• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » اشتباهاتی که اثرات قهوه را از بین می برند

    اشتباهاتی که اثرات قهوه را از بین می برند

    اشتباهاتی که اثرات قهوه را از بین می برند

    یک فنجان قهوه لطفا! شاید این یکی از رایج‌ترین سفارش‌هایی باشد که در کافه یا مهمانی‌ها درخواست می‌کنید. در حقیقت قهوه یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین نوشیدنی‌ها خصوصا در چند سال اخیر بوده است. صحبت درباره فواید و مضرات این نوشیدنی بسیار است اما با‌توجه به نظر کلی متخصصان می‌توان گفت قهوه به نوعی یک ماده جادویی است؛ پژوهش‌ها نشان می‌دهد که قهوه با کاهش خطر زوال عقل و تقویت سوخت‌و‌ساز بدن مرتبط است. به‌علاوه، وقتی قهوه می‌نوشیم انرژی زیادی از آن به‌دست می‌آوریم، اما ممکن است گاهی به‌صورت ناخواسته از برخی مزایای قهوه محروم شویم یا حتی نتیجه عکس از نوشیدن آن نصیب‌مان شود.

    نحوه دم کردن و افزودنی‌های احتمالی باعث از بین رفتن مزایای قهوه می‌شود، اما نگران نباشید. در ادامه شما را با نحوه بهره‌گیری از مزایای قهوه آشنا می‌کنیم و از فواید این نوشیدنی محبوب می‌گوییم و  از اشتباهات رایجی که هنگام نوشیدن قهوه مرتکب می‌شوید پرده‌برداری می‌کنیم. کافی است از این اشتباهات رایج خودداری کنید تا بیشترین بهره را از دانه‌های قهوه ببرید.

    همه خواص قهوه!

    اشتباهاتی که اثرات قهوه را از بین می برند

    جایگزین چربی‌سوز

    مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه قبل از ورزش موجب افزایش انرژی می‌شود. نیازی نیست مکمل بخرید یا از پودرهای چربی‌سوز استفاده کنید. دم کردن یک فنجان قهوه داغ و بدون شکر یا خامه تنها چیزی است که به آن نیاز دارید. قهوه نه تنها وضعیت تمرینات شما را بهبود می‌بخشد، بلکه خواص درمانی متعددی برای حفظ سلامت بدن دارد.

    افزایش سوخت‌وساز بدن

    قهوه حاوی کافئین است؛ محرکی که میزان سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. یکی از مطالعات اخیر نشان داد که مصرف قهوه سرعت سوخت‌وساز بدن را تا سه ساعت پس از مصرف کافئین افزایش می‌دهد. افزایش سطح سوخت‌وساز با افزایش قابل‌توجه سطح اکسیداسیون چربی همراه است. این بدان معناست که نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه قبل از تمرینات ورزشی باعث بهبود روند چربی‌سوزی می‌شود. بدن با قهوه و کافئین مانند یک دارو برخورد می‌کند، اما در این مورد، زیاد نوشیدن چندان خوب نیست و شما را از نتایج دلخواه‌تان دور می‌کند.

    بهبود عملکرد ورزشی

    قهوه با بهبود عملکرد ورزشی مرتبط است. با توجه به اظهارات انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی، مصرف متعادل کافئین موجب ارتقای عملکرد ورزشی تا سطح مشخصی می‌شود. یافته‌های مطالعات اخیر حاکی از آن است که کافئین به ورزشکاران توان خروجی بیشتری می‌بخشد و وضعیت تمرینات آنها را بهبود می‌دهد. وقتی کافئین مصرف می‌کنید، مقاومت بیشتری نسبت به خستگی و بی‌حالی پیدا می‌کنید. نوشیدن قهوه حداقل یک ساعت قبل از تمرین شما را به نتایج دلخواه‌تان نزدیک‌تر می‌کند. مصرف‌کنندگان قهوه پس از مدتی تفاوت قابل‌توجهی در تمرینات خود احساس می‌کنند.

