• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » شرایط وام مسکن و موانع و راهکار ها

    شرایط وام مسکن و موانع و راهکار ها

    شرایط دریافت وام از بانک های دولتی برای خرید خانه

    شرایط دریافت وام از بانک های دولتی برای خرید خانه

    شرایط وام مسکن و موانع و راهکار ها

    وام خرید خانه برای هر زوج جوانی بسیار مهم و حیاتی است و اگر شما هم می خواهید خانه دار شوید سماتک در ادامه این پست انواع مختلف شرایط دریافت وام از بانک های دولتی برای خرید خانه را شرح خواهد داد.

     

    در یک سال گذشته وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و بانک مسکن وقت سر خاراندن نداشته اند. آنها یک هدف مهم برای خود ترسیم کرده بودند که آن هم نجات بازار مسکن از دست رکود بود. برای همین کاری که از دست بانک مسکن و بانک مرکزی بر می آمد، تهیه و جفت و جور کردن انواع و اقسام وام خرید مسکن بوده است. بانک مسکن از قدیم و ندیم وام صندوق پس انداز مسکن جوانان را داشت. برای همین در گام اول، وام صندوق پس انداز مسکن یکم را راه انداخت؛ وامی که مبلغ ۸۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شد تا کمک خوبی برای خریداران خانه باشد.

     

    پس از آن، سقف وامی که از طریق خرید اوراق حق تقدم مسکن تهیه می شود را افزایش داد. یک مرتبه وام به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافت. قدمی که قطعا رو به جلو بود. این سه مرجع تصمیم گیر، دو اقدام خاص دیگر هم انجام دادند. آنها گفتند برای زوج های جوانی که بعد از سال ۸۵ ازدواج کرده اند امکاناتی فراهم می کنیم تا بتوانند خانه ای بخرند.

     

    برای این کار وام ۸۰ میلیونی را جوری طراحی کردند که هر کدام از زوجین بتوانند یک فقره وام به این مقدار بگیرند اما بتوانند هر دو وام را خرج خرید یک خانه بکنند. آن وام ۶۰ میلیون تومانی هم چنین امکانی برایش فراهم شد. فقط تفاوتش این بود که به جای دو وام ۶۰ میلیونی، یک وام ۱۰۰ میلیونی به عروس و دامادها می دهند.

    شرایط دریافت وام از بانک های دولتی برای خرید خانه

    تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی با خرید اوراق از فرابورس
    سقف فردی تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم در تهران به ۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، به ۵۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

     

    شرایط دریافت وام
    * سود: نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی خرید واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار در حال حاضر ۱۷٫۵ درصد است.

     

    * دوره بازپرداخت: حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات فروش اقساطی خرید واحد مسکونی ۱۲ سال است.

     

    * شیوه های قسط بندی: تقسیط تسهیلات به سه روش ساده پلکانی سالانه و پلکانی دوره ای امکان پذیر است. در روش پلکانی سالانه طول دوره پلکانی ۱۲ ماه  و اقساط ماهیانه هر ۱۲ ماه با ضرایب افزایش پنج درصد محاسبه می شود و در روش پلکانی دوره ای، طول دوره پلکانی ۴۸ ماه و اقساط ماهانه هر ۴۸ ماه با ضریب افزایش ۲۰ درصد محاسبه می شود. مبلغ اقساط تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی در تهران ماهیانه حدود یک میلیون تومان و مبلغ اقساط تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ماهیانه حدود ۸۳۳ هزار تومان و مبلغ اقساط تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در سایر شهرها ماهیانه حدود ۶۶۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

     

    * عمر ساختمان: در صورتی که عمر ساختمان شما کمتر از ۲۰ سال باشد، در هر شهرستانی که باشید، می توانید از سقف وام مصوب استفاده کنید اما اگر از عمر ساختمان بیش از ۲۰ سال و حداکثر ۲۵ سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی گذشته باشد.

     

    * یک آپشن اضافی: گیرندگان وام می توانند یک وام دیگر هم روی آن وام ۶۰ میلیون تومانی دریافت کنند. تسهیلات جعاله از محل اوراق گواهی حق تقدم تا سقف ۱۰ میلیون تومان همزمان با پرداخت تسهیلات خرید قابل پرداخت است. مبلغ قسط تسهیلات جعاله ۱۰ میلیونی از محل اوراق با نرخ سود ۱۷٫۵ درصد و مدت بازپرداخت پنج ساله ماهیانه حدود ۲۵۱ هزار تومان است.

     

    * اوراق مجاز برای استفاده از وام: استفاده از سقف های تسهیلاتی مذکور از محل اوراق گواهی حق تقدم صادره در نمادهای تسه ۹۴۰۸ و به بعد (اوراق گواهی حق تقدم صادره آبان ۹۴ و به بعد) امکان پذیر است. پرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم صادره در نمادهای تسه ۹۴٫۷ و به قبل (اوراق گواهی حق تقدم صادره مهر ۹۴ و به قبل) صرفا تا سقف های قبلی تسهیلات (۳۵۰ میلیون ریال) امکان پذیر است.

