• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » آرایش ناخن » مدل لاک زدن ناخن دخترانه ۲۰۱۶ – ۱۳۹۵

    مدل لاک زدن ناخن دخترانه ۲۰۱۶ – ۱۳۹۵

    مدل طراحی ناخن ۲۰۱۶ و مدل لاک ناخن ۲۰۱۶ – ۱۳۹۵

    شکستن ناخن و از دست رفتن زیبایی!
    شاید به یقین بتوانیم بگوییم که ناخن علاوه‌بر نقش حفاظتی که دارد، زیبایی را به دست‌ها و پاها هدیه می‌کند. ضخامت این عضو کوچک بدن، بین نیم تا ۴-۳ میلی‌متر است و قابلیت انحنای کمی دارد. ناخن‌ها از سلول‌های اپیدرمی شاخی تشکیل می‌شوند و به جای این‌که مثل سایر نقاط بدن بعد از پیر شدن از بین بروند، به یک ساختمان سخت و حفاظتی تبدیل می‌شوند. اما جالب است که این عضو خیلی حساس است و در بسیاری از افراد زود‌به‌زود می‌شکند و شاید مدت‌ها طول بکشد تا مجددا رشد کند! نگران نباشید با کمی مراقبت بیشتر می‌توانید استحکام ناخن‌های‌تان را تضمین کنید.

    مدل طراحی ناخن 2016 و مدل لاک ناخن 2016 1395

    مدل ناخن ۲۰۱۶ | مدل دیزاین ناخن ۲۰۱۶ | مدل طراحی ناخن ۲۰۱۶

    ناخن نیز مانند هر عضو دیگری از بدن،‌ در معرض بسیاری از عوامل بیماری‌زا قرار دارد؛ باکتری‌ها، قارچ‌ها،‌ ویروس‌ها،‌ عوامل شیمیایی، فیزیکی و… و گاه، یک عامل بیماری‌زا تنها ناخن را مورد تهاجم قرار می‌دهد و در آن ایجاد بیماری می‌کند و گاهی یک بیماری که قسمت‌های دیگر بدن را مبتلا کرده، به ناخن نیز گسترش پیدا می‌کند. با این وجود می‌توان گفت، بیماری‌های ناخن خیلی شایع نیستند و شاید رایج‌ترین آن مشکلات عفونت قارچی ناخن باشد. عفونت قارچی ناخن به معنای تهاجم قارچ‌های بیماری‌زا به آن است و در اثر آلودگی به‌خصوص در مراکز تفریحی مانند استخر و کنار دریا، پابرهنه راه رفتن در مناطق خیس، تماس با فرد مبتلا و بالاخره در سال‌ ۷۷ با گذاشتن ناخن مصنوعی و انواع کاشت ناخن‌ها ایجاد می‌شود.

    مدل طراحی ناخن 2016 و مدل لاک ناخن 2016 1395

    درست است که بیماری‌های ناخن چندان رایج نیستند اما همین عضو کوچک می‌تواند دردسرهای بزرگی بیافریند. همیشه حالت و وضعیت ظاهری ناخن‌های‌تان را بررسی کنید و به قول معروف، خودتان در وهله اول آن‌ها را معاینه کنید. در صورتی‌که هرگونه علامت عجیب و غریبی روی سطح ناخن می‌تواند یک زنگ خطری جدی باشد. ناخن سالم سفت و سفید است و صدف ناخن (که درواقع همان سطح رویی ناخن است) هیچ‌گونه علامتی ندارد. شکنندگی و ورقه ورقه شدن ناخن، خطوط برجسته‌ عمودی بر سطح ناخن، فرورفتگی ناخن، خطوط هلالی شکل روی ناخن و سفیدک زدن روی ناخن هر یک می‌تواند از علائم خطرناکی محسوب شود که سلامت ناخن شما را به خطر انداخته و گاهی این خطر متوجه عملکرد سایر اعضای بدن نیز است.