    افزایش تمرکز  ذهنی

    مطالعات نشان می‌دهد که مصرف قهوه و کافئین باعث بهبود تمرکز ذهنی در مصرف‌کننده شده و وضعیت تمرینات فرد را ارتقا می‌دهد. بر‌اساس مقالات بهداشتی هاروارد، قهوه و کافئین موجی از انرژی را به سمت شما سوق می‌دهد و عملکرد ذهنی‌تان را به‌طور بالقوه تقویت می‌کند. به‌علاوه، روند زوال ذهنی را با افزایش سن کندتر می‌کند. بیش از دو فنجان قهوه تلخ در روز ننوشید تا از مزایای قابل‌توجه این نوشیدنی برخوردار شوید. اگر از مشکلات پزشکی مانند فشار‌خون بالا رنج می‌برید، بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

    کاهش دردهای عضلانی

    مطالعات محققان دانشگاه ایلینوی نشان داده که قهوه و کافئین با کاهش دردهای عضلانی ناشی از ورزش مرتبط هستند. مطالعه آنها نشان داد که احساس درد در ناحیه ماهیچه چهارسر پس از مصرف کافئین به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و آنهایی که قبل از ورزش کافئین مصرف می‌کنند، به‌طور کلی درد کمتری احساس می‌کنند. نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از تمرین به کسانی که به علت درد عضلانی حین ورزش دست از کار می‌کشند، کمک می‌کند که عملکرد بهتری داشته باشند.

    همه خواص قهوه!

    جلوگیری از ابتلا به بیماری

    قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است؛ باتوجه به مقالات آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، قهوه یکی از بزرگ‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی شهروندان آمریکایی است. آنتی‌اکسیدان‌ها به پاکسازی خون، ازبین بردن رادیکال‌های آزاد و مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کنند. خواص درمانی قهوه و کافئین موجب کاهش التهاب در بدن می‌شود، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و از ابتلا به پارکینسون و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. این فواید تنها با نوشیدن قهوه تلخ محقق خواهند شد، آن هم نه بیشتر از دو فنجان در روز.

    ۸عاملی که باعث از بین رفتن فواید قهوه می‌شود

    ۱٫ قهوه آسیاب شده می‌خرید

    مطمئنا، آماده کردن دانه‌های قهوه به تلاش بیشتری نیاز دارد چون باید خودتان آنها را آسیاب کنید. اما تحقیقات منتشر شده در نشریه شیمی مواد غذایی نشان می‌دهد که قهوه آسیاب شده رادیکال‌های آزاد بیشتری دارد که می‌تواند موجب استرس‌های اکسیداتیو و التهاب در بدن شود.

    ۲٫ قهوه را در همان کیسه اصلی‌اش نگه می‌دارید

    بهتر است دانه‌های قهوه را در ظروف در بسته نگه دارید و از کیسه خودش استفاده نکنید. براساس مطالعات انجام شده، سطح رادیکال‌های آزاد در حالتی که قهوه را درمعرض هوا قرار می‌دهید، افزایش می‌یابد و زمانی که این اتفاق می‌افتد، بیشتر آنتی‌اکسیدان‌های قهوه جهت خنثی کردن این اثر از بین می‌روند، درنتیجه آنتی‌اکسیدان کمتری وارد بدن می‌شود.

    ۳٫ زیاد قهوه می‌نوشید

    هیچ چیزی زیادش خوب نیست. به‌طور کلی، مزایای سلامت قهوه از فنجان پنجم یا هشتم به بعد کاهش می‌یابد. نوشیدن قهوه زیاد نه تنها مزیتی ندارد، بلکه برای افرادی که مشکل فشار خون بالا، دیابت، اضطراب و بیماری ریفلاکس معده به مری دارند، خطرناک است.

    ۴٫ صبح زود قهوه می‌نوشید

    نوشیدن قهوه در ساعت۷ صبح کمکی به افزایش سطح انرژی شما نمی‌کند، چون در ساعات اولیه بیداری، هورمون استرس، یعنی کورتیزول، در بالاترین سطح خود قرار دارد و انرژی طبیعی شما را خودبه‌خود افزایش می‌دهد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن اولین قهوه بین ساعات ۱۰صبح تا ۱۲ظهر است؛ به این ترتیب، می‌توانید از مزایای قهوه حداکثر بهره را ببرید.

    همه خواص قهوه!

    ۵٫ تصور می‌کنید قهوه بو داده سیاه آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد

    قهوه را طوری درست کنید که باب میل‌تان باشد و به فرضیات موجود مبنی بر وجود آنتی‌اکسیدان بیشتر در یک نوع خاص از بو دادن توجه نکنید. تحقیقات مرتبط با بهترین نوع بو دادن قهوه هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد و معلوم نیست کدام یک بهتر است.