    شرایط وام مسکن و موانع و راهکار ها

    * روش خرید اوراق: از آنجایی که اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به ارزش اسمی ۵۰۰ هزار تومان عرضه می شود ولی جهت دریافت تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم باید ۷۰ ۷۰ برگ اوراق خریداری شود. برای وام ۶۰ میلیونی، ۱۲۰ برگه، برای وام ۵۰ میلیونی، ۱۰۰ برگه و برای وام ۴۰ میلیونی باید ۸۰ برگه حق تقدم خریداری شود. قیمت هر کدام از این برگه ها در روزهای اخیر ۸۶ هزار تومان تا ۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان دست به دست می شود. متقاضیان برای خرید اوراق مورد نیاز می توانند به شعب بانک در سراسر کشور و کارگزاری های فرابورس مراجعه کنند.

    شرایط دریافت وام از بانک های دولتی برای خرید خانه

    تسهیلات ۸۰ میلیونی مسکن خانه اولی ها
    سقف فردی تسهیلات قابل اعطا بر روی هر واحد در شهر تهران ۸۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری معادل ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

     

    شرایط دریافت وام
    * حداقل متوسط موجودی: حداقل متوسط موجودی در هر دوره شش ماهه برای کسب سقف های تسهیلاتی ۸۰ میلیون تومان، ۶۰ میلیون تومان و ۴۰ میلیون تومان به ترتیب ۱۳٫۶ میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان و ۶٫۷ میلیون تومان تعیین می گردد اما در حالت حداکثر ممکن نیز می توان برای وام ۸۰ میلیونی، ۴۰ میلیون تومان، برای وام ۶۰ میلیونی، ۳۰ میلیون تومان و برای وام ۴۰ میلیونی، ۲۰ میلیون تومان سپرده گذاری کرد.

     

    * مدت زمان انتظار: اگر اقدام به باز کردن سپرده با حداقل موجودی کرده باشید، قاعدتا باید برای گرفتن وام سه سال صبر کنید. اما اگر برای گرفتن وام نمی توانید بیش از یک سال صبر کنید. باید نصف مبلغی که می خواهید را سپرده گذاری کنید.

     

    * نرخ سود: نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی اعطایی از محل این حساب معادل نرخ سود تسهیلات با سپرده در زمان اعطای تسهیلات تعیین و با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در حال حاضر ۱۳ درصد است.

     

    * مدت بازپرداخت: حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل حساب صندوق پس انداز مسکن یکم ۱۲ سال، برابر ۱۴۴ ماه است.

     

    * شیوه قسط بندی: شما می توانید اقساط را هم به صورت ساده و هم به صورت پلکانی پرداخت کنید. اقساط وام در حالت ساده یک میلیون و ۹۹ هزار تومان است.

     

    * شرط سنی: متقاضی چه متاهل باشد و چه مجرد باید ۱۸ سال تمام داشته و داری درآمد مستقل باشد.

     

    * سابقه دریافت وام: متقاضی از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک ها جهت خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم الشرکه با تغییر واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. حتی نباید از تسهیلات و امکانات دولتی مثل تعاونی های مسکن استفاده کرده باشد. برای این کار استعلام گرفته می شد.

     

    * شرایط ملک مورد نظر: بر اساس آیین نامه بانک مسکن از تاریخ صدور جواز ساخت ملک نباید بیش از ۱۵ سال سپری شده باشد، ضمن اینکه آیین نامه ۲۸۰۰ رعایت شود و بنا دارای استحکام لازم باشد.

     

    وام ۱۰۰ میلیونی زوجین جوان
    وام ۶۰ میلینی را که خاطرتان هست. بر همین اساس بانک مسکن شرایطی را ایجاد کرده که یک زوج می توانند به جای دو وام ۶۰ میلیونی بر روی دو سند رهنی، دو وام ۵۰ میلیونی روی یک سند رهنی دریافت کنند.

     

    شرایط دریافت وام
    * شرایط سن و ازدواج: اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به عروس و دامادهایی که تاریخ عقد آنان از اول فروردین ۸۵ و بعد از آن است صرفا در ازدواج اول برقرار است.

     

    * سابقه وام: پرداخت این تسهیلات مشروط به استفاده نکردن از تسهیلات زوجین طرح سال ۹۲ است.

    شرایط وام مسکن و موانع و راهکار ها

    * مقدار تسهیلات: زوجین جوان ساکن تهران می توانند ۱۰۰ میلیون تومان یعنی هر یک از زوجین حداکثر ۵۰ میلیون تومان، زوجین جوان ساکن در شهرهای دارای جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر می توانند ۸۰ میلیون تومان یعنی هر یک از زوجین حداکثر ۴۰ میلیون تومان و زوج های جوان ساکن در شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، ۶۰ میلیون تومان یعنی هر یک از زوجین حداکثر ۲۰ میلیون تومان وام آن هم بر روی یک پلاک ثبتی دریافت کنند.

