• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » علت گریه نوزاد با توجه به صدا / روش آرام کردن

    علت گریه نوزاد با توجه به صدا / روش آرام کردن

    دلائل گریه نوزادان /آرام کردن کودک

    علت گریه نوزاد با توجه به صدا / روش آرام کردن

    یکی از اصلیترین دلایل گریه نوزادان، گرسنگی است. هر چه بچه شما بزرگتر می شود، احتمال گریه کردن برای گرسنگی او نیز افزایش می یابد. معده کوچک کودک شما تحمل گرسنگی را ندارد به همین دلیل گریه می کند تا به او شیر بدهید. حتی اگر از زمان آخرین شیردهی خیلی نگذشته باشد نیز ممکن است باز او گرسنه باشد. پس بهتر است روی یک برنامه مشخص کودک خود را سیر کنید. به این ترتیب، کمتر شاهد گریه های او خواهید بود. البته ممکن است هنگام غذا خوردن بلافاصله گریه خود را قطع نکند اما شما همچنان به شیر دادن او ادامه دهید.

    • دوست دارم گریه کنم

    اگر نوزاد شما کمتر از ۵ ماه سن دارد، ممکن است بعدازظهر یا هنگام غروب گریه کند. این کاملا طبیعی است و جایی برای نگرانی وجود ندارد. این نوع بی قراری می تواند فقط یک دوره کوتاه باشد یا می تواند ساعتهای زیادی ادامه داشته باشد. ممکن است کودک هنگام گریه هیجان زده و قرمز شود و تلاشهای شما برای آرام کردن او را پس بزند. ممکن است او مشت خود را گره کند، زانوهایش را صاف یا کمرش را خم کند.

    وقتی نمی توانید فرزند خود را آرام کنید، شرایط بسیار سخت و پر استرس می شود. هر چه قدر هم این شرایط برایتان سخت و طاقت فرسا است، خیالتان راحت باشد فرزند شما از این نوع تلاش دست خواهید کشید و آرام خواهد شد.

    اصرار زیاد بر گریه و آرام نشدن کودک ممکن است بر اثر گاز معده یا به اصطلاح کولیک باشد. این مشکل در برخی کودکان می تواند به دلیل مشکلات گوارشی و هاضمه به وجود بیاید. اما گاهی هم می تواند بر اساس حساسیت یا عدم سازش با برخی از مواد تشکیل دهنده شیر مادر باشد.

    این روزها درک بهتری از گریه نوزادان داریم و دیگر لازم نیست همچون گذشته همه گریه های آنها را به مشکلات معده و شکمی آنها ربط دهیم.

    رونالد بار – متخصص گریه نوزادان – اصطلاح جدیدی برای گریه کودکان پیشنهاد کرده است. او این فاز را «دوره گریه بنفش» نامیده است. البته این بنفش به این معنا نیست که بچه شما هنگام گریه کردن بنفش می شود. این بنفش در واقع نشان دهنده مشخصات گریه کودکان است که در پایین آن را تجزیه می کنیم.

    بار، همچنین روی واژه «دوره» نیز تاکید دارد زیرا به این ترتیب به شما این اطمینان خاطر را می دهد که گریه بچه شما تا ابدالدهر ادامه نخواهد داشت.

    • واژه انگلیسی PURPLE (بنفش) که با حروف بزرگ هم نوشته می شود برای موارد زیر انتخاب شده است:

    P برای peak به معنای اوج زمان گریه: شاید بچه شما هر هفته زیاد گریه کند، در دوماهگی بیش از حد گریه کند و در بین ماه های ۳ تا ۵ ماه این گریه کاهش پیدا کند.

    U برای unexpected به معنای غیرمنتظره: گریه او همچنان ادامه دارد و شما دلیل آن را نمی دانید.

    R برای resists به معنای مقاومت در برابر آرام کردن او: هر چقدر هم شما برای آرام کردن کودک خود تلاش کنید باز او دست از گریه کردن بر نمی دارد.

    P برای pain به معنای درد: شاید جایی از بدن کودک شما درد می کند و برای همین گریه می کند.

    L برای long-lasting به معنای طولانی بودن: گریه می تواند برای ساعت های متمادی در طول روز ادامه داشته باشد.

