• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » خواص و فواید هسته انگور

    خواص و فواید هسته انگور

    خواندنی درباره خواص هسته ی انگور

    خواندنی درباره خواص هسته ی انگور

    هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است

    حتماً شما هم افراد زیادی را می شناسید که هنگام خوردن انگور هسته ی آن را خارج می کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می کنید هسته ی انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می اندازید. همین هسته های کوچک و سفت و اعصاب خرد کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می کنند. البته خواص هسته ی انگور به همین جا ختم نمی شود. در این مطلب شما را با گوشه ای از خواص این هسته های به ظاهر بی ارزش آشنا می کنیم.

     

    هسته انگور برای مقابله با آلودگی
    شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نتایج پژوهش ها نشان می دهند که هسته ی انگور نه تنها ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند بلکه تأثیر منفی دخانیات را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند. اگر در شهرهای بزرگ و در میان آلودگی هوا زندگی می کنید و یا جزو سیگاری های غیرفعال (افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند) یا فول استرس هستید حتماً انگور میل کنید و هسته های آن ‌ها را درنیاورید.

    هسته ی انگور گنجینه ی آنتی اکسیدان
    هسته ی انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است که برای سلامتی بدن غوغا می کنند. این آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث تقویت بافت ‌ها و ارگان ها می شوند. خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین ها ی C و E و بتاکاورتن موجود در هسته ی انگور به مدت ۳ روز در بدن فعال می شوند و با عناصر مضر و آسیب رسان مقابله می کنند.

     

    هسته ی انگور برای تحریک و تصفیه ی خون
    هسته ی انگور باعث تحریک جریان خون می شود. این کار مانع از ترومبوز (تشکیل لخته ی خون) شده و فشارخون را کنترل می کند. فلاوونوئیدها که جزو دیگر ترکیبات هسته ی انگور هستند باعث تقویت رگ‌ های خونی و تصفیه ی خون از بقایای داروها و دیگر عناصر مضر می شود. این ترکیبات همچنین برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند مفید است.

    هسته ی انگور برای داشتن موهایی سالم تر
    هسته ی انگور برای سلامت موها نیز مفید است چون باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می شود. ترکیبات موجود در هسته ی انگور به تحریک جریان خون کمک کرده و خون را در مویرگ‌ ها نیز به جریان در می آورند. این مسئله نیز باعث تغذیه ی سلول‌ های پوست سر شده و از ریزش مو جلوگیری می شود.

     

    خواندنی درباره خواص هسته ی انگور

    هسته انگور  باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می شود

     

    هسته ی انگور: ضدباکتری و ضدالتهاب
    هسته ی انگور به طور موثری با التهاب ها و عفونت های بدن مقابله می کند. به همین دلیل برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند آرتریت، درماتیت، مشکلات پوست، سینوزیت، گاستریت، ورم معده و عفونت ادراری هستند مفید است. ترکیبات موجود در هسته ی انگور باعث تمیزی روده ها می شود.

     

    هسته ی انگور مفید برای بینایی
    هسته ی انگور دوست چشم ‌ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می باشد. این هسته های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ‌ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه ی رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه ی زیاد بروز می کند موثر است. هسته ی انگور همچنین برای مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت مفید است.

    هسته ی انگور: ضدسرطان
    خواص آنتی اکسیدانی هسته ی انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان های پوست، پروستات و سینه می شوند.

    هسته ی انگور برای پوست
    مصرف هسته ی انگور باعث جوانی و سلامت هر چه بیشتر پوست می شود. این هسته ها حاوی کلاژن و رسوراترول است؛ ترکیباتی که با پیری سلول‌ های پوستی و بروز چین و چروک مقابله می کند. باید بدانید که اکثر کرم ‌های موجود حاوی هسته ی انگور (به منظور کاهش آکنه و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست) هستند. ترکیبات موجود در این دانه ها ترشح کلاژن را فعال کرده و پوست را محکم، مرطوب کرده و به تقویت موها و مقابله با آکنه ها نیز کمک می کنند.

     

    خواندنی درباره خواص هسته ی انگور

     مصرف هسته ی انگور باعث جوانی و سلامت هر چه بیشتر پوست می شود
    روش مصرف هسته ی انگور
    برای برخورداری از خواص هسته ی انگور لازم است که در گام اول انگور را درسته و با هسته میل کنید.

    با این حال برای بهره مندی بیشتر از خواص آن راه‌ های دیگری نیز وجود دارد. عصاره یا کپسول های هسته ی انگور نیز وجود دارد. اگر می خواهید صرفاً با مصرف انگور درسته از خواص هسته ی انگور بهره ببرید حتماً میوه را به خوبی شستشو دهید. اگر به میوه های ارگانیک دسترسی دارید از آن‌ ها استفاده کنید.

    همچنین می توانید هسته ی انگور را خارج کرده بشویید و خشک کنید. آن‌ ها را آسیاب کرده و یا به صورت درسته در اسموتی ها یا آب میوه های خانگی بریزید. اگر هسته ی انگور را به همراه انگور درسته مصرف می کنید حتماً آن را به خوبی بجویید تا راحت تر هضم شوند.

    اگر مکمل آن را مصرف می کنید توصیه می شود روزانه ۳۰۰ گرم مصرف شود. تاکنون هیچ عارضه ی جانبی خاصی برای مصرف هسته ی انگور گزارش نشده است.

    توصیه می کنیم اگر داروی خاصی مصرف می کنید و یا از بیماری خاصی رنج می برید قبل از تهیه و مصرف هر نوع مکملی با پزشک مشورت کنید.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع رادیو
  • منابع اورجینال ویروس شناسی
  • خرید کتاب هنرهای رزمی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مطالعات تطبیقی
  • خرید کتاب های انسان شناسی از آمازون
  • کتب بافت شناسی زبان اصلی
  • کتاب های هواشناسی اورجینال
  • منابع اورجینال بیماری های عفونی
  • دانلود منابع مرجع طیف بینی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>