• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » رفتار پسر گونه در دخترانه ایرانی / دخترانه پسرنما

    رفتار پسر گونه در دخترانه ایرانی / دخترانه پسرنما

    گرایش دختران ایرانی به رفتارهای پسرانه

    گرایش دختران ایرانی به رفتارهای پسرانه دیدن رفتارهای ناهنجار و پسرانه از دختران ایرانی در جای جای ایران حاکی از گرایش دختر ایرانی به رفتار مردانه دارد

    رفتار پسر گونه در دخترانه ایرانی / دخترانه پسرنما

    سقوط دو دختر از طبقه چهارم هنگام فرار از خانه برای رفتن به مهمانی، سه دختر همکلاسی خود را گروگان گرفتند، دستگیری دختری که با لباس پسرانه سعی داشت وارد استادیوم شود اینها تنها چند نمونه از خبرهایی است که در مدت زمانی کوتاه از دختران نوجوانی که با بروز رفتارهای پسرانه دست به گانگستر بازی زدند منتشر شده است.

    از اینها که بگذریم فقط کافی است یک روز بعد از ظهر گذری به پارک‌های سطح شهر تهران بیندازید تا با دختران بسیاری مواجه شوید که با پوشیدن لباس‌های پسرانه از کلاه، شلوار گرم کن، کتانی و بلوزهای گشاد و کوتاه گرفته تا بروز رفتارهای پسرانه و استفاده از تکه کلام‌های پسرانه سعی در نشان دادن رفتاری دارند که شاید حتی تا همین چند سال پیش تعجب برانگیز بود.

    مطالعاتی که طی سالهای اخیر در رابطه با هویت جنسی افراد انجام شده نشان می‌دهد که دختران ایرانی به شدت به رفتار پسرانه گرایش داشته و اگر قرار باشد خودشان جنسیتشان را مشخص کنند حتما جنسیت مذکر را انتخاب خواهند کرد. همین مساله نشان می‌دهد که موضوع هویت یابی دختران و پذیرش الگوهای دخترانه طی سالهای اخیر تا چه اندازه مورد غفلت قرار گرفته است.

    شاید در گذشته به ندرت پیش می‌آمد که دختران در مکان‌های مختلف از داخل محیط مدرسه گرفته تا کوچه و خیابان با یکدیگر گلاویز شوند و زدو خورد داشته باشند. اما تصویر کتک کاری دختران نوجوان و رد و بدل کردن رکیک‌ترین ناسزاها دیگر تبدیل به یک امر عادی شده است

    غفلت از این مساله در حالی است که هویت یابی جنسی یکی از اساسی‌ترین مواردی است که باید مورد توجه نظام آموزشی و فرهنگی هر جامعه‌ای باشد. چرا که بی توجهی به این مساله زمینه ساز بسیاری از تعارضات میان فرزندان و اعضای خانواده و فرد و جامعه خواهد بود که آسیب‌های بسیاری را در پی دارد.

    جابه جایی هویت جنسی در بین دختران و پسران آثار خود را با شکلهای گوناگون از نوع پوشش و آرایش ظاهری تا قبول مسئولیت در زندگی طی سالهای اخیر در جامعه نشان داده است. شاید در گذشته به ندرت پیش می‌آمد که دختران در مکان‌های مختلف از داخل محیط مدرسه گرفته تا کوچه و خیابان با یکدیگر گلاویز شوند و زدو خورد داشته باشند.

    اما تصویر کتک کاری دختران نوجوان و رد و بدل کردن رکیک‌ترین ناسزاها دیگر تبدیل به یک امر عادی شده است.

    از سویی دیگر هر روز به تعداد دختران معتاد افزوده شده و بسیاری از مسائل اجتماعی به سوی زنانه شدن پیش می‌رود. اکنون نسبت به سال‌های گذشته تعداد مجرمان زن بسیار افزایش یافته است و در بسیاری از زمینه‌های مجرمانه از فروش مواد گرفته تا باندهای قاچاق و فساد و قتل و غارت شاهد حضور زنان هستیم.

    همه این موارد نشان می‌دهد که شاید بسیاری گمان کنند بروز رفتارهای پسرانه در میان دختران تنها مختص دوران نوجوانی است اما نباید فراموش کرد که این دوران عمیق‌ترین تاثیرات را تا پایان عمر بر روی فرد باقی می‌گذارد.

    از همینجاست که هر روز از تعداد دخترانی که نقش‌های اجتماعی زنانه را می‌پذیرند کاسته شده و بر تعداد دخترانی که از این نقش‌ها گریزان‌اند افزوده می‌شود. این افراد وقتی وارد دوران جوانی می‌شوند به سختی حاضر به ازدواج و به ویِژه بچه‌دار شدن هستند.