    E برای evening به معنای غروب: کودک شما ممکن است در اواخر روز و هنگام غروب زیاد گریه کند

    • مرا در آغوش بگیرید

    دلائل گریه نوزادان /آرام کردن کودک

    کودک شما نیاز دارد تا او را در آغوش بگیرید و به او این اطمینان را بدهید که همیشه در کنارش هستید. او شاید فقط دوست دارد که بغلش کنید و او را نوازش کنید. سعی کنید او را محکم در آغوش خود بگیرید، بالا و پایین بیندازید یا برایش آواز بخوانید.

    شاید تصور کنید با زیاد بغل کردن، کودک خود او را لوس می کنید. اما توجه داشته باشید که این مساله در ماه های اول زندگی پیش نمی آید. نوزادهای کوچک به حمایت فیزیکی زیادی از طرف شما نیاز دارند. هنگامی که فرزند خود را محکم در آغوش می گیرید او صدای قلب شما را می شنود و آرام می شود.

    • من خسته هستم و می خواهم استراحت کنم

    گاهی وقتی بچه ها خیلی خسته می شوند، نمی توانند راحت بخوابند. البته شما خیلی زود عادتهای خواب کودک خود را خواهید شناخت. گریه و ناله کردن، خیره شدن به یک جا یا ساکت و آرام شدن نمونه هایی از نشانه های خواب در کودکان است.

    اگر مهمان داشته باشید و کودکتان زیادی مورد توجه آنها قرار بگیرد و او را زیاد بغل کنند، ممکن است هیجانات بچه برانگیخته شود. بنابراین، وقتی می خواهد بخوابد بسیار برایش سخت می شود که آرام بگیرد. سعی کنید کودک خود را به محیطی آرام و بی صدا منتقل کنید و به او کمک کنید تا آرام بخوابد.

    • من گرمم / سردم است

    دلائل گریه نوزادان /آرام کردن کودک

    کودکان از اینکه پوشک آنها را عوض کنید یا آنها را به حمام ببرید، متنفر هستند. آنها دوست ندارند سرما را در پوست خود احساس کنند و در عوض می خواهد جایشان گرم باشد. اما شما خیلی زود یاد خواهید گرفت در صورت نیاز به تعویض جای او، چگونه این کار را با سرعت بیشتری انجام دهید.

    در کنار تخت کودک خود چند پتو داشته باشید. می توانید با لمس کردن شکم کودک خود تشخیص دهید که بدن او زیادی سرد یا گرم است. اگر شکم او خیلی گرم بود، پتو را از روی او بردارید و اگر سرد بود، رویش پتو بکشید. این آزمایش را با دست یا پای او انجام ندهید زیرا اصولا دست و پای نوزادان سرد است. دمای اتاق کودک خود را حدود ۱۸ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

    • پوشک من را عوض کنید

    کودکان اگر لباسشان زیادی تنگ باشد یا پوشک خود را خیس و کثیف کرده باشند، اعتراض خواهند کرد. پوست لطیف نوزادان اگر دچار سوزش شود، آنها بلافاصله با گریه اعتراض خود را نشان می دهند.

    • من را آرام کنید

    مراقب تغییرات حالت کودک خود باشید. اگر خیلی خوب نباشد با لحنی متفاوت از گریه همیشگی اش گریه خواهد کرد. ممکن است با صدای ضعیف تر، مبرم یا ادامه دار گریه کند. همچنین اگر کودک شما معمولا خیلی گریه می کند و ناگهان ساکت می شود ممکن است نشانه ای از ناراحت بودن او باشد.

    هیچ کس به اندازه شما کودکتان را نمی شناسد. اگر احساس کردید که چیزی نرمال نیست و ممکن است مشکلی وجود داشته باشد حتما با دکتر خود در میان بگذارید.

    اگر کودک هنگام گریه نمی توانست درست نفس بکشد یا گریه او با تب همراه است حتما این مساله را با دکتر او در میان بگذارید.

    • کودک من همچنان گریه می کند. چه کار باید بکنم؟

    اگر شخصیت کودک خود را به خوبی درک کنید، حتما راه های مراقبت بهتر از او را نیز فراخواهید گرفت. اگر در آغوش گرفتن او چندان کمکی به شما نکرده است، بهتر است پیشنهادهای زیر را امتحان کنید:

    • یافتن صدای همیشگی

    دلائل گریه نوزادان /آرام کردن کودک

     

    وقتی کودک داخل رحم قرار دارد صدای قلب مادر خود را می شنود برای همین است بعد از به دنیا آمدن دوست دارد در آغوش گرفته شود. البته صداهای تکرار شونده دیگری نیز وجود دارند که باعث آرامش می شوند.