    مدل طراحی ناخن 2016 و مدل لاک ناخن 2016 1395

    تغذیه ناخن‌ها یکی از مهم‌ترین روش برای جلوگیری از شکنندگی و تقویت آن‌هاست. برای این منظور شما می‌توانید از لوسیون و کرم‌های مرطوب‌کننده سبک مخصوص پوست دست و ناخن استفاده کنید. کافی است هفته‌ای ۳ تا ۴ بار آن را روی دست و ناخن بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. یک نسخه خانگی ساده نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای این لوسیون‌ها باشد. کمی روغن زیتون و آبلیمو را در ظرفی بریزید. ناخن‌های‌تان را به مدت چند دقیقه در این محلول قرار داده سپس خوب ماساژ دهید. این کار را چندبار تکرار کرده و بعد از آن ناخن‌های‌تان را با صابون بشویید. از این محلول چندبار در هفته استفاده کنید تا شاهد معجزه آن شوید.

    مدل طراحی ناخن 2016 و مدل لاک ناخن 2016 1395

    معمولا عفونت ناخن بیشتر در فصل تابستان دیده می‌شود، علت هم چیزی نیست جز این‌که افراد از استخر و ساحل دریا استفاده می‌کنند. حواس‌تان باشد قارچ ناخن خبر نمی‌دهد!‌ علامت این نوع عفونت معمولا با جدا شدن یک قسمت کوچک از سطح ناخن آغاز می‌شود و بعدا در این قسمت جدا شده ماده زردرنگی جمع می‌شود که این مسئله هم باعث جدایی بیشتر ناخن از بسترش می‌شود. این علائم معمولا بدون درد است مگر این‌که کفش‌های تنگ استفاده کنید که در این صورت می‌تواند با کمی درد همراه باشد. برای پیشگیری از قارچ ناخن‌ها باید:

    ۱- در مکان‌های عمومی مانند کنار دریا، استخر و سونا حتما از دمپایی و حوله‌ شخصی استفاده کنید.
    ۲- در مناطق خیس و مرطوب، پابرهنه راه نروید و از دمپایی‌ جلو بسته شخصی استفاده کنید.
    ۳- پاها را همیشه خشک نگه دارید و در لابه‌لای انگشتان (به‌خصوص در فصل گرم) از پودربچه برای تبخیر بیشتر عرق پا استفاده کنید.
    ۴- از حوله خیس استفاده نکنید، بهتر است چندحوله کوچک همراه داشته باشید تا اگر یکی خیس شد، از حوله دیگری که خشک است، استفاده کنید.
    ۵- در بسیاری از اوقات، حتی کلر موجود در استخرهای عمومی هم نمی‌تواند مانع جلوگیری از ابتلای قارچ ناخن شود. بلافاصله پس از شنا، پاها را با صابون شسته و خشک کنید.

    مدل طراحی ناخن 2016 و مدل لاک ناخن 2016 1395

    شکنندگی ناخن در گفت‌وگو با دکتر بهروز باریک‌بین، متخصص پوست و مو

     اصلی‌ترین علت مشکلات ناخن

    یکی از شایع‌ترین مشکلات ناخن که افراد به‌خصوص خانم‌ها از آن گله‌مندند، شکل شکنندگی ناخن‌هاست. مهم‌ترین عامل ایجاد کننده شکنندگی ناخن‌ها، تماس مکرر با آب و مواد شوینده و نیز مواد شیمایی خشک‌کننده (هیدراته کننده) است. باید برای پیشگیری از این مشکل به بیماران توصیه کرد، از تماس زیاد با ‌آب پرهیز کنند و در حین انجام کارهای روزمره خانه با پوشیدن دستکش‌های پلاستیکی روی دستکش‌های نخی نازک، از دست‌ها و ناخن‌های خود مراقبت کنند و از تماس با مواد شیمیایی هیدراته کننده مثل حلال‌های لاک ناخن و انواع شوینده‌ها جلوگیری کنند.

    .

    مدل طراحی ناخن 2016 و مدل لاک ناخن 2016 1395

        درمان شکنندگی ناخن

    اولین اصل در درمان شکنندگی ناخن،‌ پرهیز از عوامل آسیب‌رسان،‌ مثل شست‌و‌شوی زیاد و در تماس بودن با مواد شوینده و نیز استفاده کردن از حلال‌های لاک ناخن است. برای این منظور، عموما از چرب‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌های حاوی اوره یا اسیدلاکتیک استفاده می‌شود که خاصیت نرم‌کنندگی ناخن را دارند. این ترکیبات، بهتر است بعد از این‌که ناخن‌ها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آب ولرم قرار گرفتند، استعمال شود، اما باید توجه داشت که امکان رخداد حساسیت و آلرژی تماس به این ترکیبات، همیشه وجود دارد. از نظر داروهای خوراکی، مصرف بیوتین به مدت حداقل ۶ ماه برای بهبود شکنندگی ناخن موثر گزارش شده است. در بیماران درمان شده با بوتین، ضخامت سطح ناخن تا ۲۵ درصد نیز افزایش یافته است

