• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » علمی و آموزشی » ده مورد از اطلاعات شخصی که برای سرقت هویت استفاده میشود

    ده مورد از اطلاعات شخصی که برای سرقت هویت استفاده میشود

    how-to-fake-identity

    ده مورد از اطلاعات شخصی که برای سرقت هویت استفاده میشود

    اگر شما هم نگران این هستید که هویت شما جعل گردد و یا توسط سارقان اینترنتی مورد هجوم قرار بگیرید. حتما باید از ۱۰ اطلاعات مهم که مورد توجه سارقان هویت است مطلع باشید تا بتوانید از این اطلاعات به خوبی محافظت کنید. زیرا امروزه سرقت هویت در صدر انواع سرقت ها در دنیا قرار گرفته است. در این پست انزل وب به شما می گوییم چطور از خود و اطلاعات شخصی تان محافظت کنید.

    ده مورد از اطلاعات شخصی که برای سرقت هویت استفاده میشود

    Ten Pieces of Information That Are Used to Steal Your Identity

    براساس آمار سال ۲۰۱۲ جعل هویت با بیش ۲۴ میلیارد دلار خسارت حتی بیشتر از سرقت اموال ، در صدر انواع سرقت ها قرار گرفت و این یک نتیجه وحشتناک مخصوصا برای افرادی است که بیشتر اطلاعات شخصی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. همه ی ما میدانیم اطلاعات شخصی مان باید محافظت شود ولی دقیقا نمی دانیم چه کاری باید انجام دهیم. در این پست ما به شما می گوییم چگونه از هویت و اطلاعات خود محافظت کنید. همچنین اگر میخواهید متوجه شوید که کامپیوترتان کنترل و جاسوسی می شود ، حتما پست مروبطه را در انزل وب مطالعه فرمایید. در زیر چگونگی حفاظت از ۱۰ مورد اطلاعات مهم که که مورد توجه سارقان است را برای شما ذکر کرده ایم :

    کد ملی

    این کاملا آشکار است که برای هر چیزی اعم از افتتاح حساب بانکی ، حساب های آنلاین ، شروع یک کسب و کار و یا پرداخت مالیات احراز هویت لازم است. کدملی نیز یکی از مواردی است که برای احراز هویت فرد مورد استفاده قرار می گیرد. حالا تصور کنید که شما مورد سرقت هویت قرار بگیرید و فردی با هویت شما تخلفات فراوانی را مرتکب شود و از کد ملی تان برای احراز هویتش استفاده کند، آنگاه پلیس شما را نیز در تمامی تخلفات دخیل میداند. پس فراموش نکنید کد ملی خود در اختیار سایت ها و شبکه های اجتماعی نامطمئن قرار ندهید.

    meli card

    تاریخ و مکان تولد

    مانند کد ملی ، تاریخ و محل تولد شما نیز معمولا برای احراز هویت تان استفاده میگردد پس اگر سارق هویت از تاریخ تولد دقیق شما و محل تولدتان آگاهی داشته باشد میتواند با سرقت هویت شما و  احراز هویتش با کمک دانستن کد ملی و تاریخ تولدتان ،  هویت شما را به سرقت ببرد. پس فراموش نکنید حتی اگر از شبکه های اجتماعی امن و مطمئن هم استفاده میکنید هیچ گاه تاریخ تولد دقیق خود برای عموم به نمایش نگذارید.  مثلا خیلی از شبکه های اجتماعی برای احراز هویت از تاریخ تولد در مرحله دوم استفاده می کنند و این یعنی اگر فردی تاریخ تولد شما را بداند به راحتی میتواند حساب شما را هک و یا هویت تان را جعل نماید. مثلا شبکه های اجتماعی برای تبریک تاریخ تولد توسط دوستانتان شما را ترغیب به ذکر کامل تاریخ تولدتان میکنند. در چنین مواردی توصیه میکنیم شما تنها سال تولد خود را ذکر کنید . ما در گذشته مهم ترین مواردی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید را بررسی کردیم که پیشنهاد میکنیم حتما مراقب آنها نیز باشید.

