• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » پیشگیری و معرفی بیماری ها » درمان کمر درد با ورزشهای خانگی

    درمان کمر درد با ورزشهای خانگی

     درمان کمر درد با ورزشهای خانگی

     

    درمان کامل کمر درد با تکنیک های ورزش درمانی

    درمان کمر درد با تکنیک های ورزش درمانی

    اصولا کمردرد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جوامع بشری است و با آن که درمان‌های متعددی برای آن وجود دارد‌، ولی هر کمردردی به درمان خاص خودش نیاز دارد و نمی‌توان نسخه مشترکی برای همه کمردردها پیچید و حتی بسیاری از این درمان‌ها نتایج رضایت بخشی برای بیمار در پی نخواهند داشت. با این حال، حدود نیمی از مبتلایان به کمردرد به تمرین‌هایی که در بخش‌های فیزیوتراپی یاد می‌گیرند و انجام می‌دهند، پاسخ داده و با انجام منظم و مداوم آنها بهبود می‌یابند. اما این ورزش‌ها چه هستند و با انجام آنها چگونه می‌توان از ابتلا به کمردرد پیشگیری کرد یا از شدت کمردرها کاست و آنها را درمان کرد‌؟

    ورزش درماني باعث درمان انواع مختلف کمردرد مي شود چون ورزش تاثيرات مختلفي روي اعضاء بدن مي گذارد که اين تاثيرات داراي فوايد درماني زيادي هستند.

    شايد براي شماهم پيش آمده باشد که در حين کار ناگهان کمر درد گرفته ايد و از انجام دادن کار بازمانده ايد. به طور معمول کمردرد ها تدريجي شروع مي شوند و اغلب با صدمات فيزيکي به دنبال بلند کردن وسايل سنگين و يا فعاليت‌هايي سنگين ايجاد مي شوند که در آخر هم به کمر درد حاد و يا ديسک کمر منجر مي شوند.

    دکتر پارسانژاد، فیزیوتراپیست با اشاره به این که یکی از روش‌های مؤثر تمرین درمانی برای رفع کمر درد، آموزش استفاده از عضلات مرکزی ستون فقرات کمری و فعالسازی آنهاست که به مثابه یک سیلندر در ناحیه تنه قرار دارند و ثبات و کنترل حرکات در این ناحیه را تأمین می‌کنند، می‌گوید: بسیاری از افراد فکر می‌کنند با تقویت عضلات شکم و شش تکه شدن آنها، ماهیچه‌های ناحیه مرکزی ستون فقرات هم تقویت شده، عملکردشان بهبود می‌یابد و ثبات ستون فقرات هم بیشتر می‌شود در حالی که این تصور غلط است. جالب است بدانید با تمرینات سنگین در بدنسازی، این عضلات مهار شده و عملکرد مناسب خود را از دست خواهند داد.

    این متخصص به تفکیک، روش‌هایی را برای تقویت عضلات کمر، معرفی می‌کند که اگر روزانه به مدت پنج دقیقه از آنها بهره گرفته شود نه تنها می‌توان عضلات مرکزی کمر را تقویت کرد، بلکه با آموزش بیشتر، می‌توان خود را از کمردرد مصون نگه داشت.

    تقویت عضلات کمر، نه با دراز و نشست
    باید بدانیم تمرین دراز و نشست، راه مناسبی برای تقویت عضلات مرکزی کمر نیست. ۲۵ عضله، این سیلندر مرکزی کمر را می‌سازند و خوشبختانه ما مجبور نیستیم برای تقویت همه آنها، تمرین‌های متعدد انجام دهیم، چراکه همه آنها با هم عمل می‌کنند و وقتی این عضلات کارشان را درست انجام می‌دهند، از ران‌ها تا شانه‌ها ثبات ایجاد خواهند کرد.

    به این ترتیب بهترین تمرین به جای دراز و نشست، قرار گرفتن روی آرنج‌ها و نوک پاهاست، در حالی که وضع ستون فقرات در راستای طبیعی خود حفظ شود، شبیه شنا رفتن روی زمین.

    درست بنشینید و نفس عمیق بکشید…
    همان‌گونه که دریافتید ستون فقرات را به سیلندری تشبیه کردیم که در بالای این سیلندر عضله دیافراگم شما قرار دارد که به نفس کشیدن شما کمک می‌کند و نقش بسیار مهم آن ایجاد ثبات مرکزی تنه است.

    بررسی‌ها نشان داده بیماران مبتلا به کمردرد در مقایسه با افراد سالم، الگوی تنفس غیرطبیعی دارند. اگر هنگام تنفس، قفسه سینه شما بیش از حد به بالا و پایین حرکت کند، احتمالا شما قسمت بالای سیلندر عضلات مرکزی یعنی دیافراگم را بخوبی فعال نکرده اید. برای بازآموزی و فعال کردن مناسب دیافراگمتان سعی کنید در وضعیت مناسب بنشینید، به آرامی قسمت پایین شکمتان را به داخل بکشید. حالا بدون این که شانه‌ها و قفسه سینه به سمت بالا حرکت کند، نفس عمیق بکشید. این تمرین را در حالی که دست‌ها را روی شکم یا روی کمر قرار می‌دهید، تکرار کنید. شما باید احساس کنید دیواره عضلات مرکزی تنه، بیش از قبل متسع می‌شود.

