اطلاعیه سایت
آشنایی با مازراتی کواتروپورته دیزل + تصاویر
شرکت خودروسازی مازراتی از جمله شرکت هایی است که خودروهای لوکس و قدرتمند تولید میکند.
نکات موتوری
صدای زیبا و کم از کلیدیترین آیتمها در استفاده از چنین خودروهای دیزلی است. صدای بامو واقعاً دلنشین است ولی صدای پورشه به نظر خشن میآید. اما درباره مازراتی سیستم Active Sound آن باعث میشود صدای خروجی از اگزوز به حالت اسپرت باشد ولی از نظر صدای مکانیکی صدای خوشایندی ندارد.
هیچگاه مهندسی که در پشت شاسی پورشه پانامرا و کابین استثنایی آن قرار دارد را فراموش نکنید. حال تصور کنید این مهندسی با یک موتور دیزل ۳ لیتری V6 ترکیب شود. توان این خودرو ۲۹۶ اسب بخار است. تا به نتیجه نرسیدهاید بگوییم رقیب بعدی کسی نیست جز بامو ۶۴۰d Gran Coupe با تریم M Sport که او هم با قدرت ۳۰۹ اسب بخار در تست ما حاضر است.
آیا مازراتی کواتروپورته دیزل میتواند در مقابل رقبایی چون پورشه و بامو قد علم کرده و گوی سبقت را از آنها برباید. اکنون ششمین نسل از کواتروپورته در اختیار ماست و بهتر از تمامی برادران بزرگتر خود ساخته شده است. این اولین باری است که این خودرو به یک موتور دیزل مجهز میشود. توان مؤثر کواتروپورته ۲۷۱ اسب بخار است که آن را مدیون موتور VM Motori V6 بوده که آلایندگیاش ۱۶۳ گرم در هر کیلومتر است و باعث میشود از نظر قیمت این مازراتی یکی از بهترین انتخابها باشد.
با این وجود کواتروپورته تنها خودروی ۴ درب با ابهتی نیست که میشناسیم. رقبای دیگر از برندهای مشهور هم هستند که نه تنها خودروهای لوکس به حساب میآیند بلکه مرز بین مدلهای کوپه و سالن را کمرنگتر کردهاند.
قرار است تعادل بین رانندگی راحت و هندلینگ تند و تیز آنها را بررسی کنیم. مازراتی به طور استاندارد از سیستم میرایی Skyhook بهره میبرد ولی پورشه به خریداران خود حق انتخاب داده است تا از بین سیستم PASM هزار و ۱۱۶ یورویی و یا سیستم تعلیق گازی ۲ هزار و ۵۲۵ یورویی یکی را بر گزینند. میتوانید سیستم VDC بامو را با قیمت هزار و ۱۰۰ بورو نیز به این رقابت اضافه کنید یا اینکه آن را باید میله ضد پیچش به عنوان قسمتی از بسته Adaptive Drive 3 هزار و ۴۰۰ یورویی ترکیب نمایید.