• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » رئیس سازمان زمین‌شناسی نسبت به ساخت و سازهای بدون مطالعه در تهران هشدار داد+ ساخته شدن برج میلاد بر روی گسل

    رئیس سازمان زمین‌شناسی نسبت به ساخت و سازهای بدون مطالعه در تهران هشدار داد+ ساخته شدن برج میلاد بر روی گسل

    رئیس سازمان زمین‌شناسی نسبت به ساخت و سازهای بدون مطالعه در تهران هشدار داد+ ساخته شدن برج میلاد بر روی گسل

    ساخت و سازهای بدون مطالعه در تهران به مرز هشدار رسیده و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز بر آن تاکید می‌کند.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی نسبت به ساخت و سازهای بدون مطالعه در تهران هشدار داد+ ساخته شدن برج میلاد بر روی گسل

    برج میلاد هم روی گسل ساخته شده/ چه کسی بر ساخت و سازهای پایتخت نظارت می‌کند؟

    رئیس سازمان زمین‌شناسی نسبت به ساخت و سازهای بدون مطالعه در تهران هشدار داد+ ساخته شدن برج میلاد بر روی گسل

    به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در صحن شورای شهر تهران حاضر شد و نسبت به ساخت و سازهای بدون مطالعه در تهران هشدار داد.

    وی در مورد ساخت برجی مانند برج میلاد به عنوان نماد شهر گفت که این برج بر روی گسل واقع شده است.

    مهندس محمدتقی کره‌ای با ارائه گزارشی از مخاطرات زمین‌شناسی و تدقیق پهنه‌های گسلی شهر و با بیان اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از سوی مراجع علمی با رنگ قرمز پررنگ در نقشه‌های زمین‌شناسی نشان داده شده است، گفت: ایران پرخطرترین کشور در زمینه مخاطرات زمین‌شناسی در دنیا است که باید این مساله مورد توجه جدی قرار گیرد.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با انتقاد از شیوه ساخت و ساز در تهران گفت: نحوه شهرسازی در تهران به گونه‌ای است که دره‌های بزرگ را قطع می‌کند و در زمان سیلاب، آب از کانال‌هایی که طراحی شده است عبور نکرده و برای تهران خطرات جبران‌ناپذیری در پیش خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه اتوبان همت روی خط رود دره به عرض ۴۰۰ متر طراحی شده است، گفت: اگر سیلابی در تهران رخ دهد، امکان عبور از این خط را ندارد و تهران قطعا با مشکلاتی مواجه می‌شود.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه نباید بر روی روددره‌ها اتوبان احداث می‌کردند، گفت: اتوبان امام علی (ع)، چمران و… بر روی روددره ساخته شده است که پیشنهاد می‌شود سیستم هشدار بالادستی قوی ایجاد شود تا بتوانیم در هنگام بروز حادثه مسیرهای بعدی را مسدود کنیم.

    وی با بیان اینکه اگر در زمان وقوع سیلاب، رودخانه کن طغیان کند به معدن خلیج و حتی فرودگاه مهرآباد خسارت وارد می‌کند، گفت: نشست زمین بسیار در شرایط فعلی باید مورد توجه قرار گیرد؛ به گونه‌ای که در جنوب تهران نرخ نشست زمین به یک میلی‌متر در روز رسیده است و این در حالی است که بالاترین نرخ در مکزیکو سیتی سالانه ۳۲ سانت ، ثبت شده و تهران در جهان دارای رکورددار نشست زمین با نشست سالانه ۳۶ سانت است.

    کره‌ای با بیان اینکه آتشفشان دماوند در ۵۰ کیلومتری زمین قرار دارد اما هیچ فکری به حال آن نکرده‌ایم، گفت: این در حالی است که وقوع و شدت آتشفشان قابل کنترل است.

    *هشدار رئیس جمعیت هلال احمر

    پیش از این نیز سید امیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر در مورد ساخت و سازها بر روی گسل در تهران هشدار داده بود.

    وی با اشاره به اینکه تمام گسل‌ها خطرات در تهران مطالعه‌شده و موجود است گفت: اما ما شاهد ساخت و ساز روزانه روی گسل‌ها هستیم،‌ این تناقض‌ را نمی‌توانیم حل کنیم.

    ضیایی در پاسخ به این سوال که شمال شهر تهران و بافت جدید روی گسل است یا جنوب شهر و بافت قدیم؟ گفت: هر دو طرف، هم در شمال تهران گسل داریم و هم در جنوب آن، ولی اگر اتفاقی بیفتد جنوب تهران آسیب بیش‌تری می‌بیند.

    وی در پاسخ به این سوال که اکنون ساخت و سازهای تهران به‌خصوص آنهایی که روی گسل قرار دارند از سوی مدیریت بحران تأییدیه می‌گیرند؟ نیز گفت: طبیعی است که آنها باید پروانه بگیرند و پروانه را چه کسی صادر می‌کند؟ شهرداری تهران! اصلاً به همین علت تولیت زلزله تهران را به شهرداری آن واگذار کرده‌اند که به این موضوع توجه کند یا مثلاً هنوز در مسیل رودخانه اجازه ساخت و ساز داده می‌شود. در همین جاده فشم ساختمانی را دیدم که درست کنار مسیل واضح شده و چند طبقه هتل است، خب، چه کسی به آن مجوز داده؟ اینکه یک ساختمان کوچک نیست که از دید پنهان باشد، جلوی چشم همه هست.

    *چه کسی مجوز ساخت و سازها را می‌دهد

    با توجه به اینکه شهرداری تهران متولی اصلی زلزله شهر تهران محسوب می‌شود و باید نسبت به وقوع آن آمادگی لازم را در پایتخت ایجاد کند، مشخص نیست که چرا سختگیری‌های لازم در مورد ساخت و سازها در این شهر انجام نمی‌شود.

    متاسفانه اکنون مشخص شده که علاوه بر ساخت و سازهای شخصی، پروژه های مهم شهرداری تهران که برخی پروژه ملی نیز محسوب می‌شوند، از این قائده مستثنی نبوده و همچنان بدون مطالعات، ساختمان‌ها را روی گسل ها می‌سازند.

    اینکه برج میلاد به عنوان نماد تهران درست روی گسل واقع شده نشان دهنده این موضوع است که برای آنهایی که مجوزهای ساخت و ساز را صادر میکنند، تنها دریافت وجوه حاصله اهمیت دارد نه جان افراد.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی نسبت به ساخت و سازهای بدون مطالعه در تهران هشدار داد+ ساخته شدن برج میلاد بر روی گسل
    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب نظریه شماره زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات گسسته
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • دانلود منابع مرجع جبر کامپیوتر
  • خرید کتاب های آموزش از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع آنالیز تابعی
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیبر نوری
  • خرید کتاب های بیوانفورماتیک از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>