• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » روانشناسی » چگونه در رابطه با همسران خود موفق باشیم؟؟

    چگونه در رابطه با همسران خود موفق باشیم؟؟

     چگونه در رابطه با همسران خود موفق باشیم؟؟

    موفقیت یک ارتباط به تلاش طرفین در لحظه لحظه زندگی بستگی دارد. پا به پای شوهرتان قدم بردارید و در حل مشکلات همراهی اش کنید. سعی کنید، از خود لطف، مراعات، مهربانی و دلسوزی نشان دهید. آقایان بیش از هرچیزی انتظار دارند، همسرشان با آنها دوست باشد و شرایط و موقعیتشان را به خوبی درک کند.

    اگر می خواهید در ارتباط با شوهر خود موفق باشید و همسرتان را از خود راضی نگه دارید به نکات زیر توجه کنید و آنها را در زندگی خود به کار ببرید، آن وقت زندگی تان تغییرات بزرگی می کند.

    می خواهید در ارتباط با شوهر خود موفق باشید؟

    از شوهرتان انتقاد نکنید

    درویشی اذعان داشت: به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید چون این کار شما و همسرتان را از هم دور می کند. به علاوه زمانی که شوهرتان از فشار عصبی رنج می برد، سعی نکنید از لحاظ احساسی به او نزدیک شوید، چون او را در این حالت عصبی تر کرده و از خود دور می کنید.

    فقر عاطفی را دریابید

    سمیه شاهمرادی مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تهران درخصوص ابراز علاقه بیان کرد: به شوهر خود ابراز علاقه کنید، تلاش کنید تا این ابرازعلاقه همیشگی باشد. همه ما همان طور که به غذا نیاز داریم به محبت هم نیاز داریم. این یک نیاز ذاتی است و نباید از آن غافل شویم چرا که خیلی مواقع بسیاری از مشکلات پیش آمده، ممکن است در عین حالی ربطی به ابرازعلاقه نداشته باشد اما سرنخ آن فقر عاطفی در روابط زن و شوهر است که حتی برسلامت جسمی آنها نیز تاثیرگذار است.

    لجبازی و مشاجره نکنید!

    در مقابل شوهر خود هر قدر هم که حق با شما باشد، لجبازی و اصرار نکنید. اگر بحثی پیش آمد آن را کش ندهید، زود دعوای احتمالی را با احترام تمام کنید.

    این روانشناس بالینی با تاکید برعدم مشاجره بیان کرد: از مخالفت و مشاجره با شوهر خود بپرهیزید، او را بازجویی نکنید. هرگز بی احترامی، فحاشی و گله گذاری نکنید و تلخی های گذشته را مرور و یادآوری نکنید.

    خوش اخلاق باشید

    درویشی در خصوص خوش اخلاقی با شوهر عنوان کرد: اکثر مردها در زندگی خود به دنبال آرامش هستند. آنها تمایل دارند، اوقات خوشی داشته باشند و از زندگی لذت ببرند، بنابراین خوش مشرب باشید.

    وی افزود: دست کم هفته ای یکبار را به تخلیه، حل و فصل تنش های روحی و اضافی تولید شده میان خود و شوهرتان اختصاص دهید، پس احساسات خود را با شوهرتان در میان بگذارید و به احساسات او نیز در این باره گوش فرا دهید. همچنین شوهرتان را به درک نکردن، عدم صمیمیت و بی احساس بودن متهم نکنید چون او درک کردن، صمیمیت و با احساس بودن را به شیوه مردانه نشان می دهد.

    شوهرتان را درک کنید

    سمیرا درویشی کارشناس ارشد روانشناس بالینی در خصوص نکات شوهر داری گفت: باید به همسر خود احترام بگذارید و با همسر خود روراست باشید، سعی کنید او را درک کنید و برای افکار و احساساتش ارزش قائل شوید. اگر حرف های شوهرتان مطابق میل شما نیست، از خود واکنش تند نشان ندهید، چون به این وسیله بذر بی اعتمادی را در زندگی خود می کارید.

    نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید

    در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیازهای شوهرتان، از او سوال کنید و دیدگاه واقعی وی را نسبت به خود و زندگی تان دریابید و در نهایت جوابی که شوهرتان می دهد را بدون انتقاد و جبهه گیری بپذیرید.

    وی افزود: از شوهرتان انتظار نداشته باشید که با تمامی طرح ها و ایده ها و افکار شما موافق باشد و آنها را تایید کند. واقع بین باشید و به او اجازه دهید که نظرش را هر چند که بر خلاف میل شما باشد، بیان کند.

    در لحظه عشق بورزید

    روانشناس بالینی درباره عشق ورزیدن در لحظه اظهار داشت: هرگز برای عشق ورزیدن منتظر لحظات خاص نباشید و از لحظه لحظه زندگی تان به منظورعشق ورزیدن به هم با تمام وجود و از اعماق قلب خود استفاده کنید و بهره جویید.

    وی ادامه داد: شوهر خود را در مقابل بستگانش تحقیر نکنید و در معاشرت با اقوام و دوشتانش محدودش نکنید و در رفت و آمد با بستگان همسر خود پیش قدم باشید و به آنها احترام بگذارید.

    محبت افراطی ممنوع

    این مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تهران درخصوص محبت افراطی خانم ها عنوان کرد: خیلی از خانم ها به صورت افراطی به شوهر خود محبت می کنند و به طرف مقابل خود فضا برای محبت نمی دهند.

    وی افزود: بسیار مشاهده شده است که زنانی ازعدم ابرازعلاقه همسر خود ناراضی بوده اند. وقتی این ناراحتی و دلخوری های زنان دقیق بررسی شد، می بینیم که شوهران این خانمها به خوبی توانایی ابراز علاقه را دارند اما چون این زنان مدام به شوهرشان می چسبند در نتیجه مهلتی به همسرشان نمی دهند که به سمتشان بیایند. خانم ها معمولاً دچار این خطا شده و این موضوع با تحقیقات به عمل آمده اثبات رسیده است. زنان نمی دانند که با این کار همسر خود را دلزده می کنند.

    شاهمرادی یادآور شد: ابراز افراطی محبت زن باعث شکستن عزت نفس و از بین رفتن بیش از حدغرور زن می شود. زنان توجه داشته باشند که اکثر آقایان دوست دارند، زن سهل الوصول نباشد یعنی زن ارزش و جایگاه خودش را بداند.

    زنان باید شیوه و تکنیک های شوهرداری را بیاموزند و با تکیه بر آنها سعی کنند، روابط بهتری با همسر خود برقرار کنند. به علاوه این موضوع بسیار حائز اهمیت است که زنان نباید به سراغ محبت افراطی بروند چراکه این کار موجبات دلزدگی را فراهم می کند.

     چگونه در رابطه با همسران خود موفق باشیم؟؟

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های تجهیزات نظامی اورجینال
  • کتاب های فنی و مهندسی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ترکیبیات
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • هاردکپی کتاب های شیمی آلی
  • کتاب های بدون دسته بندی اورجینال
  • کتاب های هواشناسی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های حسابداری
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی گواهینامه خلبانی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>