• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » صوتی و تصویری » خلاصه ی فیلم ماهی ها عاشق می شوند از علی رفیعی

    خلاصه ی فیلم ماهی ها عاشق می شوند از علی رفیعی

    خلاصه ی فیلم ماهی ها عاشق می شوند از علی رفیعی

     

    SDFDFGخلاصه ی فیلم ماهی ها عاشق می شوند از علی رفیعی

     

    نویسنده و کارگردان:  علی رفیعی

    بازیگران: رویا نونهالی، گلشیفته فراهانی، رضا کیانیان،  مائده طهماسبی،  مریم سعادت، فرخ نعمتی، سیامک صفری، مهدی پاکدل، علیرضا اولیایی، سینا رازانی، فرهاد آئیش و …

    مشاورین فیلمنامه: شبنم طلوعی، محمود کلاری

    موسیقی: علی صمد پور

    فیلم‌برداری:  محمود کلاری

    تدوین:  واروژ کریم مسیحی

    طراح صحنه و لباس: علی رفیعی

    صدا برداری:  ساسان نخعی

    صدا گذاری: محسن روشن

    گریم: علی عابدینی

    مدت زمان: ۹۶ دقیقه

    سال ساخت : ۱۳۸۳

    سال اکران : ۱۳۸۴

    خلاصه فیلم

    عزیز(با بازی رضا کیانیان) پس از تحمل چند سال زندان و در مجموع بیست و چند سال دوری از زادگاه، در مسیر بازگشت به شهرش با جوانی به نام رضا آشنا می شود که در یکی از ایست های بازرسی، جوان دستگیر می شود و از او شماره  تلفنی نزد عزیز می ماند که به قصد دیگری گرفته بود. عزیز پس از رسیدن، با دو دوست دوران جوانی اش ملاقات می کند؛ یکیشان تلاش می کند عزیز را راضی به فروش خانه اش کند. خانه عزیز تبدیل به رستوران خانگی آتیه (با بازی رویا نونهالی) شده است ، همان کسی که زمانی قرار بود با او ازدواج کند. عزیز پس از ملاقات  با رحمت که در خانه پدری اش پیشکار بوده، تصمیم می گیرد به رستوران سر بزند. آتیه به همراه دخترش توکا (با بازی گلشیفته فراهانی) و دو زن دیگر(با بازی مائده طهماسبی و مریم سعادت)، رستوران را اداره می کند. آتیه پس از غیبت ناگهانی عزیز ازدواج کرده و شوهرش پس از مدتی در دریا غرق شده. اکنون او با ورود عزیز احساس خطر می کند که مبادا دلیل بازگشت عزیز، بازپس گیری خانه باشد. پدر عزیز که در طی این سالها مرده، وانمود کرده که پسرش در سفر خارج است. عزیز به ملاقات هم سفر جوانش می رود و درصدد برمی آید تا خانواده ی رضا را از دستگیریش باخبر سازد. با شماره ای که از او دارد تماس می گیرد و در کمال تعجب می فهمد که شماره رستوران آتیه را گرفته. به مرور می فهمد که توکا و جوان دستگیر شده، رابطه ای مشابه عزیز و آتیه داشته اند و غیبت ناگهانی جوان، توکا را در موقعیت گذشته مادرش قرار داده. عزیز در بالاخانه رستواران مستقر شده و آتیه و زنان، با بهترین غذاها از او پذیرایی می کنند. پس از رفع سوء تفاهم آتیه، رابطه اش با عزیز گرم می شود، اما عزیز به طور مرموزی از افشای ماجرای رضا و طمع نداشتن به پول رستوران خودداری می کند. عزیز که از طرف رضا هم متهم به دورویی و خیانت شده، سرانجام شرایط آزادی او را فراهم می کند و می رود. آتیه از روی یکی از نقاشی های عزیز، رد خانه ای که عزیز به آنجا رفته را می یابد و به آنجا می رود.

    اولین فیلم سینمایی علی رفیعی، کارگردان شناخته شده ی تاتر، در زمان خودش کنجکاوی های زیادی را برانگیخته بود و بعد از نمایش آن در جشنواره و نظر مثبت منتقدان و تماشاگران یک سوال مطرح بود که چرا او اینقدر دیراولین فیلمش راساخت؟ علی رفیعی که امروز هفتاد و هشت سال دارد،در زمان ساخت اولین فیلم سینماییش “ماهی ها عاشق می شوند” شصت و شش سال داشت؛ سن و سالی که به اعتقاد بسیاری زمان بازنشستگی است. رفیعی با روایت داستانی شاید تکراری از هجران و وصال و تزئین آن با رنگ های بسیار زیبا که هم در طراحی طبیعی طبیعت شمال ایران بسیار دیده می شود و هم در طراحی لباس بازیگران و هم در بشقاب های غذای رستوران آتیه؛ فیلمی عاشقانه و آرام و صد البته خوشرنگ، لذیذ و خوشمزه را به سینمای ایران تقدیم کرد. تلفیق رنگ ها درغذاهای شمالی فوق العاده چشم نواز است؛ البته زیبایی رنگ ها در دیگر غذاهای رستوران نیز به چشم می خورد.

