• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » دسته‌بندی نشده » کدام ماهیتابه بهتر است

    کدام ماهیتابه بهتر است

     

    کدام ماهیتابه بهتر است

    يکی از پرمصرف ترين ظروف در هر آشپزخانه ای ماهيتابه است. بيشتر غذاهاي ايراني بايد خوب سرخ شوند تا خوش آب و رنگ به نظر برسند. اين است که داشتن يک تابه خوب به بهتر شدن غذا طبق استانداردهاي ما ايراني‌ها کمک مي‌کند.

     

    يکی از پرمصرف ترين ظروف در هر آشپزخانه‌اي ماهيتابه است. بيشتر غذاهاي ايراني بايد خوب سرخ شوند تا خوش آب و رنگ به نظر برسند. اين است که داشتن يک تابه خوب به بهتر شدن غذا طبق استانداردهاي ما ايراني‌ها کمک مي‌کند. وقتي اسم تابه مي‌آيد شايد اولين چيزي که به ذهنمان مي‌رسد همان تابه‌هاي دسته‌بلند است اما اين روزها براي سرخ کردن غذا تابه‌هاي متنوعي در بازار موجودند که بد نيست به اين خانواده نيم‌نگاهي بيندازيد و اگر به يک تابه تازه نياز داريد، يکي از آنها را براي خريد در نظر بگيريد.

    چدن يا طرح چدن؟
    اگر به دنبال تابه‌هاي اصل چدني هستيد بايد بدانيد که يکي از ويژگي‌هاي آنها سنگيني بيش از حدشان است. شست‌وشوي ظرف چدني كار بسيار دشواري است و بلند کردن اين ظروف واقعا به کمي زور بازو نياز دارد. به همين دليل اين روزها تابه‌هايي به بازار آمده‌اند که کف آنها از لايه‌هاي نچسب تشکيل شده و شکل ظاهري آنها مشابه چدن است. اين تابه‌ها در حال حاضر طرفداران زيادي دارند و رنگشان مشکي با دسته فلزي يا آلياژ نسوز است.

    مهارت های خرید ماهیتابه,آشنایی با خرید ماهیتابه

    يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است که به آن تابه وُک مي‌گويند
    ويژه غذاهای چينی
    يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است که به آن تابه وُک مي‌گويند. چيني‌ها هنگام طبخ غذاهايشان سبزيجات و مواد غذايي را به مدت کوتاه و با حرارت زياد داخل اين تابه‌ها تفت مي‌دهند. به اين ترتيب غذا خيلي سرخ و برشته نمي‌شود و فقط بايد کمي نرم شوند. بنابراين ارزش غذايي سبزيجات بيشتر حفظ مي‌شود و براي سلامتي مفيد‌ترند. اگر به غذاهاي چيني علاقه‌منديد بهتر است يک تابه وُک داخل کابينت‌هايتان داشته باشيد. تابه‌هاي وُک هم از خانواده تابه‌هاي چدني هستند و حرارت را يکسان پخش مي‌کنند. البته جزو گران‌ترين گروه تابه‌ها محسوب مي‌شوند.

    خرید ماهیتابه,راهنمای خرید ماهیتابه

    یکی از ويژگی های ماهیتابه های چدنی سنگينی بيش از حدشان است
    سراميکي سياه و سفيد
    وقتي به کف اين تابه ها نگاه می کنيد خيلي شبيه سراميک نيستند. در واقع يک لايه پوشش سراميکي روي کف آنها قرار گرفته و رنگ آن هم سياه يا سفيد است. تابه‌هاي سراميکي مشابه تابه‌هاي تفلون خاصيت ضدچسبندگي دارند و بايد مراقب باشيد با اشياي تيز کفشان خط و خش نيفتد. بهتر است تابه هايی با رنگ روشن را انتخاب نکنيد. درست که در ابتدا ممکن است شيک و زيبا به نظر برسند ولي خيلي زود کفشان لک مي‌افتد و مدام مجبوريد با انواع سفید کننده آنها را تميز کنيد.

    انواع جنس ماهیتابه,بهترین جنس های ماهیتابه

    تابه های سراميکی مشابه تابه های تفلون خاصيت ضدچسبندگی دارند
    تابه برای ماهی
    بيشتر تابه‌هاي موجود در بازار گرد هستند اما تابه‌هاي مستطيل شکل هم پيدا می شود. اگر مي‌خواهيد ماهي را درسته سرخ کنيد يک تابه مستطيلي بخريد که کف آن روکش نچسبي داشته باشد.

    تکنیک های خرید ماهیتابه,اصول و نحوه خرید ماهیتابه

    اگر می خواهيد ماهی را درسته سرخ کنيد يک تابه مستطيلی یا بیضی بخريد
    تابه لبه دار
    گروهی از تابه ها نسبت به انواع معمولی لبه پهن تری دارند که می توانيد براي تهيه انواع خوراک يا پختن مرغ هم از آنها استفاده کنيد. تابه‌هاي لبه دار اين حسن را دارند که اگر داخل آنها روغن زيادي بريزيد هنگام هم زدن مواد روغن به در و ديوار نمی پاشد. برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند اين تابه‌ها مناسب تر هستند.