    کمتر بنشینید!
    عضلات مرکزی برای مجموعه فعالیت‌های متنوع و متعدد بدن، مانند راه رفتن یا بالانس زدن ژیمناست‌ها طراحی شده و از آنجا که امروزه با توسعه فناوری بیشتر فعالیت‌های انسان‌ها در وضعیت نشسته است، بدن با استرس‌های ناشی از این تغییر، سازگار شده و در برابر آنها آسیب‌پذیر می‌شود. در صورتی که تمام فعالیت‌های ما در حالت نشسته باشد، عضلات مرکزی به مرور ضعیف می‌شوند و ما صرف زمان برای برگرداندن عملکرد طبیعی آنها نیاز خواهیم داشت.

    منقبض کردن قسمت پایین شکم را فراموش نکنید
    طرفین این سیلندر از عضلات متعددی تشکیل شده که مهم‌ترین آنها عضله عرضی شکمی است و اغلب اوقات در صورت عملکرد نامناسب، علت دردهای کمر، پشت و ران هاست. این عضله مانند یک کرست برای بدن شما عمل می‌کند و فشار داخل شکمی را تنظیم می‌کند.

    زمانی که این عضله منقبض می‌شود، فشار داخل شکمی افزایش می‌یابد و سبب افزایش ثبات ستون فقرات می‌شود. بنابراین داخل فروبردن آرام قسمت پایین شکم، هنگام انجام تمرینات عضلات مرکزی و بلند کردن اشیا باعث انقباض عضله عرضی شکم و ایجاد ثبات بیشتر در این ناحیه می‌شود.

    یک اشتباه بسیار رایج در میان مردم این است که وقتی پایین شکم را داخل می‌کشند و این عضله را فعال می‌کنند، تمایلی به نفس کشیدن ندارند. بدن نیاز به اکسیژن دارد، بخصوص زمانی که ورزش می‌کنید یا جسمی را بلند می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که در این وضعیت نفستان را حبس نکرده‌اید.

    تقویت عضلات کف لگن را فراموش نکنید
    اما بخش پایینی سیلندر عضلات مرکزی که معمولا فراموش می‌شوند، عضلات کف لگن هستند. عضلات کف لگن به دلایل متعددی اهمیت دارند از جمله ثبات مرکزی تنه. انجام تمرین «کگل» هنگام تمرینات عضلات مرکزی به تقویت پایه این سیلندر کمک می‌کند.

    ورزش هاي مفيد براي درمان يا کم کردن کمر درد

    انجام دادن حرکات در آب:
    تمرینات بسیاری برای درمان کمر درد در آب موجود است که بسیار مفید است و بهتر است بیمار ابتدا روش صحیح انجام دادن این حرکات را زیر نظر مربی مربوطه آموزش ببیند و سپس به تنهایی انجام دهد. برای اجرای تمرینات در آب باید کل بدن تا زیر گردن در آب باشد به طوریکه سرشانه ها به طور کامل در آب باشد و پس از آن حرکات انجام شود.البته راه رفتن در آب با همین شرایط هم برای رفع کمردرد موثر است.

    شنا:
    شنا بهترين ورزش براي کساني است که از کمردرد رنج مي برند. شنا نوعي درمان کامل براي مشکلات کمر است. وقتي که بدن در آب است، در حالت بي وزني است و از يک سري از قيد و بندها رها مي شود. در نتيجه ستون مهره ها تحت فشار و وزن بدن قرار ندارد.

    دوچرخه سواري:
    دوچرخه سواري به شرطي مناسب است که موقعيتي مناسب براي قرارگرفتن بر روي دوچرخه داشته باشيد (تناسب بين اندازه دوچرخه و ارتفاع بدن) و هيچ مشکل خاصي براي سطح ستون مهره ها ايجاد نشود. در اين موارد حتماً با پزشک تان مشورت کنيد، او مي تواند تمرينات و حرکات مناسبي به شما پيشنهاد کند. انواعی از دوچرخه ثابت های موجود در باشگاه های ورزشی دارای پشتی و تکیه گاه هست، که برای افراد مبتلا به کمردرد مناسب است.

    پياده روي و دويدن آرام:
    پياده روي نيز يک فعاليت جسمي بسيار مناسب است. بسيار ساده مي توان پياده روي کرد؛ چه مسير کوتاه باشد و چه طولاني، چه سرعت پياده روي زياد باشد و چه کم، فايده و تأثير خود را خواهد داشت. اگر پياده روي مي کنيد بايد تعداد گام هايتان را افزايش دهيد به جاي اينکه اندازه گام هايتان را بيشتر کنيد. در واقع هر چه طول گام بيشتر باشد، ميزان پيچ خوردگي در ستون مهره ها بيشتر خواهد بود.

    از دیگر نکات حائز اهمیت در درمان کمر درد با ورزش توجه به این است که هرگز ورزش خود را با دويدن سريع و طولاني شروع نکنيد و دوي سريع را به طور کلی فراموش کنيد زيرا زماني که مي دويد، در هر گام ستون مهره ها ۱۰ برابر وزن بدن را بايد تحمل کند. به علاوه موج هاي سختي در راستاي پاهاي شما بالا مي روند. در نتيجه، ستون مهره ها در معرض درد قرار خواهد گرفت.

    اگر واقعاً اصرار داريد که بدويد، بايد احتياط کنيد و کفش هاي مناسبي بپوشيد که بتوانند از شدت شوک هاي وارده بر ستون مهره ها بکاهند. همچنین بدون مشورت با پزشک اقدام به دویدن نکنید.

     درمان کمر درد با ورزشهای خانگی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های واژهنامه از آمازون
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان اصلی نوسازی و طراحی داخلی
  • خرید کتاب سخنرانی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • دانلود منابع مرجع نظریه عملگرها
  • دانلود منابع مرجع تربیت بدنی
  • خرید کتاب پرستاری زبان اصلی
  • منابع اورجینال محیط بانی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>