• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » ادعاهای «ترامپ» درمورد توافق هسته‌ای ایران/ هشدار سناتورهای آمریکایی به بحرین

    ادعاهای «ترامپ» درمورد توافق هسته‌ای ایران/ هشدار سناتورهای آمریکایی به بحرین

    ادعاهای «ترامپ» درمورد توافق هسته‌ای ایران/ هشدار سناتورهای آمریکایی به بحرین

     

     کیوسک بین‌المللی

    حمله افراد مسلح و گروگان‌گیری در داکا، کشته شدن دو سرکرده داعش توسط ائتلاف آمریکایی، دیدار وزرای خارجه روسیه و ترکیه، اظهارات دونالد ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران و نامه سناتورهای آمریکایی برای اصلاحات بحرین، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

    به گزارش «تابناک»، حمله افراد مسلح به رستورانی در داکای بنگلادش و گروگان‌گیری در این رستوران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. به نوشته «آسوشیتدپرس»، گروهی متشکل از ۹ فرد مسلح، جمعه شب به رستورانی در یک منطقه دیپلماتیک در پایتخت بنگلادش حمله کرده و پس از تبادل آتش با نیروی‌های امنیتی، تعدادی از حاضران در رستوران را به گروگان گرفتند. بی‌نظیر احمد، فرمانده نیروهای واکنش سریع داکا به خبرنگاران گفت که گمان می‌رود تعدادی از گروگان‌ها خارجی باشند. وی افزود: «نیروهای واکنش ویژه برای نجات افراد به دام افتاده در این رستوران محبوب خارجی‌ها در تلاشند و سعی می‌کنیم که قضیه را به روش‌های مسالمت آمیز حل کنیم». داعش مدعی شده ۲۰ نفر را در این رستوران کشته، اما منابع رسمی تنها کشته شدن دو نفر را تأیید می‌کنند.

    *****

    ادعای کشته شدن دو تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش توسط نیروهای ائتلاف آمریکایی، از جمله دیگر موضوعات مهم امروز است. به نوشته «رویترز»، وزارت دفاع آمریکا از کشته شدن دو سرکرده گروه تروریستی داعش در موصل در حملات هوایی هفته گذشته ائتلاف تحت امر آمریکا خبر داد. پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون روز جمعه اعلام کرد، مرگ این دو و حملات علیه سایر سرکردگان داعش در ماه گذشته، رهبری داعش را در موصل تضعیف کرده است و دو تن از مهم‌ترین سرکرده نظامی آن‌ها در شمال عراق را از صحنه خارج کرد. کوک افزود، در حمله هوایی به نزدیکی موصل، بسیم محمد احمد سلطان البجیری، معاون وزیر جنگ داعش که بر روند تصرف موصل از سوی این گروه در سال ۲۰۱۴ نظارت داشت، کشته شد. به گفته وی، حتیم طالب الحمدونی، از سرکردگان نظامی داعش در موصل، از دیگر کشته شدگان حمله هوایی ۲۵ ژوئن بود.

    *****

    دیدار وزرای خارجه ترکیه و روسیه و حرکت دو کشور در مسیر عادی‌سازی روابط، موضوعی است که خبرگزاری «آناتولی» به آن پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، نخستین بار پس از زمان هدف قرار گرفتن جنگنده روسی در سوریه که روابط دو کشور را به بحران کشاند، دیدار و گفتگو کردند. لاوروف درحاشیه کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای دریای سیاه در سوچی گفت: «هر دو طرف خواستار لحنی مناسب برای عادی سازی روابط هستند». وزیر خارجه ترکیه نیز بعد از این دیدار گفت: «می‌توانیم درباره هر موضوعی، خواه مثبت یا منفی با روسیه گفتگو کنیم؛ چرا که مذاکراتی که قطع شده بودند، دوباره شروع شده‌اند و شاهد شروع برای بازگشت روابط به دوران گذشته هستیم». لاوروف همچنین گفت دو کشور همکاری گروه‌های کاری برای مبارزه با تروریسم را از سر می‌گیرند.

    *****

    در مطلبی درباره ایران، «ان بی سی نیوز» اظهارات دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بازتاب داده که به انتقاد از برجام پرداخته است. ترامپ با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ موسوم به برجام، آن را «فاجعه‌ای بزرگ برای آمریکا» و «فاجعه‌ای بزرگ‌تر برای اسرائیل» خواند. وی که روز جمعه در جمع هوادارانش در دنور، پر جمعیت‌ترین شهر ایالت کلرادو صحبت می‌کرد، از برجام با عنوان «توافق وحشتناک با ایران» یاد کرد و گفت: «ایران به یک قدرت تبدیل شده است». وی در ادامه به انتقاد از جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای توافق هسته‌ای با ایران پرداخت و گفت: «کری یکی از بد‌ترین مذاکره‌کنندگانی است که من تا حالا دیده‌ام؛ طوری که پایش را در جریان مسابق دوچرخه سواری می‌شکند، باور می‌کنید؟ وقتی که در بحبوجه مذاکره برای رسیدن به توافق بود». وی افزود: «من به شما قول می‌دهم، برایتان قسم می‌خورم که حین برگزاری یک مذاکره مهم، به مسابقه دوچرخه‌سواری نخواهم رفت».

    *****

    در نهایت، «بی بی سی» نامه هفت سناتور آمریکایی را بازتاب داده که خواستار انجام اصلاحات در بحرین شده‌اند. هفت سناتور آمریکایی خواستار فشار برای تسریع اصلاحات سیاسی در بحرین شده‌اند. این سناتور‌ها در نامه‌ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا، از او خواسته‌اند مقامات بحرینی را برای تسریع روند اصلاحات سیاسی و اجتماعی تحت فشار قرار دهد و آنان را از نگرانی ایالات متحده نسبت به تحولات اخیر در زمینه نقض حقوق بشر در آن کشور آگاه سازد. این سناتور‌ها از جان کری خواستند به دولت بحرین تفهیم کند که ادامه محدودیت بر فعالیت مخالفان دارای تبعات و آثار ملموسی خواهد بود که می‌تواند شامل منع فروش اسلحه باشد. ویسندگان نامه هشدار داده‌اند که «خودداری دولت بحرین از واکنش مناسب نسبت به اعتراضات مشروع شهروندان به بافت اجتماعی آن کشور آسیب خواهد زد و زمینه‌ساز مداخله عوامل خارجی خواهد شد که مترصد بهره‌برداری از مشکلات بحرین هستند».

    ادعاهای «ترامپ» درمورد توافق هسته‌ای ایران/ هشدار سناتورهای آمریکایی به بحرین

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع تعمیر ونگهداری هواپیما
  • خرید کتاب های زبان اصلی الکتریک و الکترونیک هواپیما
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • خرید کتاب بازی های فکری زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های ادبیات نظارتی
  • دانلود منابع مرجع تدارکات
  • منابع اورجینال سیستم عامل
  • هاردکپی کتاب های موسیقی
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>