    رفیعی دکترای تاتر خود را از دانشگاه سوربن فرانسه گرفته است و فعالیت هایش را درتاتر ایران از سال هزار و سیصد و پنجاه و سه با به روی صحنه بردن نمایش آنتیگونه شروع کرد. او همچنین تدریس در دانشگاه تهران و ریاست تاتر شهر و دانشکده هنرهای دراماتیک را در کارنامهء خود دارد.  لازم به ذکر است که در دوران دانشجویی در فیلم های تلویزیونی و سینمایی فرانسه و انگلیسی زبان نیز بازی کرده است. اغلب کارهای او لبریز از رنگ هستند و در جلسه ی مطبوعاتی فیلم دومش”آقا یوسف” در پاسخ به یکی از سوالات که درباره ی  نقش رنگ ها در فیلم هایش بود، چنین پاسخ داده است:

    ” من دو فیلم بیشتر نساختم. اما اگر در جهنم هم فیلم بسازم، آن را رنگ آمیزی می کنم. رنگ گناهی نکرده که باید از برخی لباس ها منها شود. من تا جایی که ممکن است شخصیت ها را رنگ آمیزی می کنم هرچند که نمی توانم خودشان را رنگ کنم. فیلم سوم من سمفونی رنگ خواهد بود”

    نام فیلم در ابتدا قرار بود ” بهار خزر” باشد که بعد به “ماهی ها عاشق می شوند” تغیر نام داد.

    “ماهی ها عاشق می شوند” نامزد کسب شش سیمرغ از جشنواره فجر شد .

    رویا نونهالی بازیگری با قریحه و تکنیک بالا است . او که یک تندیس زرین از خانه سینما و دو سیمرغ  بلورین از جشنواره فجر برای فیلم های”عروسی خوبان” محسن مخملباف و”بوی کافور عطر یاس” بهمن فرمان آرا و تعداد زیادی نامزدی برای فیلم های مختلفش دارد، در این فیلم نیز همچون اغلب فیلم هایش به خوبی از عهده ی ایفای نقشش برآمده است. او از سال هزار و سیصد و شصت و دو فعالیت های حرفه ایش را با تاتر آغاز کرد و از سال شصت و شش وارد سینما نیز شد و تا امروز حضور در بیش از سی فیلم سینمایی را در کارنامه ی خود دارد.

    رضا کیانیان دیگر بازیگر فیلم نیز جوایز متعددی کسب کرده است و از آن جمله است دو سیمرغ بلورین جشنواره فجر برای فیلم های “آژانس شیشه ای” و ” خانه ای روی آب”.

    گلشیفته فراهانی نیز دیگر بازیگر فیلم است که هم اکنون در عرصه ی سینمای بین المللی به چهره ای شناخته شده تبدیل شده است و تجربه ی کار با کارگردانان مطرحی نظیر” جیم جارموش“،” ریدلی اسکات”، ” هنر سلیم”،” عتیق رحیمی”، “جان استوارت”،”رشید بوشارب”، “لویی گرل”، “کریستف انوره”،”مرجانه ساتراپی” و… را دارد. او در دوران کوتاه فعالیت سینماییش در ایران که حدود پانزده سال بود تقریبا با تمام کارگردان های مطرح سینمای ایران همکاری داشت. گلشیفته فراهانی  در سال هفتاد و شش با فیلم “درخت گلابی” به کارگردانی “داریوش مهرجویی” فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. او که در آن زمان تنها چهارده سال داشت با کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین الملل جشنواره فجر، جوان ترین بازیگری است که این جایزه را دریافت کرده است.او در سال های بعد با فیلم های ” هفت پرده” فرزاد موتمن ،  “زمانه” حمیدرضا صلاحمند ،”جایی دیگر” مهدی کرمپور،  ” بوتیک” حمید نعمت الله ، “اشک سرما” عزیزالله حمید نژاد،  ” به نام پدر” ابراهیم حاتمی کیا، ” میم مثل مادر” رسول ملاقلی پور،” نیوه مانگ” بهمن قبادی، “دیوار” محمدعلی طالبی، ” سنتوری” داریوش مهرجویی، “همیشه پای یک زن در میان است” کمال تبریزی،  ” شیرین” عباس کیارستمی و “دربارهء الی” اصغر فرهادی  موفق به کسب جوایز گوناگونی در عرصه ی ملی و بین المللی شد که از آن جمله می توان به تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از خانه سینما و نیز بهترین بازیگر زن جشنواره بزرگ سه قاره نانت(فرانسه) را نام برد. گلشیفته فراهانی  دختر بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا و خواهر شقایق فراهانی و آذرخش فراهانی است.

    راستی یادتان باشد که قبل از تماشای فیلم وعده غذایی کاملی بخورید تا مبادا حالی مشابه حال دیدن نگارنده را در هنگام دیدن فیلم پیدا کنید و با دیدن آن همه غذاهای متنوع از گرسنگی در آستانه ی غش بیفتید.

     

    خلاصه ی فیلم ماهی ها عاشق می شوند از علی رفیعی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی دایره المعارف
  • کتاب های بدون دسته بندی اورجینال
  • منابع اورجینال فیزیک پلاسما
  • کتب فولکلور زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تربیت بدنی
  • دانلود فایل های زبان اصلی جغرافیا
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب خیاطی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رمزنگاری در ساختمان داده
  • خرید کتاب آناتومی و فیزیولوژی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>