    گواهینامه رانندگی یا شماره پاسپورت

    گواهینامه رانندگی و یا شماره پاسپورت هر دو میتوانند به سارقان برای کشف اطلاعات بیشتر از جمله نام کاملتان ، تاریخ تولد ، ملیت و حتی آدرس شما کمک کنند. پس اگر گواهینامه رانندگی و یا پاسپورت شما دزدیده شود با تغییر عکس پاسپورت شما می توانند به راحتی هویت تان را دزدیده و مورد سوء استفاده قرار دهند و در واقع کنترل قسمتی از زندگی شما را به دست گیرند. این در مورد پاسپورت خطرناک تر است زیرا باعث سرقت هویت شما در سطح بین المللی شده و سارق می تواند با نام شما حساب و یک کسب و کار در کشوری دیگر راه اندازی کند و حتی سارق می تواند تحت نام شما سفرهای بین المللی داشته باشد.

    گواهینامه رانندگی یا شماره پاسپورت

    شماره حساب ها

    درد ها به دنبال پیدا کردن مسیری برای دسترسی به شماره حساب ها ، حساب های باز نشستگی و حساب های پس انداز شما هستند حال اگر رمز عبور شما را بدست آورند میتوانند مسیر موجودی حساب شما را به حساب دیگری منحرف کنند. پس در این مورد توصیه می کنیم شماره حساب خود را تنها در اختیار افراد قابل اعتماد قرار دهید و سعی کنید شماره حساب خود را حفظ کرده تا نیازی نباشد بر روی برگه ای آن را یادداشت کنید.

    رمز های کارت های بانکی

    معمولا خیلی از افراد از پسوردهای معمول که به راحتی قابل حدس زدن هستند به عنوان پسورد کارت های بانکی استفاده می کنند. مثلا از رمز های “۱۱۱۱” یا “۱۲۳۴” و یا پسورد “۵۲۸۰” استفاده میکنند که به راحتی قابل حدس زدن هستند و احتمال سرقت از کارت های شما را بیشتر می کنند. خیلی از افراد از تاریخ تولد ، سالگرد ازدواج و یا سایر اطلاعات شخصی خود به عنوان پسورد استفاده می کنند که این هم به راحتی با دنبال کردن شما در فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی قابل حدس زدن خواهد بود. پس سعی کنید از ترکیبی از اعداد استفاده کنید که به راحتی توسط دیگران قابل شناسایی نباشد. همچنین توصیه میکنیم پسورد تمامی کارت های بانکی شما یکی نباشد زیرا اگر یکی از کارت های شما مورد سوء استفاده قرار گیرد ، دیگر کارت های بانکی شما نیز در معرض خطر قرار میگیرد.

    entering-pin-terminal

    تاریخ انقضای کارتهای بانکی و کدهای امنیتی آن

    هنگامی که در حال خرید آنلاین هستید برای پرداخت ، درگاه بانک از شما رمز دوم کارت بانک و همین طور تاریخ انقضا کارت را درخواست میکند. در ساده ترین احتمال مثلا اگر کارت بانکی شما دزدیده شده باشد و رمز اینترنتی شما نیز ضعیف باشد ، سارق براحتی می تواند با استفاده از کارت شما به صورت آنلاین خرید کند. ولی احتمال دیگری که در چندین سال خیلی دامنگیر مردم بوده است ، ترمینال ها و یا همان درگاه های آلوده می باشد. یعنی زمانی که به مرحله پرداخت میرسید به جای درگاه اصلی بانک ، هکر یک درگاه جعلی و دقیقا شبیه همان درگاه برای شما نمایش میدهد و شما اطلاعات کارت خود را در آنجا وارد میکنید. می توان گفت شما در این حالت خودتان اطلاعات حسابتان را در اختیار سارق قرار داده اید. پس دقت کنید در هنگام استفاده از درگاه ها حتما فراموش نکنید درگاه های بانک از https یا همان مسیر امن استفاده میکنند. همچنین آدرس کامل درگاه بانک را چک کنید، تمامی بانک ها در صفحه پرداخت خود ، آدرس اینترنتی یا همون url قابل اعتماد درگاه خود را ذکر کرده اند. اگر url ای که در آدرس اینترنتی مرورگر خود مشاهده می کنید آدرس عجیبی است و یا شامل https نیز نمی باشد حتما دکمه انصراف را زده و پرداخت خود را از طریق دیگری انجام دهید. اگر نگران این هستید که حساب های شما هک شوند حتما پست ، حملات هک Spear Phishing چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم را در انزل وب بخوانید.