     

    * شرایط دریافت وام: هر آنچه درباره تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن گفتیم، در مورد این نرخ وام هم مصداق دارد. یعنی همه زوج های جوان باید دارای آن شرایط باشند.

     

    وام ۱۶۰ میلیونی زوجین جوان
    بانک مسکن همان کاری که با وام ۶۰ میلیونی کرده، با وام۸۰ میلیونی هم انجام داده است. بر همین اساس بانک مسکن شرایطی را ایجاد کرده که یک زوج می توانند دو وام ۸۰ میلیونی بر روی یک سند خانه بگیرند به شرطی که هر کدام شان سپرده لازم را در بانک افتتاح کنند.

    شرایط دریافت وام از بانک های دولتی برای خرید خانه

    شرایط دریافت وام
    * مبلغ تسهیلات: زوجین جوان ساکن تهران می توانند ۱۶۰ میلیون تومان یعنی هر یک از زوجین حداکثر ۸۰ میلیون تومان، زوجین جوان ساکن در شهرهای دارای جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر می توانند ۱۲۰ میلیون تومان یعنی هر یک از زوجین حداکثر ۶۰ میلیون تومان و زوج های جوان ساکن در شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، ۸۰ میلیون تومان یعنی هر یک از زوجین حداکثر ۴۰ میلیون تومان وام آن هم بر روی یک پلاک ثبتی دریافت کنند.

     

    * شرایط کلی: زوجین باید هر دو واجد شرایط استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم باشند.

     

    * مبلغ سپرده گذاری: هر کدام از زوجین باید به صورت مجزا سپرده گذاری کنند. یعنی هر کدام از آن دو باید در تهران ۴۰ میلیون تومان، در شهرهای دارای جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر ۲۰ میلیون تومان و در شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، ۲۰ میلیون تومان سپرده بگذارند.

     

    * شیوه قسط بندی: تقسیط تسهیلات به سه روش ساده، پلکانی سالانه با ضریب افزایش سه درصد و پلکانی دوره ای ۴۸ ماهه با ضریب افزایش ۳۰ درصد امکانپذیر است. عروس و داماد باید در روش ساده در کل ماهانه دو میلیون و ۱۹۹ هزار تومان قسط بدهند که انصافا مبلغ کمی نیست ولی به مرور در طی ۱۲ سال سبک تر می شود. به دو میلیون تومان ۱۲ سال پیش فکر کنید، روان تان آرام می شود.

     

    وام صندوق جوانان
    حساب پس انداز مسکن جوانان یک حساب بلند مدت است. یعنی شما باید برای آینده خود برنامه ریزی کنید. این حساب به خاطر مدت طولانی انتظار در صف به درد جوانان می خورد به طوری که از سن کم برای فرد، حساب سپرده ای افتتاح شود.

     

    * شرط سنی: هر شخصی که به سن ۱۸ سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد می تواند به نام خود یا کسانی که تحت سرپرستی او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

     

    * مبلغ تسهیلات: حداکثر تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی، یعنی شهر تهران، شهرهای دارای جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر و شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر در پایان سال پانزدهم به ترتیب ۸۰، ۷۶ و ۷۴ میلیون تومان است. بر همین اساس اگر بخواهید در پایان سال ششم وام تان را دریافت کنید به ترتیب تقسیم بندی جغرافیایی که گفتیم، ۴۸، ۴۵ و ۴۳ میلیون تومان دریافت می کنید. در پایان سال پنجم هم می توانید تسهیلات مقرر را بگیرید. بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی می توانید ۴۵، ۴۴ و ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنید.

     

    * نرخ سود: سود این وام بر اساس سود مصوب بانک مرکزی محاسبه می شود. در حال حاضر سود مصوب بانک مرکزی ۲۰ درصد است بنابراین باید این وام را با سودی بالای ۲۰ درصد تهیه کنید.

     

    * شیوه قسط بندی: این وام را باید در حداکثر ۱۰ سال یعنی ۱۲۰ ماه تسویه کنید. به این ترتیب برای وام ۸۰ میلیونی باید ماهانه یک میلیون و ۵۴۶ هزار تومان قسط بدهید. انصافا مبلغ زیادی است.

    شرایط وام مسکن و موانع و راهکار ها

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های طالع بینی از آمازون
  • خرید کتاب های کلان‌مقیاس از آمازون
  • دانلود منابع مرجع آزمون های انگلیس
  • هاردکپی کتاب های طب اورژانس
  • دانلود فایل های زبان اصلی رمز نگاری
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • منابع اورجینال فنگ شویی
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • خرید کتاب های بیماری های عفونی از آمازون
  • خرید کتاب های گوارش از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>