    آشنایی با خرید ماهیتابه, خرید بهترین جنس ماهیتابه

    برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند تابه های لبه بلند مناسب تر هستند
    مخصوص کباب و استيک
    تابه‌های شياردار مخصوصی هستند که بيشتر براي پخت استيک کاربرد دارند. اگر می خواهيد استيک خانگی بپزيد بهتر است حتما يکی از اين تابه ها هم داشته باشيد. جنس اين تابه‌ها معمولا تفلون يا چدني است. البته به اين تابه‌ها گاهي اوقات تابه گريل هم مي‌گويند چون براي کباب کردن انواع گوشت و مرغ هم از آن استفاده مي‌شود. اين تابه روي گوشت شما خط های برشته شده ای ايجاد مي‌کند و شکل ظاهري غذا جالب تر می شود.

    آشنایی با خرید ماهیتابه, خرید بهترین جنس ماهیتابه

    تابه‌های شياردار مخصوصی هستند که بيشتر برای پخت استيک کاربرد دارند
    درشيشه ای ها
    گاهي هنگام پخت برخي از غذاها در ماهيتابه لازم است براي مدتي در تابه را ببنديد. اينجاست که اگر در شيشه ای داشته باشيد بهتر است چون می توانيد غذای درحال پخت را ببينيد. برخي از تابه‌ها در ندارند. می توانيد يک در تک را جدا بخريد. اگر هم سرويس قابلمه بخريد که به طور حتم در يکي از قابلمه‌ها اندازه ماهيتابه مي‌شود. به هر حال اگر داشتن در برايتان مهم است هنگام خريد به اين نکته توجه کنيد.

    راهنمای خرید ماهیتابه،مهارت های خرید ماهیتابه

    برای پخت غذاهایی که لازم است در داشته باشند ماهیتابه در دار بخرید
    تابه رژيمی
    معمولا دو طرفه هستند و هنگام پخت و پز درها روی هم بسته و کاملا قفل می شوند. در نتيجه با کمک بخار آب و بدون نياز به آب و روغن، غذاهايی مانند مرغ و ماهی را خيلی زود برای خوردن آماده می کنند. البته اگر بعد از خريد از دو طرفه بودن تابه راضي نبوديد مي‌توانيد با باز کردن لولاي مياني تابه‌ها را از هم جدا کنيد و دو تابه معمولي داشته باشيد. در بعضي از مدل‌ها يکي از تابه‌هاي شياردار است که براي تهيه غذاهايي مانند استيک بيشتر کاربرد دارد. تابه‌هاي رژيمي در دو اندازه مختلف ديده مي‌شود.

    خرید بهترین مدل ماهیتابه, انواع جنس ماهیتابه

    ماهیتابه های رژیمی به دلیل قفل شدن درها روی هم غذاها را زودتر می پزند
    تابه استيل
    اين تابه ها حسنشان در اين است که خيلي زود گرم می شوند. از طرفی مي‌توانيد بدون هيچ نگراني آنها را داخل ماشين ظرفشويي بشوييد. فقط هنگام استفاده از قابلمه‌هاي استيل شعله گاز بايد حداقل باشد تا مواد غذايي نسوزند.

    بهترین جنس های ماهیتابه,تکنیک های خرید ماهیتابه

    حسن تابه های استیل در اين است که خيلی زود گرم می شوند
    نشانگر حرارتی تابه
    در بخش مرکزي بعضي از تابه‌هاي تفلون دايره قرمز رنگ کوچکي وجود دارد که به آن نشانگر حرارتي مي‌گويند. در شرايط معمولي داخل اين نشانگر خطوطي ديده مي‌شودولی وقتي تابه را روي گاز مي‌گذاريد نشانگر حرارتي کم‌کم گرم مي‌شود و يک دايره کامل قرمز رنگ را تشکيل مي‌دهد. در اين لحظه شما متوجه مي‌شويد که ظرف داغ و آماده استفاده است و از حرارت دادن بيش از حد براي گرم کردن تابه خودداري مي‌کنيد. در اثر حرارت زياد، پليمر کف تابه تجزيه شده و تابه شما آسيب مي‌بيند.

    چند نکته برای نگهداری از تابه های تفلون
    قبل از اينکه از تابه برای اولين بار استفاده کنيد يک بار آن را با مايع ظرفشويی بشوييد، بگذاريد خشک شود و بعد با کمی روغن چرب کنيد. حالا تابه برای استفاده آماده است.

    هرگز براي هم زدن مواد داخل تابه از وسايل تيز فلزي مانند چاقو، همزن و… استفاده نکنيد. بهتر است تعدادي کفگير تفلون بخريد تا سلامت کف تابه شما را تضمين کنند.

     

    خرید بهترین مدل ماهیتابه,انواع جنس ماهیتابه

    قبل از اينکه از تابه برای اولين بار استفاده کنيد يک بار آن را با مايع ظرفشويی بشوييد
    براي تميز کردن تابه‌هاي تفلون حتما از اسفنج استفاده کنيد و هرگز به سراغ سيم ظرفشويي نرويد.

    روی اسفنج مايع ظرفشويی بريزيد و پودر ظرفشويی به کار نبريد.

    گاهي اوقات استفاده از ماشين ظرفشويی می توانيد به دسته ها و رنگ بدنه آسيب برساند. اگر می خواهيد تابه ها را داخل ماشين ظرفشويی بگذاريد از قبل درباره مقاومت آنها مطمئن شويد.

    کدام ماهیتابه بهتر است

     

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب هنرهای رزمی زبان اصلی
  • کتب شیمی زبان اصلی
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی معدنی
  • دانلود منابع مرجع متالورژی
  • خرید کتاب های کلان‌مقیاس از آمازون
  • خرید کتاب سخنرانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی سیاست
  • خرید کتاب های زبان اصلی دوچرخه
  • خرید کتاب های دوره های خلبانی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>