    ۶٫ قهوه بو داده روشن‌تری می‌نوشید تا کافئین کمتری مصرف کنید

    دوست نداریم تصور شما را بر هم بزنیم، اما این کاری که انجام می‌دهید دقیقا نتیجه عکس دارد. در واقع، یک فنجان قهوه بو داده با رنگ روشن‌تر، کافئین بیشتری به شما می‌رساند، هرقدر قهوه را بیشتر بو بدهید، کافئین کمتری می‌گیرید. اگر به کافئین حساس هستید، بهتر است قهوه بو داده فرانسوی را انتخاب کنید.

    ۷. فنجان قهوه‌تان را خیلی شیرین می‌کنید

    یکی از بهترین مزایای قهوه این است که باعث ثبات سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می‌شود. این مزیت به آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه مرتبط است. شیرین کردن قهوه خوب است، اما تبدیل قهوه به یک دسر کار خوبی نیست. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف متعادل شکر به همراه قهوه خللی در کاهش خطر ابتلا به دیابت ایجاد نمی‌کند. درواقع، مقدار مصرف شکر اهمیت زیادی دارد.

    ۸. نوشیدن یک فنجان قهوه برای شما خیلی زمان می‌برد

    شاید برای شما هم پیش آمده باشد؛ یک فنجان قهوه می‌ریزید، چند جرعه می‌نوشید و آن را در گوشه‌ای رها می‌کنید و پس از مدتی فراموش می‌کنید فنجان را کجا گذاشته بودید. این کار باعث افزایش سطح اسیدیته قهوه می‌شود. این مسئله خطر چندانی ندارد، اما اسید اضافی ممکن است باعث خطر ابتلا به سوزش سر دل و سوءهاضمه شود و به مینای دندان آسیب بزند. شاید به‌همین علت هم هست که برخی متخصصان معتقدند نوشیدن قهوه باعث آسیب به مینای دندان می‌شود.

    همه خواص قهوه!

    شاید بسیاری از شما که به‌طور روزانه قهوه می‌خورید وسوسه شوید که مقداری قهوه ذخیره داشته باشید که اگر روزی قهوه‌تان تمام شد از آن استفاده کنید. اگرچه دانه‌های قهوه برای مدت بیشتری نسبت به قهوه آسیاب‌شده رایحه خود را حفظ می‌کنند، ولی هر دوی آنها برای مدت محدودی قابلیت حفظ کیفیت اولیه را دارند. پس بهتر است قهوه موردنیاز را به شکل دانه و برای مصرف دو هفته تهیه کنید. اگر   بیش از دو هفته نگه دارید کیفیت مطلوب اولیه را نخواهد داشت.

    قهوه را کجا نگهداری کنید؟

    عده‌ای بر این باور ند که قرار دادن پودر یا دانه قهوه داخل یخچال یا فریزر باعث حفظ تازگی آن خواهد شد. شاید این روش درست باشد، ولی باز و بسته کردن متعدد ظرف قهوه باعث نفوذ هوا شده و درنتیجه قهوه غلیظ‌‌تر خواهد شد. بهترین شرایط نگهداری قهوه، قرار دادن آن دور از رطوبت و در دمای اتاق است. قرار دادن قهوه در فریزر یا یخچال برای نگهداری آن مناسب نیست.

    قهوه‌ات بی‌مزه است؟

    علاوه بر کلیه موارد فوق و جدا از روش تهیه قهوه، مقدار آب نیز بسیار مهم است. مقدار آب در تهیه قهوه نسبت دم نامیده می‌شود. بنا به استاندارد ارائه شده از طرف اتحادیه قهوه اروپا نسبت آب مورد نیاز به قهوه یک لیتر به ۵۰ تا ۶۵گرم پودر قهوه است.

    اشتباهاتی که اثرات قهوه را از بین می برند

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • منابع اورجینال محیط بانی
  • کتاب های ادبیات روسی اورجینال
  • خرید کتاب معماری زبان اصلی
  • کتب عمومی زبان اصلی
  • خرید کتاب های سرد سازی از آمازون
  • منابع اورجینال تولید مواد غذایی
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • خرید کتاب سینما زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>