    مدل طراحی ناخن 2016 و مدل لاک ناخن 2016 1395

    و اما مراقبت‌های اولیه نقش مهمی در حفظ سلامت ناخن دارند. دانستن علت شکستگی ناخن به چگونگی و نحوه مراقبت از آن کمک بسیاری می‌کند. دوری از استرس و اضطراب، محافظت از ناخن، دنبال کردن رژیم غذایی مناسب و هرگونه مراقبت بهداشتی دیگر می‌تواند در جلوگیری از شکنندگی ناخن موثر باشد. ناخن نیز مانند مو از فیبرهای بلندی که پروتئین کراتین هستند، تشکیل شده که به عنوان محافظی برای بخش انتهایی ناخن به شمار می‌آید. کراتین باعث سخت شدن ناخن‌ها می‌شود. جالب است بدانید، در بسیای از افراد، زود شکستن ناخن و ضعیف بودن آن ارثی است و اما بد نیست، این افراد مراقبت‌های اولیه در این زمینه را جدی‌تر بگیرند:

    ۱- هنگام شستن ظروف از دستکش استفاده کنید.
    ۲- رژیم غذایی سرشار از انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی را دنبال کنید.
    ۳- در صورت نیاز از محصولات بهداشتی و تقویت‌کننده‌های ناخن استفاده کنید.
    ۴- بعد از هربار تماس دست‌های‌تان با آب، از کرم مرطوب‌کننده قوی استفاده کنید و آن را روی پوست و ناخن‌های‌تان ماساژ دهید.
    ۵- بیش از هفته‌ای یک‌بار از استون استفاده نکنید. سعی کنید در صورت نیاز از لاک پاک‌کن که فاقد ترکیبات قوی آستون است، استفاده کنید.
    ۶- ناخن‌های‌تان را در یک جهت سوهان بکشید و از سوهان فلزی استفاده نکنید. یک سوهان نرم می‌تواند به خوبی ناخن‌های‌تان را حالت دهد.
    ۷- این را بدانید که گرما و سرمای شدید سلامت ناخن‌های شما را تهدید می‌کند پس تا حد امکان آن‌ها را در برابر گرما و سرمای شدید محافظت کنید.

    مدل طراحی ناخن 2016 و مدل لاک ناخن 2016 1395

    بهترین درمان برای رفع شکنندگی ناخن، دنبال کردن یک رژیم غذایی خوب و سالم است. پرهیزهای غذایی، نه تنها عامل جلوگیری از رشد ناخن‌هاست بلکه باعث ضعیف‌تر شدن هرچه بیشتر آن‌ها نیز می‌شود. برای این‌که ناخن‌های زیبا، سالم و مقاوم داشته باشید، یک رژیم غذایی سرشار از انواع مواد معدنی (کلسیم، گوگرد، آهن، مس، منیزیم و ید) و نیز ویتامین‌ها را دنبال کنید. کلسیم برای استقامت و استحکام ناخن‌ها ضروری است. گوگرد نیز در استحکام ناخن‌ها موثر بوده  و اما خانواده ویتامین‌ها هم که دیگر جای خود را دارند. ویتامین A به رشد ناخن کمک می‌کند، ویتامین C مقاومت ناخن‌ها را در برابر عفونت‌ها تقویت می‌کند و ویتامین B نیز به جلوگیری از رشد قارچ و پیشگیری از بیماری‌های ناخن و پوست کمک می‌کند.

    مدل طراحی ناخن 2016 و مدل لاک ناخن 2016 1395

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • کتب الگویابی در ساختمان داده زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آمریکا
  • خرید کتاب معدن کار زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مدیریت سیستم
  • خرید کتاب های زبان اصلی گردشگری
  • هاردکپی کتاب های هندسه و توپولوژی
  • خرید کتاب زبان اصلی پوست و زیبایی
  • خرید کتاب های آموزش از آمازون
  • کتب قوم نگاری زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>