    صدای ماشین ظرفشویی، صدای جاروبرقی یا سشوار نیز می توانند برای کودک همچون لالایی باشند. البته این به معنا نیست که کودک خود را همیشه در معرض چنین صداهایی قرار بدهید.

    همچنین می توانید صداهای نویز سفید را برای گوشی موبایل خود دانلود کنید یا سی دی های نویز سفید که مخصوص کودکان هستند را خریداری کنید. این صدا همچون صدای رحم مادر است و ممکن است به ساکت شدن گریه کودک و آرام گرفتن او کمک کند.

    • بچه ها معمولا دوست دارند تکان داده شوند. به همین دلیل می توانید:
    • روشی دیگر برای غذا دادن را امتحان کنید

    تعدادی از بچه ها هنگام غذا خوردن یا بعد از آن گریه می کنند. اگر هنوز به کودک خود شیر می دهید، متوجه خواهید شد که محکم در بغل گرفتن او می تواند به ساکت بودش کمک کند.

    اگر فکر می کنید که در حال شیر خوردن نفخ دردناک دارد، کمی عمودی تر او را در بغل خود نگه دارید. سعی کنید پس از شیر خوردن او را روی شانه خود بگذارید تا بادگلوی خود را خارج کند. اگر کودک بلافاصله بعد از خوردن غذا گریه کرد، احتمالا هنوز گرسنه است.

    • اجازه دهید چیزی را مک بزند

    نوزادهایی که تازه به دنیا آمده اند علاقه شدیدی به مکیدن دارند. مکیدن سینه مادر، انگشت خود یا پستانک می تواند او را آرام کند.

    • او رابه حمام آب گرم ببرید

    حمام آب گرم کمک شایانی به آرام و راحت بودن کودک می کند. پیش از قرار دادن کودک در آب، حتما درجه آب را کنترل کنید. این را در نظر داشته باشید که این می تواند منجر به افزایش گریه کودک شود. در این زمان، می توانید متوجه علاقه مندی ها و عدم علاقه مندی های کودک خود بشوید.

     

     

    • به خودتان فکر کنید

    اگر نوزاد شما بی وقفه گریه می کند شاید به خود آسیب نرساند اما موجب استرس و نگرانی شما و همسرتان می شود. اگر او چندان خوشحال نیست و همه تلاش های شما برای آرام کردن او بی فایده است، ممکن است ناامید و افسرده شوید. اما این را بدانید که شما دلیل گریه او نیستید. پس خودتان را سرزنش نکنید.

    اگر همیشه همه نیازهای کودک خود را برآورده می کنید و همه تلاش خود را می کنید تا او را آرام کنید اما باز او همچنان گریه می کند و بی قرار است، زمان آن است رسیده که به خودتان توجه کنید:

    به خود یادآوری کنید که فرزندتان مشکلی ندارد و این گریه ها آسیبی به او نمی زند. گاهی پذیرفتن این مساله که شما بچه ای دارید که همیشه گریه می کند، می تواند به شما کمک کند تا راحت تر باشید. به این ترتیب مدام به دنبال دلیل برای گریه کودکتان نمی گردید و خودتان را برای آن سرزنش نمی کنید.

    این گریه ها موقتی هستند و تمام می شوند. نگهداری نوزاد در کل کار دشوار است. اما داشتن نوزادی که مدام گریه می کند بسیار سخت تر است. برای این منظور، بهتر است از دیگران در مواقع لزوم کمک بگیرید.

    مطمئن باشید که فرزندتان بزرگ می شود و چیزهای جدید یاد می گیرد و به روش های دیگری با شما ارتباط برقرار خواهد کرد. و وقتی این اتفاق می افتد، گریه کردن هایش نیز تمام خواهند شد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های فرزندان
  • دانلود منابع مرجع معادلات دیفرانسیل
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی انسانشناسی تحول
  • کتب بیوشیمی زبان اصلی
  • کتاب های فقه اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب داخلی
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>