط آن قرار داده و با چهار قسمت خمیر روی کره را می پوشانیم و با وردنه ضربه های آرامی روی خمیر وارد کرده تا کره نرم شده و در خمیر کمی پهن شود. بعد خمیر را به قطر یک سانتی متر باز کرده و آن را ۶ تا ۵ لا زده و آن را در جای خنک و یا در یخچال قرار می دهیم . ۲۰ دقیقه بعد خمیر را یک بار از طول و یک بار از عرض باز و بسته کرده و آن را ۶-۵ بار تا می زنیم و هر بار۲۰ دقیقه درجای خنک نگه می داریم و بعد از ۶ دفعه، باز و بسته کردن خمیر در مرحله آخر آن را به قطر یک سانتی متر پهن کرده و شیرینی هایی از قبیل مدل صدفی، لوله ای ، نیمه ماه، گوشی، فرفره و مدل کراسان تهیه می کنیم.
    کرم دانمارکی :

    null
    مواد لازم :
    ۲ قاشق سوپخوری
    آرد ذرت یا آرد گندم

    ۵/۱ فنجان
    شیر

    یک عدد
    زرده تخم مرغ

    نصف فنجان
    شکر

    ۵۰ گرم
    کره

    به مقدار کم
    وانیل یا پوست رنده شده لیمو

     

    طرز تهیه :

    زرده تخم مرغ و ۵۰ گرم از شکر را با وانیل خوب مخلوط می کنیم. بقیه شکر را با کره مخلوط کرده و آن را هم می زنیم تا نرم و سفید شود. سپس شیر و آرد ذرت را مخلوط کرده و ظرف را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا غلیظ شود . سپس زرده زده شده را ا ضافه کرده و به هم می زنیم. در نهایت کره را افزوده و کرم آماده شده را مورد مصرف قرار می دهیم.

    برای تزئین روی شیرینی ها و داخل شیرینی ها از مواد زیر استفاده می کنیم.
    برای داخل شیرینی ها:

    کرم دانمارکی + دارچین یک قاشق مرباخوری + شکر یک سوم پیمانه.
    برای تزئین روی شیرینی ها:

    یک عدد تخم مرغ + یک قاشق سوپخوری شربت کارامل( شكر را روی حرارت بخار آب ذوب می کنیم)
    طرز تهیه انواع شیرینی دانمارکی

    شیرینی دانمارکی صدفی با خمیر دانمارکی

    خمیر دانمارکی را نسبتاً نازک تر باز کرده و روی خمیر کمی دارچین و شکر می پاشیم و آن را لوله کرده و وقتی به قسمت آخر رسیدیم، با قلم مو کمی تخم مرغ بر روی آن می مالیم که دو قسمت به هم بچسبد.

    سپس آن را مانند رولت به قطر ۵/۱ سانتی متر می بریم. شیرینی ها را در سینی چیده، مدت ۳۰ دقیقه در وسط پنجره فر با حرارت ۳۵۰ درجه قرار می دهیم تا پخته و طلایی شوند و بعد از کمی خنک شدن روی آنها با الک پودر قند می پاشیم.
    شیرینی لوله ای با خمیر دانمارکی

    خمیر دانمارکی را به قطر ۴-۳ میلیمتر و به طول ۱۵ سانتیمتر و به عرض دلخواه کرم می مالیم . سپس خمیر را لوله کرده و به انتهای لوله که رسیدیم با قلم مو روی خمیر را کمی تخم مرغ می مالیم تا دو قسمت به هم بچسبد. بعد خمیر را به اندازه های ۶-۵ سانتی متر می بریم و در سینی چرب آنها را چیده و به مدت ۳۰ دقیقه می گذاریم پخته شوند.
    شیرینی نیمه ماه دانمارکی با خمیر دانمارکی

    خمیر را به قطر ۵-۴ میلیمتر پهن کرده و با قالب گرد خمیر را قالب می زنیم و توسط قیف یا با قاشق مرباخوری مقداری کرم در وسط خمیر می گذاریم و خمیر را به صورت نیمه ماه روی هم آورده و دور آن را با چنگال میوه خوری فشرده و فرم می دهیم. سپس روی آنها از مخلوط تخم مرغ و شربت کارامل می مالیم و بعد روی آن کمی شکر پاشیده، در سینی چرب می چینیم. سپس برای مدت ۳۰ دقیقه در پنجره وسط فر با درجه حرارت ۳۵۰ قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند.
    مدل گوشی دانمارکی با خمیر دانمارکی

    خمیر را به قطر ۴-۳ میلی متر پهن کرده، به اندازه ۳۰×۱۵ می بریم و در وسط خمیر یک نقطه مرکز قرار داده و روی آن شکر و دارچین می پاشیم. بعد خمیر را از دو طرف به نقطه مرکز لوله کرده و خمیر را به صورت ورقه های ۵/۱ سانتی متری می بریم و در سینی چرب شده می چینیم. سپس در فر داغ با درجه حرارت ۴۰۰ فارنهایت مدت ۱۲-۱۰ دقیقه می گذاریم تا شیرینی ها طلایی شوند.
    شیرینی مدل فرفره با خمیر دانمارکی

    خمیر را به قطر یک سانتی متر و طول و عرض ۲۵×۲۵ سانتی متر باز می کنیم. بعد ۵×۵ خمیر را بریده و چهارگوش خمیر را برش می دهیم. وسط خمیر به اندازه یک عدد فندق کرم می گذاریم و به شکل فرفره می پیچیم. با قلم مو روی آن از مخلوط شربت کارامل و تخم مرغ مالیده، آنها را در سینی فر چرب شده می چینیم و در پنجره وسط فر قرار می دهیم . مدت ۲۵-۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا شیرینی ها با حرارت ۴۰۰ درجه طلایی شوند. این شیرینی ها را می توان به پودر قند نیز آغشته نمود. در این صورت نیازی به مالیدن کارامل تخم مرغی نمی باشد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال روان شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • کتب عکس زبان اصلی
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • خرید کتاب گیاه شناسی زبان اصلی
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • خرید کتاب زبان اصلی اینترنت
  • خرید کتاب زبان اصلی پوست و زیبایی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>