    کم کم وظایفی که مختص دختران است ، مثل مادر بودن و همسر بودن به دست فراموشی سپرده شده و در عوض آن شغل های مردانه در دست زنان افتاده است. امروزه در بسیاری از مشاغل که به صورت سنتی در حیطه توانایی مردان شناخته می‌شد، زنان و دختران مشغول به کار هستند.

    زنانی که بیشتر از سر اجبار و کمتر از روی علاقه در بسیاری اوقات با دستمزدی ناچیز تن به کار هایی از این دست می‌دهند.

    شاید تا چند سال پیش نشستن یک خانم پشت فرمان تاکسی، اتوبوس، ماشین‌های سنگین خدمات شهری، دستفروشی کنار خیابان، رانندگی در جاده‌ها و غیره باعث تعجب بسیاری از مردان و حتی زنان می‌شد.اما در حال حاضر به ندرت با کسانی روبرو می‌شویم که از دیدن یک زن در حین انجام کارهایی که پیش از این مردانه تلقی می‌شد تعجب کنند.

    بدترین واکنشی که می‌توان به این فرایند رو به رشد نشان داد بی تفاوتی و پذیرش آن به عنوان یک امر طبیعی است. در حالی که جا به جایی نقش‌ها و تغییر الگوهای جنسیتی مانند یک بمب ساعتی است که دیر یا زود منفجر خواهد شد و دود آن در چشم همه افراد جامعه خواهد رفت. با ادامه این روند زمانی خواهد رسید که برای رفع این مشکل باید ضررها و هزینه‌های بسیار زیادی را بپردازیم.

    در الگوهای فرهنگی که پسران از آزادی بیشتری برخوردارند، دختران را بر آن می دارد تا برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر و و ابراز وجود، برای برخورداری از امتیازات در رفتار، پوشش و کلام، به پسرانه رفتار کردن گرایش یابند

    اما گسترده شدن این مشکل از کجا آب می‌خورد؟ یکی از مهم‌ترین زمینه‌های شکل گیری و رشد این پدیده، از درون جامعه نشات می‌گیرد.الگوها و امتیازاتی که جامعه به فرد می دهد بر رفتارهای فردی تأثیر بسیاری دارد .

    در الگوهای فرهنگی که پسران از آزادی بیشتری برخوردارند، دختران را بر آن می دارد تا برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر و و ابراز وجود، برای برخورداری از امتیازات در رفتار، پوشش و کلام، به پسرانه رفتار کردن گرایش یابند. به طوری که دختری با رفتار پسرانه همچنان جایگاه خود را در میان همسالان حفظ می کند اما پسری با رفتار دخترانه از سوی همسالان طرد می شود.

    دختران برای اینکه بتوانند از خود دفاع کنند و حالت تدافعی به خود بگیرند گاهی حالت پسرانه و لات منشانه به خود می گیرند.گاهی در بعضی از خانواده ها، دخترها به واسطه دختر بودنشان مورد تحقیر خانواده شان قرار می گیرند و آنها برای پنهان کردن این تحقیر لباس پسرانه می پوشند، در جمع های دوستانه از الفاظ پسرانه استفاده می کنند، لات منشانه راه می روند و نوعی سرکشی در آنها دیده می شود که همگی نشات گرفته از رفتار نامناسب اجتماع با آنهاست.

    یکی دیگر از دلایل آن بی توجهی نظام آموزشی به تفاوت اصول تربیتی میان دختران و پسران است. در حال حاضر تمامی سرفصل‌های کتاب‌های آموزشی در دوران مدرسه و برنامه‌های تربیتی وزارت آموزش و پرورش برای دختران و پسران کاملا مشابه است. در حالی که باید ظرافت‌های بسیار تفاوت هر دو جنس در تدوین برنامه‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

    نقش خانواده در هویت‌یابی جنسی نوجوانان بسیار موثر است. بعضی از خانواده‌ها علاقه عجیبی به فعالیت‌های جنسی مخالف دارند و فرزندان خود را به رفتار جنس مخالف خود تشویق می‌کنند. در حالی که اگر این خانواده‌ها از عواقب کار خود و اثرات زیان‌باری که بر روی فرزندان خود و جامعه می‌گذارند خبر داشتند هرگز به این کار اقدام نمی‌کردند.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های سرد سازی از آمازون
  • کتاب های اپیدمیولوژی اورجینال
  • خرید کتاب معدن کار زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی روابط بین الملل
  • خرید کتاب زبان اصلی نظریه گراف
  • منابع اورجینال مولکول شناسی
  • هاردکپی کتاب های طب اورژانس
  • خرید کتاب نورشناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب آناتومی و فیزیولوژی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تجهیزات هوا و فضا
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>