    آدرس فیزیکی شما و آدرس ایمیل

    آدرس شما و آدرس پست الکترونیک تان میتوانند هر دو برای کلاه برداری و کسب اطلاعات بیشتر از شما مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین به هیچ وجه آدرس فیزیکی خود را در سایت و اجتماع های غیر معتبر ثبت نکنید. همچنین آدرس ایمیل شما که ممکن است از طریق آن در وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی زیادی ثبت نام کرده باشید به راحتی در دسترس است و افراد سودجو می توانند با داشتن تاریخ تولد شما ، پسوردتان را عوض کنند و به راحتی به ایمیل شما دسترسی داشته باشند. پس توصیه میکنیم از ایمیلی که برای ثبت نام در موسسات مالی ، بانک و مراکز مهم استفاده می کنید در شبکه های اجتماعی و دیگر سایت ها استفاده نکنید. همچنین توصیه بعدی ما این است که حتما ایمیل خود را احراز هویت کنید یعنی شماره موبایل خود را در بخش تنظیمات ایمیلتان وارد کرده تا به محض اینکه کسی با آی پی به جز آی پی شما به ایمیلتان دسترسی پیدا کرد از طریق sms شما را مطلع سازد.

    شماره تماس

    نگرانی بعدی کلاه برداری از طریق شماره های تلفن همراه است. خیلی از افراد همیشه نگران این هستند که شماره شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. زیرا با کلاه برداری های فیشینگ از طریق تلفن همراه که در کشور ما هم خیلی رایج شده است ، میتوانند با نام موسسه ی معتبر از شما اطلاعات شخصی تان را درخواست کنند. یا اینکه از شما بخواهند در پاسخ آنها جواب خاصی را ارسال کنید. از این رو ما توصیه می کنیم شماره تلفنی که برای موسسات بانکی استفاده میکنید در اختیار عموم قرار ندهید. بلکه شماره تلفن خاصی برای اینکه در نظر بگیرید.

    نام کامل شما

    خیلی از افراد برای افتتاح حساب در سایت ها و یا شبکه های اجتماعی از نام کامل خود استفاده میکنند. که باز این مورد هم برای سارقان ارزشمند است چون با دانستن نام کامل شما ، می توانند حساب و اکانت ساختگی با نام شما باز کنند از این رو توصیه میکنیم سعی کنید تنها از اسم کوچک خود در وب سایت ها و سوشیالها استفاده کنید و یا اینکه از نام مستعار استفاده نمایید.

    my-name-is-trouble

    عضویت و یا نام شرکت محل کار شما

    شما ممکن است در کلوب ها و یا باشگاه های ورزشی عضو بوده باشید. از این رو خیلی پیش آمده که اطلاعات شخصی خود را در جمع افراد در باشگاه های ورزشی و یا گروه های اینترنتی و یا افرادی که فکر میکنیم به ما تعلق دارند بروز دهیم. بهترین راهکار این است که بدانیم دقیقا با چه کسانی در حال صحبت هستیم. همچنین اگر فردی خود را نماینده بانک یا شرکت و یا سازمان خاصی معرفی کرد ، اطلاعات خود را در اختیار او قرار ندهیم و با مراجعه به شعبه محلی شرکت ، سازمان و یا بانک مورد نظر ، اطلاعات مورد درخواست را در اختیارشان قرار دهیم.

    جمع بندی :

    بعد از مطالعه این پست شما خواهید دانست ارزش هرکدام از اطلاعات شخصی شما تا چه میزان اهمیت دارد و اینکه نباید در دسترسی هر فردی قرارگیرد. بنابراین زمانی که قسمتی از اطلاعات شخصی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارید مطمئن شوید که این اطلاعات مورد حفاظت است و توسط افراد سودجو قابل استفاده نخواهد بود. این به این معنی نیست که شما از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید بلکه ما توصیه میکنیم در به اشتراک گذاری کمی دقت داشته و با احتیاط عمل کنید.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی سیاست
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های زیست شناسی
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • خرید کتاب های تفکر انتقادی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی تربیت
  • منابع اورجینال برنامه نویسی عصبی زبانی
  • خرید کتاب های زبان اصلی منطق
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>